کد خبر 931874
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
سیلوهای غلات در غرب یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله ائتلاف عربی به سیلوهای غلات در «الحدیده» خبر داد و آن را اقدامی بزدلانه و نشان‌دهنده کینه و بی‌توجهی به قوت روزانه مردم توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی، آسیاها و سیلوهای غلات در «الحدیده» را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود این «اقدام بزدلانه نشان‌دهنده میزان کینه ائتلاف عربی و بی‌توجهی آن به قوت روزانه مردم یمن» است.

بیشتر بخوانید:

یمن از مرحله دفاعی وارد مرحله تهاجمی شد

در زمانی که یمن به دلیل محاصره در بسیاری از نقاط دچار قحطی است، شبکه «المیادین» به نقل از یحیی سریع گفت که در «عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که ۱۵ پایگاه ائتلاف سعودی مابین شهرستان " حرض" در حجه (شمال غرب) و منطقه الطوال در جیزان (شمال غرب) باز پس گرفته شد، ۱۵ مزدور ائتلاف کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند که در بین آنها فرماندهان میدانی نیز دیده می‌شود».

از سوی دیگر؛ در پی حمله هوایی ائتلاف متجاوز به منزل یک خانواده آواره در شهرستان «مستبأ» در استان حجه (شمال غرب)، چهار غیرنظامی یمنی کشته شدند. جنگنده‌های مذکوز هفته حمله نیز به منطقه «الخبط» در شهرستان «الصفرا» واقع در استان صعده (شمال یمن) داشتند.

«لیز گراندی» مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد برنامه جهانی غذا ( WFP / وابسته به سازمان ملل) در حال حاضر ۵۱ هزار تن گندم در این سیلوها دارد، این مقدار، یک چهارم گندم ذخیره شده در یمن است و برای اطعام هفت میلیون و سیصدهزار نفر طی یک ماه کافی است.

خانم گراندی در اشاره به از بین رفتن بخشی از این گندم‌ها طی حمله مذکور گفت: این گندم‌ها را در زمانی بشدت سخت از دست می‌دهیم زیرا ۲۰ میلیون یمنی –چیزی حدود ۷۰ درصد جمعیت این کشور- از گرسنگی در رنج هستند.

ائتلاف عربی از بهار ۱۳۹۴ به فرماندهی عربستان سعودی و همراهی چند کشور دیگر حملات خود به یمن را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس