ماهواره

حجت الاسلام روحانی با تایید مصوبه یکی از کمیسیون های تخصصی هیات وزیران، مقدمات تاسیس «مرکز تخصصی ساخت ماهواره» در کشور را فراهم کرد.

به گزارش مشرق، با توجه به ضرورت توسعه برنامه فضایی کشورمان جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز این عرصه، وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت با تأیید پیشنهاد واصله به کابینه، احداث تأسیسات جدیدی را برای طراحی و ساخت ماهواره در کشور تصویب کردند.

طبق این مصوبه، منطقه‌ای به وسعت بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع در یکی از مناطق استان خراسان رضوی جهت ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی و عملیاتی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فضایی ایران) قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانیم:

منطقی: تمرکز ایران بر روی ماهواره و پرتابگرها است

این مصوبه که در سال گذشته مورد تأیید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نیز قرار گرفته، با شماره ابلاغی ۱۶۰۸۴ توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به ۳ وزارتخانه جهادکشاورزی (مالک اراضی مذکور)، وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد (جهت صدور سند مالکیت جدید) ارسال شده و هرگونه تغییر بهره بردار فعلی آن یعنی سازمان فضایی، فقط با تصویب رسمی هیأت دولت امکانپذیر خواهد بود.

منطقی: نیازمند مرکز هماهنگی ساخت ماهواره هستیم

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس پیرامون ضرورت و علت تصویب این مصوبه مهم توسط هیأت وزیران، اظهار داشت: آنچه در حوزه ماهواره‌ای به آن نیاز داریم این است که مراکز مختلف به صورت یکپارچه و هماهنگ با هم عمل کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق ساخت انواع ماهواره‌ها در مراکز علمی و به خصوص دانشگاهی کشورمان تصریح کرد: البته از آنجا که بخش عمده‌ای از موضوع طراحی و ساخت ماهواره به حوزه‌های علمی و دانشی بازمی گردد لذا دانشگاه‌ها توان بالایی در این زمینه دارند ولی بعد از رسیدن به این فناوری لازم است که ادامه کار به مراکز فناوری و شرکت‌های صنعتی واگذار شود که این امر اکنون در حال انجام است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    4 2
    فکر کنم بصورت تخصصی می خواهند جلوی فعالیتهای فضایی جمهوری اسلامی را بگیرند
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 2
    قبلا قرار بود در چابهار این مرکز احداث بشه به خاطر نزدیکی به خط استوا چرا خراسان رضوی!!؟اصلا شرکت دانش بنیان ساخت ماهواره در اونجا داریم؟ نکته دولت دوباره بدهی های خودشو با دادن زمین به جای پول تصفیه کرده! 500 هکتار زمین کشاورزی!!؟
  • ماکرون AU ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    9 2
    یک لحظه دست نگه دارید. بچه ی خوبی باشید ما شاید سال دیگه یک کانال مالی براتون باز کنیم در حد دو میلیون دلار باهاش چشم انداز ۲۰۳۰ را اجرا کنید و برای حفاظت محیط زیست کل ایران را دوربین کاری کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس