موریاسو

سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن گفت: شاگردانم برای دیدار مقابل ایران تمرکز خوبی دارند، تیم فوق العاده‌ای نیستیم اما در همه بازی‌ها به دنبال پیروزی هستیم.

به گزارش مشرق، هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران در خصوص بازی فردا اظهار داشت: ما فردا بعد از ۳ روز مسابقه داریم، بازیکنان ما تمرکز خوبی دارند و امروز هم آخرین تمرین را برگزار می‌کنیم و فکر می‌کنم در بهترین شرایط خودمان باشیم.

سرمربی تیم ملی ژاپن در ادامه در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها ژاپن فعلی را با یونان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴ که با ترکیب دفاعی قهرمان شد قیاس می‌کنند و نظر شما در این باره چیست گفت: ما تیم فوق العاده‌ای نیستیم چون در حال پیشرفت هستیم. با هر نتیجه بالاتر می‌رویم، فقط این مهم است که چطور بازی می‌کنیم. بازیکنان من همیشه تلاش می‌کنند مفهوم تیم بودن را حفظ کنند و ما هم سعی می‌کنیم نتایج خوبی بگیریم. امیدوارم فردا هم برنده بازی باشیم.

بیشتر بخوانید:

کی‌روش: با سلاح‌های خودمان به مصاف ژاپن می‌رویم تا نشان دهیم ما ایران هستیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عرب زبان که ایران هم در خط حمله خوب است و ۱۲ گل زده و هم در خط دفاع که گلی نخورده و حالا برنامه شما برای این تیم چیست گفت: ایران یکی از بهترین‌های آسیا است که در رنکینگ هم اول است ولی ما همه چیز را در نظر می‌گیریم. ما به دنبال کیفیت بازی خودمان هستیم و فردا هم با همین شرایط بازی می‌کنیم. دنبال این هستم که تیم ملی ژاپن فردا بهترین بازی خود را به نمایش بگذارد.

موریاسو در خصوص اینکه تیم ملی ایران پرفشار بازی می‌کند و حربه‌اش برای این بازی چیست؟ گفت: فوتبال بازی است که باید توپ را در اختیار داشته باشیم و سعی می‌کنیم که توپ را از آنها گرفته و سپس برای حملاتش برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. فوتبال بازی است که باید توپ را برنده شوی و ما هم به دنبال همین موضوع هستیم.

سرمربی ژاپن در خصوص اینکه چرا تیمش فقط یک جلسه در العین تمرین می‌کند چون معمولاً تیم‌هایی که در این شهر بازی داشته اند زودتر به اینجا سفر کرده‌اند گفت: تقویم همیشه جوری نیست که ما می‌خواهیم. ما باید با شرایطی که پیش رویمان گذاشته شده خودمان را تطبیق بدهیم و به همین دلیل امروز فقط در اینجا تمرین خواهیم کرد.

موریاسو در ادامه در پاسخ به این سوال که تیم ملی ایران تیمی خوب است و اگر شما ایران را شکست دهید می‌توانید قهرمان شوید گفت: می‌دانیم که فردا بازی سختی داریم ولی همیشه دنبال همین هستیم که برنده باشیم. ما فردا هم دنبال برد هستیم مثل بازی‌های گذشته.

خبرنگاری گفت: این بازی ما را یاد سال ۱۹۹۲ می‌اندازد که آن زمان شما (سرمربی) به عنوان بازیکن در تیم ملی ژاپن بازی می‌کردید و ژاپن در آن دیدار ایران را با گل کازویوشی میورا شکست داد و آیا فردا هم می‌توانید از تجربه آن بازی استفاده کنید یا خیر، گفت: این سوال آن بازی را برایم یادآوری کرد و شوکه شده‌ام! امیدوارم فردا بازیکنان ما مثل بازی سال ۹۲ بازی کنند. البته نسل آن زمان با الان خیلی فرق دارد. آن نسل ژاپن را از فوتبال آماتور به حرفه ای منتقل کرد و توجه مردم به فوتبال بیشتر شد. الان فوتبال ما بالغ شده و همه می‌توانند مثل آن زمان به همه کمک کنند. این بازیکنان همه به بازی در تیم ملی علاقه دارند ولی الان در فشار بیشتری نسبت به آن زمان بازی می‌کنند.

وی در خصوص اینکه شما در بازی با عربستان تنها کمی بیشتر از ۲۰ درصد توپ را در اختیار داشتید ولی برنده شدید و آیا در مقابل ایران هم همین سیستم را دارید گفت: ما می‌خواهیم اول توپ را از ایران بگیریم و می‌خواهیم آن را نگه داریم. آنها فشار زیادی می‌آوردند و ما این را می‌دانیم. در بازی با عربستان ما گل اول را زدیم ولی تمرکز را از دست ندادیم. نمی‌دانیم فردا با چه سیستمی به مصاف ایران می‌رویم ولی سعی می‌کنیم خودمان را حفظ کرده و با تصویری که از تیم ملی ایران داریم شرایط بازی را پیش ببریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    2 6
    نبایدبه گفته های مربیان قبل بازی اعتمادکرد..یعنی ممکن است ژاپن بخواهد توپ رابه ایران بدهد وخود فضارابگیرد وفشرده دفاع کند ومترصد ضدحملات سرعتی ...بچه هابایدهوشیارومتمرکز کارکنند.فکرکنم بازیکنان سرعتی ما اگر روحیه وتمرکزلازم راداشته باشندبهترازبقیه باشند.
  • حميد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    3 0
    در پيروزيهاي خفيف ژاپن بايد كه شك كرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس