کد خبر 933099
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
‌

این همایش با حضور حدود 500 تن از علمای شیعه و سنی جهان اسلام از کشورهای اردن، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین، عراق و ایران در دمشق پایتخت کشور سوریه کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، جلسه افتتاحیه چهاردهمین نشست علمای اسلامی سوریه با عنوان " نقش علما در اصالت بخشی مفهوم وطن و حفظ وطن" با سخنرانی آیت الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه آغاز شد.

گفتنیست این همایش با حضور حدود ۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی جهان اسلام از کشورهای اردن، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین، عراق و ایران در دمشق پایتخت کشور سوریه کار خود را آغاز کرده است.

در ابتدای جلسه ی آیت الله طباطبایی اشکدزی نماینده مقام معظم رهبری دام ظله در سوریه در آغاز بکار این نشست بعنوان میزبان جلسه به بیان خوش آمد گویی پرداختند و پس از تشکر از حضور حضار بیان داشت، اهمیت مساله ی تقریب مذاهب امروزه بیش از پیش دیده میشود و این نشست هر ساله در راستای نیل به این موضوع مهم انجام میشوایشان‌در ادامه گفتند: سیاست های رئیس جمهور مقاوم سوریه جناب بشار اسد و از قدیم مرحوم حافظ اسد ایستادگی و مقاوت درمقابل صهیونیستها و اشغالگران بوده است و در این راستا مردم سوریه همواره حمایت کرده اند و همانطور که دیدیم در جنگ خونینی که در فتنه بر این کشور تحمیل شد سوریه به مدد مردمش و فرماندهی حکیمش ایستادگی کرده و امروز شاهد آزاد سازی منطقه ی بعد از منطقه ی دیگر از سوریه هستیم تا جایی که آمریکا نیز با ترس عقب نشینی‌ خود را شروع کرده است.

در این پیروزی نباید مقاومت و خون شهدا را فراموش کنیم که سوریه را تبدیل به شن زاری کرده که هر دشمنی را می بلعد.

ایشان در ادامه در خطاب به علما ادامه دادند:

ای علمای گرامی! همانطور که میدانید ساخت اجتماع انسانی سخت تر از ساختن ساختمان های آجری است؛ لذا تمام همت خود را در ساختن آن بکار بندید؛ که با توجه به تجربه ای که من در جامعه ی سوریه داشته ام نیل به چنین مهمی ممکن است زیرا که سوریه مردمی با اخلاق و علمایی معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس