جوش‌های سر سفید و سر سیاه

هنگامی که آکنه تصمیم می گیرد که روی صورت شما ظاهر شود، سعی کنید نفس عمیقی بکشید و آرامش خود را حفظ کنید.

به گزارش مشرق، همه ما آکنه را بیش از یک بار در زندگی مان تجربه کرده‌ایم، اما این بدان معنا نیست که زمانی که این جوش پوستی تصمیم می‌گیرد دوباره به محل اقامت خود بر روی پوست ما برگردد، کمتر غافلگیر می شویم.


نفس بکشید… این خوب است…

به عنوان شایع‌ترین بیماری در ایالات متحده، شما و هر کسی که می‌شناسید احتمالاً یک (یا ۲۰) جوش دارید. این آمار به معنای عشق به جوش نیست، این بیشتر یادآور آن است که هر چیزی که باعث می‌شود شما احساس بدی نسبت به داشتن آن داشته باشید نادرست است.

بیشتر بخوانید:

درمان سرطان در ایران چند؟

جوش‌های شما شخصیت ندارند، شخصیت تان چیزی است که باعث می‌شود صورت شما دوست داشتنی جلوه کند!

احتمالاً با دیدن یک جوش روی صورتتان می‌خواهید آن را فشار داده و بترکانید، اما قبل از انجام این کار ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله با عنوان “سریع ترین راه‌های درمان جوش هاس سر سفید و سر سیاه” با ما همراه باشید و این مطلب را مطالعه کنید.

در هر روشی که در تلاش برای پایان دادن به آن هستید، به یاد داشته باشید که این اصلاحات به معنای درمان همه چهره شما نیست، بلکه برای یک تا دو جوش غافلگیرکننده است. برای جوش مزمن، استراتژی‌های بلند مدت را یاد بگیرید، سپس شما می‌توانید لکه‌ها را بعد از پاک سازی آن‌ها به حداقل برسانید.


درمان‌هایی که در ۳۰ دقیقه یا کم‌تر کار می‌کنند

آن را بپوشانید: زیر ۱ دقیقه

هیچ عیب و نقصی وجود ندارد که یک تکه پوششی نتواند آن را پنهان کند. برای مخفی کردن هر گونه قرمزی بالقوه از کانسیلر سبز و یا کانسیلر نارنجی استفاده کنید. کانسیلر سبز قرمزی پوست را خنثی می‌کند و آکنه و حساسیت‌های پوستی را مخفی می‌کند. برای جوش کوچک‌تر و روشن‌تر فقط کانسیلر رنگ پوست می‌تواند استفاده شود.

در هنگام اعمال، به یاد داشته باشید: از کانسیلری با رنگ مناسب استفاده کنید، دقت کنید که یک برس کوچک برای استفاده در قسمت‌های کوچک داشته باشید و اسفنج را برای یک روکش کاملاً ابریشمی نگه دارید.

نکتۀ پوستی: برای پیدا کردن آرایشی مناسب با پوست تان و محافظت در برابر آلرژی‌های احتمالی پوست همیشه قبل از استفاده محصول را روی پوست خود آزمایش کنید.

بر روی جوش یخ بگذارید: ۱ دقیقه یا بیشتر

استفاده از یخ می‌تواند یک راه طولانی باشد. این روش خنک کننده به بهترین نحو برای آکنه های التهابی، از جمله کیست، گرهک یا ندول، جوش چرک دار و کورک ها که درزیر پوست جریان می‌یابند، عمل می‌کند.

جهات:

با تمیز کردن پوست خود شروع کنید.
سپس، مکعب یخ را در یک حوله ضخیم یا پارچه تمیز، قرار دهید.
یخ را برای ۱ دقیقه اعمال کنید و سپس بردارید.

به خصوص اگر جوش شما ملتهب است، می‌توانید این روند را تکرار کنید، اما در فاصله بین هر برنامه ۵ دقیقه صبر کنید. به سرد کردن جوش خود ادامه دهید تا زمانی که آن به اندازه کافی پایین برود تا بتوان به راحتی آن را پوشش داد.

اگر جوش ادامه پیدا کند هر روز این کار را انجام دهید.

چسب ضد جوش: حداقل ۲۰ دقیقه

آیا چسب‌های کوچک می‌توانند در این زمینه مناسب باشند؟ بله – اما اینکه چقدر طول می‌کشد به نوع آکنه بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که از یک چسب پوستی مناسب با توجه به نیازهای مراقبتی پوستتان استفاده می‌کنید.

جهات:

منطقه اطراف جوش را تمیز کنید.
برچسب را به طور مستقیم به جوش روی صورتتان اعمال کنید و صبر کنید.
مهم است که توجه داشته باشید که درست مانند هر نوع درمان دیگر جوش، این چسب‌ها ممکن است نتایج مشابهی را برای همه فراهم نکنند.

تخلیه جوش: ۵-۱۵ دقیقه

متخصصان پوست مانند دکتر اوباگی هشدار می‌دهند که مشکلات جدی در طول آزمایش خانگی و یا تخلیه یک جوش به وجود می‌آید. در مورد جوش‌های مخصوصاً بزرگ یا دردناک، او توصیه می‌کند که به یک پزشک مراجعه کنید، و اشاره می‌کند که استفاده از این ابزارهای ناکارآمد می‌تواند فاجعه باشد. با این حال، ما می‌دانیم که حتی یک جوش نیز می‌تواند اعتماد به نفس ما را زیر سوال ببرد.

جهات:

با پیروی از روال معمول تمیز کردن صورت خود شروع کنید. منطقه جوش خود را بیش از حد شستشو ندهید و یا آن را تحریک نکنید، اما اطمینان حاصل کنید که صورت تان تمیز است.
پس از تمیز کردن، باید ناحیه را با کمپرس گرم بپوشانید. به پوشاندن جوش با کمپرس گرم آنقدر ادامه دهید تا آنکه تخلیه شود.
در مورد جوش‌های متورم، می‌توانید از یخ در بین درمان‌های کمپرس گرم برای کاهش تورم استفاده کنید.

پاک سازی یا درمان با ماسک: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

قبل از اینکه از ماسک استفاده کنید، پوست خود را تمیز کنید و سپس ماسک را به آن اضافه کنید.

برای ماسک درمان، شما باید محصولی با مواد تشکیل دهنده مثل زغال، که برای تمیز کردن جوش معروف است را انتخاب کنید.
 

تزریق کورتیزون: ۴ تا ۸ ساعت

در مورد آکنه سخت و دردناک، ممکن است بخواهید با پزشک خود برای تزریق کورتیزون مشورت کنید. مستقیماً به پوست تزریق می‌شود و به سرعت به فرآیند التیام کمک می‌کند.

درمان موضعی: حداقل یک شبه

درمان نقطه‌ای یک روش هدفمند است که می‌تواند کمی زمان ببرد و بهترین روش درمان آکنه را دنبال کند. شما ممکن است بخواهید قبل از برخورد با جوش، جوش را به خصوص برای جوش‌های بزرگ‌تر سرد کنید. پس از شستن صورت تان، جوش را کمتر از ۵ دقیقه سرد کنید.

دقت کنید که یک روش درمانی نقطه‌ای را به کار ببرید که حاوی مواد لازم برای توانایی‌های مبارزه با آکنه است، از جمله:

روغن‌های ضروری، مانند درخت چای و یا فندق جادویی
کرم سولفوریک
پراکسید بنزوئیل
آلوئه ورا
اسید سالیسیلیک
کرم کورتیزون
لوسیون

پس از اعمال، شما انگشتان خود را دور نگه دارید و صبر کنید تا جوش ناپدید شود.


چگونه آکنه را در ۳ روز درمان کنیم؟

از راه حل های سریع مانند درمان موضعی نقطه‌ای، ماسک و یا کمپرس سرد استفاده کنید.

برای تقویت بیشتر پوست، از این روش ۳ روزه برای بازسازی دفاع داخلی و خارجی خود استفاده کنید:

اگرچه این فرآیند ممکن است کمی زمان ببرد، Obagi خاطرنشان می‌کند که بسیاری از بخش‌های زندگی روزمره ما از جمله لوازم آرایشی ما می‌توانند به عنوان محرک‌های بالقوه آکنه عمل کنند.

او می‌گوید: ” از اجازه دادن به محصولات مو برای مسدود کردن منافذ پوست خود اجتناب کنید. اگر در معرض جوش باشید، موی خود را از روی صورت خود بردارید و یا از این محصولات مو اجتناب کنید. زمانی به حمام می روید، این کار را با شستن پشت، سینه و صورت با صابون برای حذف هر نوع نرم کننده که بر روی پوست شما قرار می‌گیرد، دنبال کنید.”

او همچنین پیشنهاد می‌کند که دست‌هایتان را از روی صورت تان دور نگاه دارید و رژیم غذایی خود را کنترل کنید.


پیروزی در نبرد طولانی

سعی کنید از شر جوش‌های ناخواسته، مزمن یا مکرر رهایی یابید.

نور LED آبی خانگی (۱ تا ۴ هفته)

تحقیقات در مورد اثربخشی روش‌های نور LED برای آکنه، هنوز بی نتیجه مانده است، اما با این حال برخی افراد استفاده از آن را متوقف نکرده‌اند. این درمان نیازمند درمان هشت یا ۲۰ دقیقه‌ای در طول یک ماه است.

رتینوئید (۲ تا ۴ هفته)

همراه با مبارزه با آکنه، رتینوئید ها برای کاهش زخم و صاف کردن پوست بسیار عالی هستند. بعد از اعمال روزانه محصول دو تا چهار هفته به تغییر در پوست خود توجه کنید.

روی (۳ ماه)

مکمل روی که به خاطر توانایی اش برای مبارزه با التهاب مشهور است، ممکن است به طور بالقوه در رهایی از آکنه مزمن به شما کمک کند. اثرات جانبی و خطراتی نیز برای مصرف مکمل روی وجود دارد، اما آن‌هایی که نگران هستند باید ابتدا با پزشک مشورت کنند.


به یک متخصص پوست مراجعه کنید

وقتی همه چیز با شکست مواجه می‌شود، شما همیشه می‌توانید با یک متخصص پوست مورد اعتماد مراجعه کنید. سایر ابزارهای موجود برای درمان آکنه که ممکن است توسط پزشک متخصص تجویز شود عبارتند از:

توصیه‌هایی در مورد رژیم غذایی مبارزه با آکنه
داروهای تجویزی برای درمان آکنه
درمان هورمونی
پیلینگ شیمیایی
لیزر درمانی

مواد احتمالی مضر برای جوش صورت

درمان جوش‌ها ارزش امتحان کردن را ندارد، حتی برخی از آن‌هایی که در بالا ذکر شده‌اند ممکن است برای نوع پوست شما مناسب نباشند. پوشاندن پوست می‌تواند پوست حساس را تحریک کند که التیام آن کند است.

اما بیشتر احتیاط کنید، به خصوص آن‌هایی که شما را به استفاده از مواد اولیه یا مواد خام مانند موارد زیر تشویق می‌کنند:

جوش شیرین
سیر
عسل
آسپرین
سرکه سیب
عصاره لیمو
خمیر دندان

برخی ممکن است برای این درمان‌ها و مبارزه با آکنه قسم بخورند، اما تحقیقات این ادعاها را تأیید نکرده‌اند و ممکن است به جای درمان باعث آسیب و حساسیت بیشتری شوند.

در عوض، اوباگی پیشنهاد می‌کند از سفر به داروخانه مورد علاقه خود شروع کند. شما می‌توانید داروهای ضد آکنه را از داروخانه‌ها تهیه کنید تا ببینید آیا می‌توانید آکنه خود را در خانه درمان کنید یا خیر. این درمان می‌تواند یک کرم رتینول یا کرم رتینالدئید برای کمک به کاهش آکنه و شستشوی آکنه و یا پاک کردن آکنه (ترجیحاً با اسید سالیسیلیک و روغن زیتون، فلفل یا چای) باشد.


سلامتی را در تمام جهات تمرین کنید

اینکه این درمان‌ها تا چه حد مؤثر است، به فرد، نوع پوست و حتی آب و هوا بستگی دارد و متفاوت است. با این حال، شما می‌توانید سبک زندگی مناسبی را در پیش بگیرید تا تأثیر مثبتی بر روی پوست شما داشته باشد.

همانطور که Obagi نشان می‌دهد، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای درمان آکنه انجام دهید، تمرین افزایش سلامت کلی تان است. به نظر می‌رسد این تمرین برای همه متفاوت باشد، برای برخی به معنی بازگشت به رژیم غذایی خود و از بین بردن قند، و یا خواب زود.

بنابراین ما می‌توانیم با حفظ سلامتی مان، بهترین پوست و چهره را برای خود به ارمغان بیاوریم.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس