شهید مجید بقایی

هر ساله در مسیر خیابان آزادی نبش خیابان قانعی، انجمن جانبازان نخاعی جایگاهی را از طریق سازمان تبلیغات اسلامی مشخص و جانبازان نخاعی و دو پا قطع و جانبازان بصیر و خانواده معظم شهدا برقرار می کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهدی اسدزاده، مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی کشور، طرح های این انجمن در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تشریح کرد.

وی با اشاره به تجدید پیمان و میثاق جانبازان نخاعی کشور با آرمان های انقلاب و امام راحل گفت: این برنامه طبق هماهنگی بعمل آمده با مدیریت داخلی حرم مطهر امام خمینی (ره) ساعت ۱۱ روز ۱۱ بهمن با حضور بیش از ۱۱۰ جانباز ویلچر، طبق سنوات قبل با حضور در حرم مطهر امام (ره) برگزار خواهد شد و در انتها بیانیه ای توسط یکی از جانبازان قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:

نگاهی به رضایت تأمل برانگیز رئیس بنیاد شهید از عملکرد بیمه دی

ناب‌ترین لحظه زندگی یک جانباز

چرا اجرای قانون برای جانبازان کُند است؟

اسدزاده به غبارروبی از مزار شهدا و اهدا شاخه گل در روز ۱۱ بهمن پس از مراسم تجدید پیمان اشاهر کرد و افزود: در این مراسم، جانبازان بر سر مزار شهدا جانبازان نخاعی در بهشت زهرا حاضر و پس از غبارروبی مزار این عزیزان شاخه های گل اهدا خواهند کرد.

وی گفت: دیدار از جانبازان نخاعی دوران انقلاب نیز از برنامه های دیگر انجمن جانبازان نخاعی کشور است. طبق هماهنگی بعمل آمده و شناسایی جانبازان نخاعی که در دوران انقلاب جانباز شده اند تعداد این عزیزان ۱۸ نفر بوده که در استانها توسط رئیس گروه پیگیری انجمن جانبازان نخاعی از آنها دیدار و تجلیل و تقدیر بعمل خواهد آمد. مقرر است این طرح از روز ۱۲ بهمن شروع و تا پایان ایام الله دهه فجر صورت پذیرد.

اسدزاده ضمن اشاره به همایش پیاده روی خانوادگی جانبازان نخاعی افزود: تعداد ۸۰ جانباز نخاعی به همراه خانواده هایشان در روز ۱۹ بهمن ضمن حضور در دانشگاه امام حسین علیه السلام در مسیری ۲ کیلومتری اقدام به پیاده روی خانوادگی می نمایند و پس از این مراسم، به عزیزان حاضر به قید قرعه هدایای اهدا می گردد.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور همچنین به جشنواره مسابقات ورزشی کشوری اشاره کرده و تصریح کرد: با حمایت و برنامه ریزی اداره کل تربیت بدنی و امور اردویی بنیاد شهید از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۷ بهمن مسابقات کشوری در قالب ۳ رشته انفرادی، دارت، شطرنج، فوتبال دستی تحت عنوان " جشنواره ورزشی ویژه جانبازان نخاعی " در رامسر برگزار می گردد و پیش بینی میشود این جشنواره با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار جانباز نخاعی برگزار گردد. همچنین لازم به ذکر است که مسابقات ورزشی تهران در روز ۴ بهمن در رشته های دارت، شطرنج، فوتبال دستی، تنیس روی میز و تیراندازی با طپانچه برگزار شد و به برندگان، جوایزی اهدا گردید.

وی افزود: جشنواره مسابقه ورزشی استانی نیز جهت حضور جانبازان در مسابقه کشوری ویژه جانبازان نخاعی، در استانها برگزار خواهد شد.

اسدزاده در زمینه برنامه های فرهنگی گرامیداشت چهملین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: مسابقه کتابخوانی که تاکنون چندین مرتبه برای جانبازان و همسران و فرزندان آنان برگزار گردیده نیز بمناسبت چهلمین سالگرد مسابقه مفصلی تدارک دیده شده و چهل جایزه برای نفرات برتر پیش بینی شده است. این مسابقه با محوریت کتاب انتخاب صالحین از زبان مقام معظم رهبری انجام می شود و جانبازان عزیز هر روزه به یک سئوال از این کتاب پاسخ می دهند و در ده روز دهه فجر، پاسخگوی ۱۰ سئوال خواهند بود.

وی گفت: مسابقه خاطره گویی نیز برای اولین بار بصورت کشوری برای جانبازان و همسران آنان برگزار می شود و مقرر شده عزیزان شرکت کننده خاطره خود را در قالب صوتی و حداکثر در دو دقیقه در فضای مجازی سروش و واتساپ گروهی برای داوری قراردهند. به انتخاب داوران به ۱۲ نفر برتر جوایز ویژه ای تقدیم خواهد شد. این مسابقه در طول ایام الله دهه فجر انجام خواهد شد.

اسدزاده به برگزاری مسابقه بهترین عکس از راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز اشاره کرد و گفت: در انی تصاویر باید اِلمانی از چهلمین سالگرد انقلاب دیده شود که عکس ها نیز در شبکه های اجتماعی بارگذاری می شود و داوران به ۱۲ عکس از بین بهترین عکس ها، جوایزی خواهند داد.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور، مهمترین برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گسترش جایگاه ویژه جانبازان و خانواده شهدا در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن ذکر کرد و افزود: هر ساله در مسیر خیابان آزادی نبش خیابان قانعی، انجمن جانبازان نخاعی جایگاهی را از طریق سازمان تبلیغات اسلامی مشخص و برقرار می کند و جانبازان نخاعی و دو پا قطع و جانبازان بصیر و خانواده معظم شهدا ضمن حضور در این جایگاه به طور صمیمانه تری با مردم دیدار و گفتگو می کنند و برخی مسئولان کشوری و لشگری نیز مثل هر سال از این جایگاه، دیدار به عمل خواهند آورد. امسال تدابیری اندیشیده شده تا در این جایگاه برنامه های مختلفی از جمله موزیک، شعرخوانی، خاطره گویی و… برگزار شود.

اسدزاده در پایان ضمن اشاره به نشانی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انجمن جانبازان نخاعی کشور گفت: ان ستاد از اول بهمن مطالبی را در قالب های مختلف برای تبیین مواضع انقلاب و ترویج آنها در شبکه های اجتماعی با نشانی setadechhelominsalgard منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس