حشد شعبی

نیروهای حشد شعبی از طرح‌های امنیتی ویژه برای حفظ امنیت مرزهای مشترک عراق و سوریه و آماده‌باش کامل خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های حشد شعبی، فرماندهان تیپ‌ها و بخش‌های مختلف حشد شعبی امروز دوشنبه نشست فوق‌العاده را برای بررسی اوضاع امنیتی مرزهای مشترک عراق و سوریه برگزار کردند.

این نشست با هدف وضع طرح‌های امنیتی برای مقابله با هرگونه حادثه ناگهانی و غیر منتظره در مرزهای عراق و سوریه برگزار شده است.

در بیانیه حشد شعبی از زبان عبد محمد الخیکانی مدیر عملیات مرکزی حشد شعبی آمده است با توجه به شرایط اخیری که در نوار مرزی از سمت سوریه رخ داد و برخی نقاط سوریه به اشغال باندهای تروریستی داعش درآمد و همچنین تحرکات دشمن، نشست فوق القاعده‌ای برای مشورت و بحث و تبادل نظر میان فرماندهان حشد شعبی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت، روحیه نیروهای حشد بسیار بالاست و در بالاترین سطح از آماده‌باش برای مقابله با هرگونه وضعیت غیرمنتظره و ناگهانی قرار دارند.

وی با اشاره به وضع طرح‌های امنیتی برای هرگونه وضعیت غیرمنتظره در مرزهای مشترک با سوریه افزود نوار مرزی سوریه و عراق امن نبود و هنگامی که بخشی از آن امن شد، هسته‌های(تروریستی) فعال بود،‌ولی عملیات منحصر به فرد حشد شعبی این هسته‌ها را به طور کامل از بین برد و امنیت را از گذرگاه ربیعه تا التنف با قدرت و هماهنگی عالی برقرار کرد.

این فرمانده حشد شعبی تاکید کرد رسانه‌های متخاصم به بزرگنمای نفرات دشمن و توان آنها می‌پردازند در حالی که آنها  عناصر فراری از رویارویی در غرب سوریه هستند.

روز گذشته  نیز عادل  عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق بر ضرورت تأمین امنیت کامل مرزهای این کشور و سوریه تأکید کرد.

پیش از این فرمانده عملیات حشد شعبی محور غربی الانبار از  تقویت حضور نیروهای مردمی در مرزهای عراق و سوریه خبر داد، به‌گفته وی در پی سیطره گروه تروریستی داعش بر برخی مناطق تحت سلطه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، حشد شعبی حضور خود را در مرز عراق و سوریه تقویت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس