کد خبر 932440
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
چرا آمریکایی ها البغدادی را زنده می خواهند؟

برخی منابع از ورود نیروهای ویژه آمریکا به منطقه ای در سوریه برای اینکه سرکرده داعش را زنده بازداشت کنند خبر می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از النهرین، جبارالمعموری از فرماندهان حشد شعب ی عراق امروز دوشنبه اعلام کرد: بر اساس گزارش های اطلاعاتی تحرکات ابوبکر البغدادی در سوریه بسیار محدود شده است. وی در اطراف پایگاه های نظامی آمریکایی فعالیت می کند بدون اینکه از سوی آمریکایی ها هدف قرار گیرد.

وی افزود: عقب نشینی آمریکایی ها از سوریه و حرکت بخشی از این نیروها به سوی عراق شاید سرآغاز انتقال یا تامین ورود وی به برخی مناطق عراق باشد و شگفت زده نخواهیم شد که وی در ویدئویی ظاهر شود و اعلام حضور کند تا آمریکایی ها بهانه ای داشته باشند که و حضور خود در عراق را برای تعقیب و قتل وی توجیه کنند.

بیشتر بخوانید:

فیلم / خانه ای که "البغدادی" در آن بزرگ شد!

المعموری بیان کرد: بغدادی در نهایت کار در عراق کشته خواهد شد همانطور که بقیه سرکرده های داعش کشته شدند. حشد شعبی بر وی پیروز خواهد شد. قتل البغدادی به خطر تروریسم پایان نخواهد داد.

وی تاکید کرد: رهایی از تروریسم علاوه بر اقدام نظامی نیازمند کار فکری و پایان تفکراتی که به رشد و پرورش گروههای افراطی از جمله داعش منجر شده است.

این در حالی است که برخی منابع کُردی اعلام کردند که نیروهای آمریکایی اخیراً در منطقه سجران در استان دیرالزور مستقر شده اند و اقدام به جستجوی گسترده در روستاهای سجران و اطراف آن برای یافتن البغدادی کرده اند.

این منابع بیان کردند: این پس از آن رخ می دهد که گزارش هایی درباره مشاهده البغدادی در حدود ۱۰ روز قبل در این منطقه مخابره شده است. وضعیت جغرافیایی منطقه و حضور افراد بومی بمباران را دشوار کرده است. از آن گذشته ۵۰ محافظ سرسخت البغدادی که هرگز تسلیم نمی شود کار را سخت کرده است.

العربی الجدید هم روز گذشته اعلام کرد که نیروهای آمریکایی ابوبکرالبغدادی را در سوریه به محاصره درآورده اند.

این رسانه گزارش داد: روز پنجشنبه نیروهای آمریکایی از اقلیم کردستان عراق به داخل سوریه آمده اند و نیروهای قسد (کردهای مورد حمایت آمریکا) نیز این نیروها را همراهی می کنند و این پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور البغدادی در داخل منطقه ای در دیرالزور در نزدیکی مرز عراق صورت گرفت. منطقه ای میان الباغوز و المراشده در جنوب و السفافنه در غرب و صحرای البوکمال که از شرق به عراق متصل است.

العربی الجدید اعلام کرد: آمریکایی البغدادی را زنده می خواهند و علت اینکه آمریکایی ها می خواهند البغدادی را زنده دستگیر کنند این است که ترامپ به دنبال بهره برداری از موضوع به نفع خود و رقم زدن دستاوردی به نفع خودش است و علت دیگر هم این است که البغدادی اطلاعات مهمی در اختیار دارد.

این رسانه گزارش داد: احتمال زنده دستگیر شدن سرکرده داعش بسیار کم است و احتمال دارد که وی قبل از بازداشت خودش را منفجر کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس