محمدرضا داورزنی نمایه

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت:‌ نقش ما هم نقش نظارتی است ,و نه تنها در فوتبال بلکه در هر رشته ورزشی دخالتی نداریم.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در پایان مجمع سالیانه فدراسیون گلف در واکنش به این سوال که مازیار ناظمی اعلام کرده مورینیو و برخی از مربیان بزرگ خارجی در صف مذاکره با ایران هستند آیا شما نمی‌خواهید با او در مورد این صحبت‌هایی که کرده برخوردی داشته باشید، گفت: من همانطور که گفتم اساساً ما در مسائل داخلی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنیم. در خصوص آینده هر رشته ورزشی فدراسیون‌ها تصمیم می‌گیرند. نقش ما هم نقش نظارتی است. در مجموع ۵۲ تا ۵۳ فدراسیون، فدراسیون‌ها در خصوص برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت، کادر فنی تصمیم‌گیرنده و پاسخگو هستند نه تنها در فوتبال بلکه در هر رشته ورزشی دخالتی نداریم. در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی هم فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیرنده است. وزارت ورزش هم به عنوان حامی و ناظر نقش خود را ایفا می‌کند. ما حمایت می‌کنیم از برنامه فدراسیون‌ها و جزو وظایف آنان است.

بیشتر بخوانید:

بازیکنان فوتبال با قهرمانی هم معاف نمی‌شوند +اصلاحیه

حضور مهدی تاج در وزارت ورزش

داورزنی در مورد مجمع سالیانه فدراسیون گلف گفت: امروز مجمع سالیانه فدراسیون گلف برگزار شد. می‌دانید که ما تقریباً از سال ۹۵ تا ۹۷ مجمع عادی برگزار نکرده بودیم امروز مجمع عملکرد سال ۹۵ تا ۹۶ را مورد بررسی قرار دادیم. گزارش بازرسی و حسابرسی مورد بررسی قرار گرفت عملکرد فدراسیون توسط رئیس فدراسیون ارائه شد و برنامه سال ۹۸ این فدراسیون هم اعلام شد. قرار شد مجمع بعدی را در اواخر بهار برگزار کنیم از طرفی دیگر عزیزی برنامه‌هایی را در زمان انتخابات اعلام کرده بود و ان‌شاءالله قول‌هایی را که داده بودند را عملی و اجرایی کنند ان‌شاءالله از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان‌های دیگر استفاده شود.

وی افزود: من این موضوع را از شما شنیدم کسی که در مورد حوزه اطلاع‌رسانی در وزارت ورزش کار می‌کند حتماً در مورد این موضوع از خود او سوال کنید اما وزارت ورزش در انتخاب هر مربی هیچ دخالتی ندارد. ما عملکردها را رصد می‌کنیم و حمایت می‌کنیم از برنامه‌های فدراسیون‌ها این فقط شامل فوتبال نیست در سایر فدراسیون‌ها هم همین‌طور است.

وی در پاسخ به این سوال که گویا اتفاقاتی در تهران رقم خورده و وزارت ورزش موافقیت تمدید کی‌روش نبوده است آیا صحت دارد، گفت: ابتدا جا دارد از همه ملی‌پوشان فوتبال تشکر کنم و خسته‌نباشید به آنها می‌گویم زحمات زیادی کشیدند فوتبال ما در جام جهانی زحمت زیادی کشید و جنگنده کار کرد از جام ملت‌ها شش بازی کردم و پنج بازی آن فوق‌العاده بود. در بازی با ژاپن انتظار همه ما این بود که ژاپن را شکست دهیم اما آنها خوب بازی کردند یک اشتباه باعث شد که این نتیجه رقم بخورد. نباید زحمات بچه‌ها را دست کم بگیریم. فوتبال در سال ۹۷ کار خوب و ارزشمندی انجام داد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان قطعاً کنار فدراسیون فوتبال است تا این فدراسیون برنامه‌های خود را عملی و اجرایی کند. انتظار جامعه این است که برای دوره بعدی کارمان را طوری انجام دهیم که موفق‌تر از الان در جام جهانی و جام ملت‌ها باشیم. در هر صورت بچه‌های ما پنج بازی خوب داشتند و عملکرد آنها خوب بود. بازی پایانی باید بپذیریم ژاپن خوب بود. از رفتن کی‌روش خبر ندارم که رفته یا خیر او در این هشت سال زحمات زیادی کشیده امیدوارم فدراسیون بهترین تصمیم را بگیرد.

داورزنی در واکنش به این سوال که مهدی تاج امروز در وزارت ورزش بوده و آیا جلسه‌ای داشته یا خیر، گفت: با من که جلسه نداشته امروز اتفاقاً همدیگر را در راهروی وزارت ورزش دیدیم و حال و احوال کردیم. تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مثل دیگر رؤسا برای امور جاری به وزارت ورزش رفت و آمد دارد. با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش هم نزدیک است امروز هم آمده بود وزارتخانه به دنبال کارهای اجرایی خودشان.

وی در پاسخ به این سوال که پاداشی به فوتبالیست‌ها در این رقابت‌ها پرداخت شد، چقدر است، گفت: دقیقاً مرحله اول را در جریان قرار گرفتم این پول را من بردم که ۴۵۰ هزار یورو بود، مرحله دوم را نمی‌دانم تاج چقدر به امارات فرستاد اما فکر می‌کنم ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار یورو باشد. دقیقاً نمی‌دانم باید از تاج سوال کنید.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در پاسخ به این سوال که رفتار قشنگی از بازیکنان در بازی با ژاپن ندیدیم و این موضوع بازتاب بسیار بدی داشت آیا وزارت در خصوص این موضوع اقداماتی انجام خواهد داد یا نه، گفت: ببینید یک نکته را باید در نظر بگیریم وقتی بازیکن تحت فشار جوی بازی است برای نتیجه خودشان هم از خودشان انتظار دارند و همه فشارهای مختلفی که مردم در فضای مجازی به وجود می‌آورند این فشارها باعث می‌شود که آستانه تحمل آنها پایین بیاید تا شما در این فضا قرار نگیرید نمی‌توانید در رابطه با این موضوع اظهارنظر کنید. بازیکن تیم ملی فوتبال یا هر بازیکن دیگر وقتی می‌بیند که ۷۰ میلیون نفر آنها را نگاه می‌کنند این رفتارها احساسی می‌شود طبیعتاً یک بازیکنی که در طول ۹۰ دقیقه بازی، ۸۰ دقیقه آن تحت فشار است و از سوی دیگر با برخوردهای فیزیکی روبه‌رو است این رفتارها آنها را عصبی می‌کند. حریف هم می‌خواهد شما را از پا دربیاورد و هم شما را عصبی کند من نمی‌خواهم توجیه کنم اما باید بپذیریم شرایط بازی و فشار روحی روانی عاملی است که باعث رخ دادن این اتفاقات شد. شما اگر از بازیکنان همین حالا سوال کنید آنها می‌گویند عصبانی بودیم و نمی‌دانیم چکار کرده‌ایم. این بچه‌ها زحمات زیادی کشیدند با تمام مصدومیت و… تلاش خودشان را کردند اما در پایان انتظاراتی که مردم داشتند طور دیگری رقم خورد اما باید در تربیت مجموعه بازیکنان در تیم‌های ورزشی کار کنیم تا آستانه تحمل آنها را بالا ببریم همه مربیان و همه بازیکنان هم باید در پایه‌ها این کار را انجام دهند. صداوسیما، رسانه‌ها و مسئولان همه باید کمک کنند آستانه تحمل را در حین چنین فشارهایی بالا ببریم.

وی در مورد اینکه آیا در فدراسیون‌های‌مان بازنشسته‌ای داریم یا خیر، گفت: ما در فدراسیون‌هایمان بازنشسته‌ای نداریم بازنشسته‌هایی هستند که به عنوان مشاور استفاده می‌شوند اما اینکه در ریاست فدراسیون‌ها و هیأت رئیسه‌ها بازنشسته داشته باشیم خیر نداریم. مجموعه فدراسیون فوتبال هم در مورد فوتبال تصمیم می‌گیرد. بعضی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که بازنشسته هستند هم، در مورد آنها فدراسیون فوتبال به زودی تصمیم‌گیری می‌کند. ضمن اینکه ما برای برگزاری مجمع ۱۰ فدراسیون آماده هستیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها مدعی هستند بعد از رفتن کی‌روش وضعیت فوتبال چه می‌شود بعد از شرایط رفتن ولاسکو از والیبال، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت: دوستان اطلاعات غلط دارند بعد از ولاسکو ما در لیگ جهانی چهارم شدیم و در ژاپن هم مدال برنز گرفتیم البته ولاسکو زحمات زیادی برای والیبال کشیده اما الان مسیری که والیبال طی می‌کند رو به رشد است اما نباید موفقیت‌های یک تیم را به اشخاص گره بزنیم باید مبتنی بر برنامه‌هایمان کار کنیم نباید موفقیت‌های یک تیم و آینده یک تیم را به افراد گره بزنیم که اگر آنها نباشد کار گره بخورد.

وی در پاسخ به این سوال که کی‌روش قیمت بالایی داشت آیا وزارت ورزش که ناظر بر فدراسیون‌ها است باز هم قرار است بازیکن گران‌قیمت بگیرد یا خیر، گفت: هر رشته‌ای شرایط خاص خودش را دارد. مربیانی که در دنیا مربی درجه یک، درجه دو و درجه سه هستند هر کدام قیمت‌های مختلفی دارند. گرفتن مربی گرانقیمت هم باز می‌گردد به اینکه هدف ما کجا است. مربی سابقه او در ارزش‌گذاری تأثیر زیادی دارد طبیعی است که فدراسیون فوتبال با برنامه‌ای که دارد تصمیم می‌گیرد که از چه مربی استفاده شود. کی‌روش زمانی که انتخاب شد برنامه‌های خود را ارائه کرد و او را انتخاب کردند حالا هم اگر قرار است از مربی دیگر استفاده شود باید ببینیم که فدراسیون چه هدفی دارد و می‌خواهد در جام جهانی، جام ملت‌های آسیا کجا باشد و چه کار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس