کد خبر 932045
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
ژاپن

سرمربی ژاپنی‌های تجربه‌ی تقابل با ایران به عنوان بازیکن را دارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی ژاپن در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا روز دوشنبه به مصاف ایران می‌رود تا برای پنجمین بار به فینال جام ملت‌ها راه پیدا کند.

سرمربی کنونی ژاپنی‌ها هاجیمه موریاسو است. سرمربی ۵۰ ساله‌ای که بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی جدید سامورایی‌ها جای آکیرا نیشینو را گرفت.

موریاسو که سابقه سه قهرمانی در جی لیگ با سانفرس هیروشیما را دارد و در سال ۲۰۱۸ با تیم زیر ۲۳ ساله‌های این کشور به مقام نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی اندونزی رسید ۳۵ بازی ملی هم در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

هافبک تیم ملی ژاپن: ایران بهترین تیم آسیا است

او حدفاصل سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ لباس تیم ملی ژاپن را بر تن کرد و در خط میانی بازی کرد. البته که حضور او در تیم ملی ژاپن مرهون حضور هانس اوفت هلندی است. سرمربی که با حضورش موریاسو را به تیم ملی فراخواند. در آن زمان خیلی از بازیکنان حاضر در تیم ملی این بازیکن را نمی‌شناختند اما اوفت به او دستور داد در میانه میدان توپ را از حریف بگیرد و برنده جنگ تن به تن شود و سپس آن را به پلی میکر تیم یعنی روی راموس برساند.

موریاسو در جام ملت‌های ۱۹۹۲ مقابل ایران ۹۰ دقیقه بازی کرد و یکی از بهترین بازی‌های خود را هم به نمایش گذاشت. او البته یک بدشانسی بزرگ آورد و به دلیل محرومیت بازی فینال مقابل عربستان را از دست داد ولی سابقه برد مقابل ایران برایش به دست آمد.

باید دید بعد از ۲۷ سال تقابل دوباره موریاسو با تیم ملی ایران به چه نتیجه‌ای منجر می‌شود. در بازی سال ۱۹۹۲ موریاسو و هم تیمی‌هایش باعث شدند تا ایران برای اولین و آخرین بار از دور گروهی جام ملت‌های آسیا حذف شود. در آن زمان هدایت تیم ملی برعهده علی پروین بود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس