کد خبر 932526
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
شال قرمزها

شماری از افرادی که گفته می‌شود با اعتراضهای چند ماه اخیر در فرانسه مخالف هستند روز گذشته در خیابانهای پاریس تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از منتقدان حرکت اعتراضی در فرانسه موسوم به جلیقه زردها دیروز «یکشنبه» در شهر پاریس تظاهرات کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، بیش از ۱۰ هزار نفر از این افراد که پارچه‌های سرخ با خود حمل می‌کردند، آنچه خشونت جلیقه زردها می‌نامیدند را محکوم کردند.

در این زمینه:

عکس / تقابل «شال قرمزها» با «جلیقه زردها» در فرانسه

نظر فرانسوی‌ها درباره تغییر سیاست‌های ماکرون

فیلم / لحظه شلیک پلیس به چشم یک جلیقه زرد

فیلم / تصویرِ حاج قاسم در دست جلیقه زردها!

هنوز مشخص نیست که تظاهرات شال قرمزها در فرانسه سازماندهی شده است یا اینکه به صورت خودجوش بوده است.

تظاهرات‌کنندگان زیر باران مسیری را به سمت شرق پاریس پیمودند و شعار دادند: «خشونت را متوقف کنید» و «به جمهوری من دست نزنید».

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: «ما با برخی عقاید جلیقه زردها از جمله خشن کردن شرایط و سرنگونی دولت موافق نیستیم.»

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ ها عموماً مسالمت‌آمیز بوده‌اند و در پاره‌ای موارد به درگیری‌های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد.

معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    19 1
    چند وقت دیگه تنبون بنفش ها هم به خیابانهای پاریس می ریزن . منظورشون هم اینه که چرا در زندانهای فرانسه به بعضی زندانی ها تعرض جنسی شده خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس