کد خبر 931218
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
آیت‌الله سیستانی

هیأتی از سازمان ملل به دیدار آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق رفت؛ در این دیدار بر ضرورت ثبت جنایات داعش و محاکمه عاملان آن تأکید شد.

به گزارش مشرق، هیأتی از سازمان ملل به ریاست «کریم اسد احمد خان» مشاور ویژه این سازمان و رئیس گروه تحقیقات مربوط به جرایم و جنایات داعش امروز به دیدار «آیت‌الله سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق رفت.

بیشتر بخوانید:

پیام یک دیدار از زبان یک دیپلمات

بر اساس گزارش وبگاه «الحشد الشعبی»، آیت‌الله سیستانی در این دیدار بر ضرورت ثبت جنایات داعش –همانگونه که جنایات نازی‌ها ثبت شد- و ضرورت محاکمه عاملان این جنایات تأکید کرد و گفت باید برای جهان، میزان خطرناک بودن این گروه تروریستی علیه انسانیت تشریح شود.

مرجع عالی شیعیان عراق همچنین خواستار توجه بیشتر به جنایات وحشتناک علیه طیف‌های مختلف به خصوص مانند ایزدی‌ها در سنجار، مسیحیان در موصل و ترکمان‌ها در تلعفر، بویژه (جنایاتی مانند) به اسارت گرفتن زنان، فروش یا تجاوز به آنها شد و بر اهمیت حمایت از شاهدان عینی که با تیم‌های بین‌المللی همکاری می‌کنند، تأکید کرد.

آیت‌الله سیستانی همچنین تأکید کرد اوضاع در مناطقی که از جنگ آسیب دیده‌اند و پس از بازسازی شاهد بازگشت آوارگان بوده، باید عادی شود؛ اگرچه این از وظایف دولت عراق است اما جامعه بین‌الملل نیز باید کمک کند.

کریم‌خان هم از آیت‌الله سیستانی درخواست کرد به قربانیان داعش بویژه زنان توصیه کند همکاری بیشتری با تیم‌های بین‌المللی داشته باشند و اطلاعات بیشتری به آنها بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس