کد خبر 931344
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
پادشاه اسپانیا در غرفه ایران

به منظور گسترش همکاری های بین ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری، رئیس سازمان میراث فرهنگی با وزیر گردشگری و پادشاه اسپانیا در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا از روز سوم بهمن ماه آغاز شده و تا  ۷ بهمن (۲۷ ژانویه) در مادرید دایر است، این نمایشگاه به‌عنوان یکی از نمایشگاه‌های مهم صنعت گردشگری جهان در مساحتی به وسعت ۶۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع که نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش یافته و با حضور ۱۰ هزار و ۴۸۵ شرکت از ۱۶۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

ایران نیز در این نمایشگاه پاویون دارد ۳۱ تورگردان، بخشی از ظرفیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های گردشگری و هنری کشور را به نمایش می گذارند. ارائه پوستر، کتابچه و نرم افزارهای چند رسانه ای حاوی اطلاعات گردشگری و جاذبه های تاریخی، طبیعی و دیدنی ایران و معرفی صنایع دستی، از جمله برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه فیتور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نگاه فناورانه اساس فعالیت بانک گردشگری در فصل جدید حرکت آن خواهد بود

همچنین  به منظور همکاری های دو جانبه میان سازمان متولی گردشگری با متولیان گردشگری در اسپانیا، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سی‌ و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور روز سوم بهمن  وارد مادرید پایتخت اسپانیا شد.

او در حاشیه این نمایشگاه با وزیر صنعت تجارت و گردشگری اسپانیا دیدار داشت و  در این دیدار با بیان اینکه در ۹ ماه نخست سال، ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده اند افزود: با توجه به توانمندی های اسپانیا در خصوص صنعت گردشگری، این موضوع می تواند یکی از حوزه های مهم همکاری میان تهران و مادرید باشد.

وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه این صنعت در اقتصاد این کشوربیان کرد: در سال گذشته میلادی بیش از ۸۲ میلیون گردشگر خارجی به اسپانیا وارد شدند که درآمد حاصل از آن ۱۲درصد تولید ناخالص داخلی بود.

ماروتو با اشاره به برنامه های دولت اسپانیا برای توسعه صنعت گردشگری گفت:یکی از برنامه‌های این کشور، متنوع کردن بازارهای هدف گردشگری است که ایران در این زمینه مورد توجه قرار دارد از این رو اسپانیا برای تبادل گردشگری با ایران آمادگی کامل دارد.

 در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه،   فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا با همراهی زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد. در این بازدید که ملکه اسپانیا و رئیس مجلس این کشور نیز حضور داشتند، پادشاه اسپانیا و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ضمن آشنایی با گوشه ای از ظرفیت‌های گردشگری و آثار تاریخی و نیز فرهنگ و سنت ایرانیان با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان و مدیران و فعالان حوزه گردشگری ایران گفتگو کردند.

علی‌ اصغر مونسان نیز به رسم یادبود یک تخته تابلو فرش منقش به تصویر پادشاه اسپانیا و ملکه را به فیلیپ ششم تقدیم کرد.

مونسان همچنین در این نمایشگاه در گفت و گو با تلویزیون ملی این کشور با اشاره به بازدید فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا از غرفه ایران گفت: در این بازدید پیشنهاد کردم به همراه همسرشان در سفری شخصی و غیر رسمی به ایران از جاذبه های گردشگری گوناگون کشورمان بازدید کنند. از همه مردم اسپانیا و از خبرنگاران نیز دعوت می‌کنم تا با سفر به ایران از نزدیک جاذبه‌های گردشگری و زیبایی های کشورمان و نیز مردم خوب ایران را ببینند.

ملاقات با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، دیدار با وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، نشست با رئیس شورای میراث ملی اسپانیا و دیدار با رئیس موزه باستان‌شناسی آلیکانته (ایالت والنسیا) از برنامه های مونسان در سفر به اسپانیا است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس