کد خبر 932424
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بنزین، گازوئیل و دیگر حامل‌های انرژی در سال ۹۸ به همان روش سال ۹۷ توزیع و فروخته خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با بیان اینکه قیمت و نحوه توزیع حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوئیل، گاز مایع و گاز مصرفی واحدهای مسکونی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ هیچ تغییری نخواهد کرد، گفت: بنزین، گازوئیل و دیگر حامل‌های انرژی در سال ۹۸ به همان روش سال ۹۷ توزیع و فروخته خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی جدول تبصره ۱۴ و موضوع یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق، گفت: عمده مواردی که در ارتباط با این جدول در لایحه دولت آمده بود تصویب شد و فقط تغییرات مختصر و قابل توجهی در آن انجام گرفت. بر اساس ردیف‌های مربوط به این جداول، ۶۰ میلیارد تومان برای کمک به گاز مصرفی، ۳۰ میلیارد تومان برای کمک به برق مصرفی و ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به آب مصرفی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر مردم درباره سهمیه بندی بنزین +عکس

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: دولت برای کاهش فقر مطلق خانوارها ۷ هزار میلیارد تومان تصویب گرفته بود، در کمیسیون تلفیق ۱,۴۰۰ میلیارد تومان به آن اضافه شد. بر این اساس دریافتی تمامی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۲۰ درصد در سال ۹۸ افزایش پیدا کرد.

مفتح تاکید کرد: یارانه نان و خرید تضمینی گندم همانطور که دولت تصویب کرده بود، ۶,۱۰۰ تومان تعیین شد. حق بیمه سهم دولت برای اقشار خاص از جمله رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری و ۲۰ درصد افزایش کمکی که به رزمندگان معسر باید پرداخت می‌شد، در تبصره ۱۴ و بخش یارانه‌ها افزایش یافت.

وی ادامه داد: رزمندگان معسر علاوه بر اینکه ۲۰ درصد به دریافتی‌شان اضافه می‌شود، سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح موظف شد به این‌ها دفترچه بیمه بدهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: کمیسیون تلفیق وارد تبصره ۱۵ شده است و تلاش می‌کند که تا پایان هفته جاری، گزارش خود را تقدیم مجلس کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس