کد خبر 932579
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از پیشنهاد برخی‌ها بر‌ای مذاکره با آمریکا‌

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تا زمانی که تعزیرات قاطعیت پیدا نکند و جلوی متخلفان عمده را نگیرد فایده‌ای ندارد، گفت: اگر کار جهادی در تعزیرات نشود به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل تعزیرات استان تهران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه امروز مسائل اقتصادی ما به کلاف سردرگمی تبدیل شده است، اظهار داشت: عوامل مختلفی دست به دست هم داده که نتیجه آن فشار کم سابقه بر مردم و بویژه طبقات ضعیف است.

وی با تأکید بر اینکه باید این فشار از دوش مردم برداشته شود چرا که ادامه آن به صلاح کشور و نظام نیست، تحقق این مسئله را منوط به کار جهادی و همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها از جمله تعزیرات دانست.

بیشتر بخوانید:

مردم از گران‌فروشی رنج می‌برند

چرا پوری حسینی را نمی‌توان برکنار کرد؟

معرفی کارمندان متخلف وزارت دادگستری به دستگاه قضائی

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید فرهنگ انصاف و رعایت مسائل اخلاقی، شرعی و دینی در جامعه احیا شود، گفت: متأسفانه در فضاهای مجازی این فرهنگ مورد تخریب واقع شده و در نتیجه برخی به دنبال سود بیشتر و ثروت اندوزی با هر وسیله‌ای هستند.

وی افزود: متأسفانه بخشی از تجار و کسبه از تعزیرات به هیچ وجه نمی‌ترسند، شما باید این مسئله را آسیب شناسی کرده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که متخلفان از تعزیرات حساب ببرند.

آیت الله مکارم شیرازی قاطعیت داشتن بویژه در مقابل افراد صاحب نفوذ را به مسئولان تعزیرات توصیه و تأکید کرد: اینکه عده‌ای کاسب جز را به خاطر مسائل کوچکی بگیرند و پرونده‌های زیادی روی هم انباشته شود و به گردن کلفت‌ها و دانه درشت‌ها نپردازند، اینها افتخار و هنر نیست.

وی از عدم نظارت بر بازار ارز نیز انتقاد کرد وگفت: اینکه عده‌ای ارز با نرخ دولتی دریافت کنند و پول آن را به بازار برنگردانند؛ یا محصولی وارد نکنند و یا با قیمت بالا به بازار عرضه کنند و کسی هم متعرض آنها نشود، این نشان از یک ضعف و خلاء جدی دارد.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر لزوم برخورد با پدیده قاچاق، اظهار داشت: این همه قاچاق در بخش‌ها و محصولات مختلف صورت می‌گیرد، آیا تعزیرات از اینها خبر ندارد؟ به عقیده ما اگر بخواهد کاری صورت گیرد باید سازمان تعزیرات به کلی متحول شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تعزیرات قاطعیت پیدا نکند و جلوی متخلفان عمده را نگیرد فایده‌ای نخواهد داشت، گفت: اگر کار جهادی در تعزیرات نشود وضع فعلی ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه، یادآور شد: اگر جلوی متخلفان بزرگ گرفته شود، بخش قابل توجه و مهمی از مشکلات اقتصاد کشور حل خواهد شد.

وی در پایان خواستار چاره اندیشی مسئولان برای حل مشکلات کشور شد و گفت: ما نگران وضع کنونی هستیم، امیدواریم چاره‌ای برای حل مشکلات اندیشیده شود، دولت، مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادها همه دست به دست بدهند تا مشکلات مردم به حداقل برسد و دامن همت به کمر زنید و این کار را با جدیت دنبال کنید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    12 1
    شما خیالتان راحت همه دست به دست هم داده اند برای نابودی ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس