کی روش

شکست ۳ بر صفر و سنگین ایران برابر ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پایانی بود بر سیرک کی‌روش و دوستانش در فوتبال ایران.

به گزارش مشرق، بله؛ این یک سیرک کامل بود، یک سیرک درجه یک با حضور مربیان پرتغالی در فوتبال ایران؛ مدت اکران: ۸ سال. این سیرکی بود که نمونه‌اش را نمی‌توانید در جای دیگری ببینید؛ نمی‌توانید در هیچ کجا چنین سیرکی را ببینید که یک مربی هم پول بگیرد و هم به مسئولان بالادستی‌اش حمله و توهین کند. این سیرک در جهان نمونه ندارد. ما اما ۸ سال این سیرک را تحمل کردیم.

کی‌روش هر چه خواست گفت و هیچ‌کس دم برنیاورد؛ نه کفاشیان و نه تاج. یک روز به وزیر ورزش توپید، یک روز که تاج رئیس سازمان لیگ بود گفت برنامه لیگ را راننده تاکسی نوشته، ۴۸ ساعت بعد از رفتن کفاشیان از ریاست و نایب رئیسی او در فدراسیون علیه او موضع گرفت، اسدی دبیرکل وقت فدراسیون را به مار و عقرب تشبیه کرد، روز دیگر به وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان تاخت، یک روز ترابیان را به باد انتقاد شدید گرفت و البته در بحبوبه جام ملت‌های آسیا هم ترک عادت نکرد و علیه وزیر ورزش موضع‌گیری و به او حمله کرد.

نمونه‌ها از این دست باز هم وجود دارند و هر جا هم که نیاز بود دستیارانش وارد عمل شدند. به طور مثال میک درموت مربی ایرلندی تیم ملی به استیلی گفت که اینجا را با سیرک اشتباه گرفته است. در تمام این موارد و موارد مشابه، مسئولان فدراسیون فوتبال چه کفاشیان و چه تاج و البته کمیته اخلاق تماشاگر بودند. کجا چنین سیرکی را سراغ دارید که چنین تماشاگران خوبی داشته باشد؟

کی‌روش ۸ سال در فوتبال ایران بود و فرصت این را داشت که در این مدت تمام افکار فنی‌اش را پیاده کند، این کار را هم تا حدود زیادی انجام داد. او تنها مربی‌ای بود که دو دوره متوالی سرمربی ایران در جام ملت‌ها بود و این فرصت در اختیارش بود که حداقل یک جام بیاورد اما این اتفاق رخ نداد تا تیم ملی در دوران حضور کی‌روش یک جام هم کسب نکند، آن هم با تیمی که بازیکنان زیادی داشت و به نوعی نسل طلایی بازیکنان ایران بودند. این مربی پرتغالی البته در حاشیه چیزی کم نگذاشت و اگر از نظر فنی به جام نرسید، قطعاً در حاشیه‌ها جام می‌گیرد.

داستان ایران و کی‌روش به پایان خود نزدیک می‌شود؛ مربی پرحاشیه‌ای که در ایران هم پول گرفت و هم به مسئولان بدوبیراه گفت و هر آنچه خواست، گفت. سیرک به این زیبایی در دنیا سراغ دارید؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • حمید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    دمت گرم با این متنت خداییش به کدوم مربی ایرانی 8 سال فرصت دادن هر مربی دیگه ای بود حداقل یک جام برا ما میاورد کیروش باید گورش گم کنه بره
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      60 72
      این باخت نتیجه حماقت کی روش در مورد حذف سید جلال حسینی از تیم ملی است.
    • . IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      17 42
      از حالا به بعد لنگیا از لونشون میان بیرون و هرکی یه نظر راجبه کیروش و تیم ملی میده،،،کسایی که منتظر باخت تیم ملی بودن
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      39 6
      رونوشت این متن را برای حناچی شهردار و نعمت زاده و بقیه اعوانشان بفرستید تا بفهمند تئوری کارشناس خارجی اخرش این است 8 سال به یغما رفتن سرمایه و عمر و نهایت هیچ اما ژاپن با همت و تلاش و تفکر و کارشناس و مربی داخلی سرامد در علم و اقتصاد و فوتبال
    • رضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      23 9
      تاریخ همیشه تکرار میشود امام کبیر در سال 42 فرمودند اگر یک ایرانی یک سگ امریکایی را با ماشین زیر بگیرد باید محاکمه اش کنند ولی یک اشپز ایرانی یکی از علما را بکشد یا شاه ایران را زیر بگیردهیچ کس حق محاکمه اش ندارد .حالا شده جریان کارلوس کیروش و عده ای احمق و دلال و مردم نادان که کیروش را به مقام تقدس و خدایی رسانده اند و حالا سر در گم شده اند. چون اقای فردوسی پور چنان این اقا را پر و بال داد و بزرگ کرد که حتی در امور داخلی کشور هم دخالت میکند . حالا سوال و جواب از کیروش هم مثل سوال و جواب از مستشاران امریکایی و کاپیتولاسیون ننگین محال است .
    • نادر IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      18 13
      شما استقلالی ها پشت کیروش قایم شده بودید نه به خاطر تیم ملی فقط به خاطر دشمنی عجیب کیروش با پرسپولیس و برانکو بخصوص از بعد از فینال لیگ قهرمانان و فراری دادن ملی پوشان این تیم
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      22 6
      اینم سرانجام طرح مربی خارجی ،مدیر خارجی .‌‌..خخخ
  • اسلام ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    شما درحاضرچه داری که اینگو توهین می کنید . مگه تیم باشگاهی ما چه قدرتی دارندکه انتظارات ما با اونها برآورده بشه . چندین ساله که ایران قهرمان نشده و و همه اینها را کی روش کرده . تیم ملی ایران جزی ازخانواده تمام ایرانیهاست و پدرخانواده مریض باشه همه اعضای خانواه استرس و ناراحتی و وجودشان غم و غصه میشه . کی روش جزی ازخانواه و تیم ملی همه احساس و وجود ما ایرانیهاست .
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      17 2
      اسلام یعنی اخلاق ایشون از نظر اخلاقی فاجعه بود
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    می بینم که همه منتظره این لحظه بودین تا کیروش رو تیکه تیکه کنین
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    100 1
    شکست بسیار سنگین ایران در مقابل ژاپن.
  • فدايي ولايت IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    50 11
    مشکل مملکت ما این است که کارها و امورات مملکت در دست اهلش نیست ؛ فوتبال را به اهل متخصص متعهدش باید سپرد. اقتصاد ، سیاست خارجی ، فرهنگ ، همه و همه به خاطر حضور نااهلان و نامحرمان به این روز افتاده اند. چرا کسی جواب نمی دهد که ۸ سال بدون هیچ افتخاری یک اجنبی وزارت ورزش را دوشید و به ریش ما خندید و مسخره مان کرد و هر چه لایق خودش بود گفت و ما بی غیرتانه جوابش ندادیم تا تیممان لطمه نبیند تا برویم جام جهانی تا قهرمان آسیا شویم تا متحد باشیم ، والله من راضی نیستم که حق محرومان و مستضعفان صرف فوتبالی شود که در آن غیرت و جوانمردی رنگی ندارد و فقط پول درآن حرف اول وآخر را می زند. مرگ بر مافیای قدرت و ثروت که اینگونه ملت را به بازی میگیرند و هر غلطی دلشان خواست میکنند...
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    26 82
    حذف و اخراج مربیان ایرانی از تیم ملی(مجید صالح، نکونام، علی کریمی)، حذف سرپرست از تیم ملی، سرپرستی دستیار خارجی کی روش برای تیم ملی(مانوئل، میگل لوپز)، عدم حضور در قرعه کشی جام ملت هی آسیا، عدم شرکت در کنفرانس های خبری داخلی(ترینیداد و توباگو و ازبکستان)، بی توجهی به لیگ برتر، عدم مصاحبه با رسانه های داخلی به بهانه عدم پرداخت حقوق، مذاکره با تیم جدید(کلمبیا) در حالی که هنوز در قرارداد با تیم دیگری است، دعوت از بازیکن بدون تیم باشگاهی به تیم ملی(دژاگه و رضائیان)، دعوت از بازیکن مصدوم به تیم ملی(دژاگه)، دعوت از بازیکنانی که دیگه اثری ازشون در تاریخ هم نیست(بیت آشور، دانیل داوری، خانزاده، فرشاد احمدزاده)، تغییر دبیرکل فدراسیون(اسدی)، دعوت از بازیکنی که شیش ماه به تیم ملی دعوت نشده بوده و فردای روز بعد هم از لیست خط خورد(بیت اشور فهرست اولیه جام جهانی روسیه)عدم بازی دوستانه رایگان با تیم های مطرح دنیا(بریل و کلمبیا) به سخره گرفتن و توهین به کلیه ارکان ورزش و فوتبال ایران از وزیر تا ... رو هم اضافه کنید.
    • امیر IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
      0 2
      مثل اینکه این تحلیل حق به مذاق وطن فروشان و خود فروختگان و اجنبی پرستان و کیروش پرستان و دلالها و باندمافیای عادل خان خوش نیومده از تعداد منفی ها کاملا پیداست.
  • پوریا CA ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    برو بابا فساد و منجلاب فوتبال رو برداشته ! سیرک کوچکترین کلمه ای هست که میشه توصیفش کرد! حالا کی روش میره ببینیم چه گلی به سرتون می زنید!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      21 0
      دقیقا نکته همینه . اصلا چرا باید فوتبالیستها حقوق های نجومی بگیرند مگه چی کار میکنند ؟ فرق فوتبالیستها با بقیه بازیکنان سایر ورزشها چیه که بقیه همه جوره محرومند از امکانات گرفته تا حقوق ، اما فوتبالیستها همه جوره تامینانند . خدا وکیلی بزرگان عرصه علم و فرهنگ و تامین کنندگان امنیت کشور چقدر حقوق میگیرند ؟
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    73 20
    مزخرف‌گویی را تمام کنید! ما تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم. از همه بازیکنان هم تشکر می‌کنیم. بازی فوتبال برد و باخت دارد. همیشه شما برنده بیرون نخواهید آمد. عقده‌گشایی های شما چه وقت تمام می‌شود!؟ خجالت بکشید. انصاف ندارید لااقل آزاده باشید!!!!
    • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      16 13
      اخه چی بهت دادن که از کیروش دفاع میکنی!!!!! بردن تیمهای ضعیف ، توهین به تمام اهالی فوتبال از تماشاگر گرفته تا کارشناسان و وزیر و ..... انحصاری کردن تیم ملی برای یکسری بازیکن بدرد نخور و خیلی کارهای احمقانه دیگر . چه کارنامه ای برای ما بوجود اورده که بخواهیم ازش دفاع کنیم. ایشون کلا یه دلال بزرگه و هیچگونه کاری به فوتبال نداره . اگر دیشب نظر کارشناسان خارجی رو هم میخوندی میفهمیدی مردم چی میگن
  • حسن جان IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    20 14
    عقده ای ها حمله!
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    26 41
    شما را به خدا اجازه بدید کیروش بمونه،آخه این سیرک یه دلقک میخواد!!!1
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    84 13
    سایت مشرق! در بالا مدعی بودید که کی‌روش هر چه خواست گفت و هیچ‌کس دم برنیاورد... بعد از سایر مسئولان نقل قول کردی. ما که نفهمید اخر همه کی روش چه چیزهایی گفت. صحبت های تاج- اسدی- کفاشیان و... نقل شده است. اما دریغ از یک صحبت از کی روش. ثانیا یک کشور را نام ببرید که قبل از مهم ترین مسابقات جام قاره ای همه در کشور مثل رسانه ها- وزارت ورزش و... علیه اون متحد شوند و سرمربی تیم ملی شان را تخریب کنند. مشرقی های عزیز شما اگر با کی روش مشکل دارید قبول دارم و به شما حق می دهم. ولی اینجا بحث تیم ملی و 80میلیون نفر ایرانی هوادار این تیم است. شما حق نداشتید سرمربی تیم ملی 80میلیونی ایران را تخریب کنید. باید قبل از مسابقه اون را برکنار می کردند . این جنگ رسانه ای یکی از عوامل مهم شکست تیم ملی به شمار می رود. من شما و سایر رسانه هایی که این مربی را تخریب کردند را مقصر می دانم. (امیدوارم که انتقاد از خودتان را حذف نکنید)
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      15 10
      خودِ کیروش و شما طرفداراش باعث ایجاد این جو شدید. این بازیکنا بدون مربی هم تا نیمه نهایی میومدن. اگر بتونی بری فینال یا قهرمان بشی اونوقته که میتونی حرفی برای گفتن داشته باشی. اون قرارداد با اون مبلغ بالا،اون همه قدرت و اختیار نتیجش چیزی نشد جز حذف تکراری ایران از جام ملتها
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    20 78
    تنها راه تکرار نشدن این سیرک اولین کاری که باید صورت گیرد برکناری تاج و کفاشیان است ولاغیر
  • . IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    18 14
    خاک تو سرتون که منتظر باخت بودید بی غیرتای وطن فروش،،،این جزئی از خصلت شماس که منتظرید کسی زمین بخوره و روی نعشش وایستید
  • مجتبي IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    15 12
    آقا نظر مسخرتو به خورد مردم نده خواهشا..... اگه از مردم بخواي نظر بدن اصلا شبيه تو مثل كفتار فكر نميكنن...متاسفم براي مشرق
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    16 10
    الان بهترین وقت عقده گشائی شما مشرق عزیزه بتاز که داری خوب می تازونی
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    4 76
    20
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    92 14
    همین کیروش به فوتبال ایران آبرو داد بی انصاف نباشیم
  • US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    دمش گرم از سر ایرانی ها هم زیاد بود
  • CA ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    17 9
    ایشون دوران فاشیسم رو‌ فک کنم پیش خود خود هیتلر به پایان برده بود. جناب دکتر کی‌روش ( البته قبلنا تزریقاتچی بوده ولی خودش به خودش ارتقا درجه داده بود).
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    29 91
    این تیم بایدمی باخت تاخیلی هاراازتوهم امیدبه مربی خارجی دربیاورد. درمجموع بازیهای ایران دردودوره جام جهانی وآسیانشان دادکه بایک مربی ایرانی هم می شدهمینگونه بازی کردالبته باپول بسبارکمتر.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    87 10
    اتفاقا فوتبال ایران در زمان کیروش, قابل دیدن شد ،تا قبل از آن سیرکی حال بهم زن و خواب آور بود.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    10 82
    واقعا این بازی سیرک بود,این تیم ,تیم جام جهانی نبود!مشکلات ساختاری بیداد میکرد,حالا چرا وبرای چی؟!!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    9 2
    لعنت به احمق
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    23 14
    این باخت نتیجه حماقت کی روش در مورد حذف سید جلال حسینی از تیم ملی است.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      30 7
      لنگی عقده ای!
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      2 6
      بلال هم نمی تونست کاری کنه.
    • جواد RO ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      5 5
      یه روزی تمام ایران متهم شد که پرسپولیس چون باخته فوتبال ملی بوده و چرا خوشحالی کردن پرچم ژاپن رادست گرفتن حالا چار تا لنگی بخاطر یه پروفسور قلابی ببین چه بتازن خوشحالی که چه عرض کنم دارن به تیم واقعا ملی توهین میکنن پس یادتون باسه
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      1 5
      6 تق لالی ها؛ شما که نباید ناراحت باشین. تیمتون ژاپن مگه نبرده؟ کیسه کشا!
  • حاجی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    11 35
    سلام اقای سردبیر باید به داشتن همچین خبرنگارهایی افتخار کنی ایشون درد دل 80 ملیون ایرانی را گفته بی نظیر نوشته این خبر را
  • محمدجواد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    9 8
    سیرک تویی و این نوشته دلقک مانند. اگر غیرت داشته باشی متوجه میشی توی جام جهانی چهار امتیاز رو توی تااااااااااااااااااااااریخ فوتبال ایران هیچ وقت نخواهی دید. دنیا برای فوتبال ایران کلاهش رو برداشت... عقده ای
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    7 6
    #لاشخور نباشیم
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      5 3
      فقط بلد بود یقه باز کنه لب زمین دادوبیداد کنه دلال موزامبیکی بی شخصیت اه برانکو گرفتش
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 0
    پایان سیرک وزارت ورزش!!دوقطبی درست کرد بین مردم ! پرسپولیسی ها را ضد تیم ملی کرد !! همیشه همین بوده زمانی علی آبادی ها و کفاشیان ها حالا هم اینها . آقای وزیر ورزش ببین علی آبادی کجاست تو هم بعد از 1400 میری همونجا!!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    2 0
    همه چیز مون مثل همه چیزمونه
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    2 3
    برو خودتو جمع کن عامووووووووو شما لیاقت نداری ما به فلسطینش میباختیم الان با تیم های اسپانیا و پرتقال و ... انگار با قطر داریم بازی میکنیم
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    7 1
    فکر نمی کنم فرد با انصافی باشد و از پیشرفت فوتبال و تلاش کیروش برای ارتقا راضی نباشد اما یک مربی باید حرمت مردم را نگهدارد او هرچه داشت در چنته گذاشت و اگر مدافعان ستیزه جو و همواره معترض به جای رفتن به سمت داور دروازه را حفظ می کردند الان ما سه گل به ژاپن زده بودیم بنا بر این من مدافعان همان چهار پنج نفری را که به جای دنبال کردن توپ داور را دنبال می کنند مقصر می دانم و باید تنبیه شوند از لایی مقابل گل ژاپن که سردار به دفاع اونا زد کیف کردم اگر این لایی به دروازه بان هم می خورد گل با دولایی در خاطرات ثبت می شد ارزش گل را داشت مشکل اصلی سستی تیم در پرس بود که به جای اینکه بازیکنان ایران آنها را پرس کنند آونا پرس کرده بودند و نتیجه هم گرفتند بهتر بود در نیمه دوم ووریا و چشمی و کریم به بازی می آمدند ولی متأسفانه همهی اینها دست به دست داد و تیم درتمام بازی ضعیف تر از توان خود بازی کرد از کیروش و بازیکنان و مسئولان فدراسیون تشکر می کنم به نظرم الان دیگه بهتره مدتها از مربیان داخلی استفاده کنیم و به آنها اعتماد کنیم
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    3 4
    کیروش تاوان ایستادت دربرابر مافیای پرسپولیس رو داد درود بر کیروش که تمام قد در برابر بازیکن سالاری و تحمیل بازیکن به تیم ملی ایستاد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    2 0
    کیروش از یک سال پیش که به دروغ بهش گفتن برانکو قرار هست جانشین تو بشه کلا یه آدم دیگه شد و وارد یک مسیر اخلاقی کاملآ اشتباه شد...
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    12 6
    کیروش یک ترسو بود والا با این تیم می توانستیم جزو ده تیم اول جهان باشیم نه از ژاپن ضعیف شده اینجنین تحقیر شویم
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 4
    پرواز لاشخورها بالاي سر. تيم ملي مشهود است كينه توزان اجازه تصميم گيري ندارند افرادي مثل دايي ،جلالي،،،، براي جانشين كيروش تصميم بگيرند نه مايلي كهن ها
  • حمید IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    10 0
    بره گمشه، سوگلی‌هاش‌رو هم با خودش ببره مخصوصاً کنعانی رو!
  • SE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    1 1
    عقده گشایی مشرق بعدازباخت ایران.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس