کد خبر 932161
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
فرانسوی‌ها معتقدند سیاست‌های ماکرون علی‌رغم اعتراضات تغییر نکرده است

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر فرانسوی‌ها بر این باورند که سیاست‌های امانوئل ماکرون علی رغم ادامه اعتراضات جلیقه زردها تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی موسسه آیفوپ که برای هفته نامه لوژورنال دیمانش انجام شده حاکی است بیش از ۶۶ درصد مردم فرانسه معتقدند سیاست‌های امانوئل ماکرون رئیس جمهور علی رغم اعتراضات مداوم سیاسی در سراسر فرانسه از سوی جلیقه زردها تغییر نکرده است.
بیشتر بخوانید:

این نظرسنجی افزود: بیش از ۸۵ درصد مردم فرانسه از ماکرون خواسته‌اند تا راهبرد خود را نسبت به برطرف کردن نگرانی‌های آنها تغییر دهد و ۸۰ درصد مردم نیز از ماکرون خواسته‌اند تا روش تعامل و ارتباط با مردم فرانسه را تغییر دهد. بیش از ۷۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور فرانسه باید سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی خود را تغییر دهد.

این نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۸ جوان بالای ۱۸ سال انجام شده است. از زمان آغاز اعتراضات در فرانسه از اواسط نوامبر ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۲ هزار نفر بازداشت و ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

اعتراضات فرانسه که از اواسط نوامبر آغاز شده در مخالفت با افزایش قیمت سوخت آغاز شد ولی علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون برای اجرای این اصلاحات، اعتراضات همچنان ادامه دارد و این مخالفت‌ها به تظاهرات گسترده علیه جهانی سازی، همگرایی با اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 0
    اینکه یک مردک پست برخلاف میل و نظر جمع بسیاری از مردمش عمل می کند و آنها را به اتش می کشد وبه اعتراضها گوش نمی کند اسمش دموکراسی است یا دیکتاتوری .مگر دیکتاتورهای فاشیست چه کار می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس