کد خبر 931108
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کریم باقری نمایه

کریم باقری، هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: کادرفنی و بازیکنان تیم ملی در شرایط فعلی نباید درگیر حواشی شوند و به این مسائل و حاشیه‌ها بعد از جام‌ملت‌ها هم می‌توان پرداخت.

به گزارش مشرق، کریم باقری درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام‌ملت‌های آسیا، شانس قهرمانی شاگردان کی‌روش در این رقابت‌ها، شرایط فعلی تیم پرسپولیس و.... گفت‌وگویی را انجام داد.

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد عملکرد تیم ملی تا اینجای جام ملت‌ها و اینکه شاگردان کی‌روش تا به امروز فقط یک محک جدی آنهم مقابل تیم ملی عراق خورده‌اند و همچنین شانس تیم ملی برای قهرمانی در این رقابت‌ها گفت:

ایران نسبت به سایر تیم‌های دیگر حاضر در جام شرایط بهتری برای قهرمانی دارد
تیم ملی جام ملت‌ها را با صلابت و اقدار شروع کرد و نتایج خوبی گرفت و فکر می‌کنم نسبت به سایر تیم‌های دیگر حاضر در جام شرایط بهتری برای قهرمانی دارد. در مجموع با توجه به اینکه کادرفنی حدود ۸ سال است با تیم ملی کار می‌کند، مجموعه بازیکنانی که در تیم ملی هستند، حمایت‌هایی که از این تیم در زمینه اردوها، بازی‌های تدارکاتی و پرداخت پاداش‌ها شده و … تیم ما جزء مدعیان اصلی قهرمانی است. اگر این تیم قهرمان نشود شرایط برای قهرمانی تیم ملی در دوره‌های بعد سخت‌تر می‌شود.

تیم ملی نشان داده که در اکثر مواقع نتایج خوبی مقابل چین گرفته است
وی در مورد بازی با چین و احتمالاً بازی با ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها و اینکه به نظر می‌رسد این تیم ژاپن عملکرد ضعیف‌تری نسبت به ژاپن حاضر در رقابت‌های جام جهانی روسیه داشته، تاکید کرد: هر چند که در تورنمنتی مثل جام‌ملت‌ها نمی‌توان تیمی را ضعیف دانست و نتایج قابل پیش‌بینی نیست اما تیم ملی ایران نشان داده که در اکثر مواقع نتایج خوبی مقابل چین گرفته و امیدوارم این تیم را هم ببریم و به نیمه نهایی صعود کنیم.

ژاپنی‌ها با آگاهی از قدرت ایران به شکل متفاوتی مقابل تیم ملی ظاهر می‌شوند
باقری تصریح کرد: در مورد ژاپن هم باید بگویم این تیم اگر به نیمه نهایی صعود کرده و احتمالاً بخواهد با ایران بازی کند، قطعاً از قدرت تیمی مثل ایران آگاه بوده و به شکل متفاوتی مقابل تیم ما ظاهر خواهد شد. همانطور که گفتم امیدوارم تیم ملی با برتری مقابل این رقیبان به فینال صعود کرده و در نهایت پس از بیش از ۴۰ سال قهرمان جام ملت‌ها شده و باعث شادی و خوشحالی مردم و هواداران شود.

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌های دستیار برانکو درباره شانس قهرمانی تیم ملی

بعد از تیم ملی ایران عملکرد قطر برای من قابل توجه بوده است
هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه عملکرد کدام تیم در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌ها و تا اینجای جام توجه شما را به خود جلب کرده، عنوان کرد: بعد از تیم ایران عملکرد تیم ملی قطر تا اینجای جام ملت‌ها توجه من را به خود جلب کرده است. آنها تیم جوان و خوبی هستند که مشخص است برای جام جهانی ۲۰۲۲ که میزبان هستند می‌خواهند تیم خوبی را داشته و حضوری آبرومندانه در آن رقابت‌ها داشته باشند.

تغییرات کی‌روش در ترکیب تیم ملی ربطی به اینکه او به ترکیب ایده‌آل خود نرسیده، ندارد
وی در مورد تغییرات زیادی که کی‌روش در ترکیب تیم ملی و بویژه زوج میانی خط دفاعی تیم ملی داشته اظهار داشت: قطعاً تغییراتی که کی‌روش در ترکیب تیم ملی در بازی‌های مختلف ایجاد کرده است ربطی به اینکه او به ترکیب ایده‌آل خود نرسیده، ندارد چون او حدود ۸ سال است دارد با این تیم کار می‌کند و شناخت خیلی خوبی از بازیکنان تیم ملی دارد ضمن اینکه همه بازیکنان تیم ملی در پست‌های مختلف تقریباً در یک سطح هستند.

نباید نگران عملکرد آزمون و طارمی باشیم
باقری در مورد فرصت‌سوزی‌های طارمی و آزمون بویژه در بازی با عمان که باعث انتقاد از آنها شده هم تاکید کرد: هر مهاجمی دوست دارد گل بزند و طارمی و آزمون هم از این قائده مستثنی نیستند قطعاً آنها همه تلاش خود را خواهند کرد. آنها در بهترین شرایط آمادگی خود هستند و جای نگرانی در این مورد وجود ندارد.

امیدوارم بیرانوند به فوتبالش در یک تیم خوب اروپایی ادامه دهد
وی در مورد عملکرد خوب بیرانوند در جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا و اینکه این موضوع باعث می‌شود وی با پیشنهادات خوبی روبه‌رو شده و برای نیم فصل دوم دیگر در پرسپولیس نماند و آیا احتمالاً جایگزین مناسبی برای او در پرسپولیس دارید، خاطر نشان کرد: عملکرد بیرانوند در جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت‌ها، لیگ برتر و … حاصل تلاش و پشتکارش بوده و به هرجایگاهی که رسیده و خواهد رسید حقش است. من برای این عملکرد او خیلی خوشحالم. یک دروازه‌بان خوب نصف تیم است که نقطه اتکای مدافعان و سایر اعضای تیمش است. امیدوارم بیرانوند به فوتبالش در یک تیم خوب اروپایی ادامه دهد.

بیرانوند ترانسفر شود دروازه‌بان‌های خوبی در پرسپولیس داریم که می‌توانند جایگزین او شوند
هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: بیرانوند در حال حاضر باید فقط تمرکزش به جام ملت‌ها باشد. ما در پرسپولیس دروازه‌بان‌های خوبی داریم که اگر بیرانوند ترانسفر شود می‌توانند از این موقعیت استفاده کرده و جایگزین وی شوند.

کادرفنی و بازیکنان تیم ملی در شرایط فعلی نباید درگیر حواشی شوند
باقری در مورد حواشی اخیر تیم ملی و جنگ لفظی کی‌روش و برانکو در فضای مجازی و رسانه‌ای هم گفت: به نظرم با توجه به شرایط فعلی تیم ملی در جام‌ملت‌ها، کادرفنی و بازیکنان تیم ملی نباید درگیر حواشی شوند و به این مسائل و حاشیه‌ها بعد از جام‌ملت‌ها هم می‌توان پرداخت.

هدف ما در این فصل قهرمانی در هر ۳ جام بویژه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است
وی در مورد شرایط فعلی تیم پرسپولیس و اینکه هواداران در این فصل دیگر انتظار قهرمانی در آسیا را از این تیم را دارند، اظهار داشت: پرسپولیس روند آماده‌سازی خوبی در تعطیلات نیم فصل و بویژه در اردوی اخیر در کمپ اسپایر قطر داشته است. ما در نیم فصل دوم شرایط سختی داریم و باید در سه جام با قدرت ظاهر شویم و با بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند نقاط ضعف تیم هم برطرف خواهد شد. در حال حاضر فکر نمی‌کنم دیگر نیاز به جذب بازیکن جدیدی باشد و هدف ما در این فصل قهرمانی در هر ۳ جام بویژه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است.

برانکو نیاز به تغییر و تحول در خط حمله تیم را تشخیص داد و این به معنای بی‌کیفیت بودن منشا نیست
مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد جدایی منشا عنوان کرد: منشا با همه وجود تلاش خود را برای موفقیت پرسپولیس و گلزنی می‌کرد اما اگر یک مهاجم گل نزند کارش سخت‌تر می‌شود و منشا هم از این موضوع مستثنی نیست ضمن اینکه برانکو نیاز به تغییر و تحول در خط حمله تیم را تشخیص داد و این موضوع به معنای آن نیست که منشا بازیکن بی‌کیفیتی است.

از بازیکنان تیم درمورد عملکرد بودیمیر پرسیدم، گفتند مهاجم خوب و باکیفیتی نشان داده است
وی در مورد جذب ماریو بودیمیر هم اظهار داشت: برانکو نسبت به بودیمیر شناخت دارد ضمن اینکه من به دلیل مشکلات شخصی نتوانستم کنار تیم باشم اما از بازیکنان که درمورد عملکرد وی پرسیدم به من گفتند که بودیمیر مهاجم خوب و باکیفیتی نشان داده است.

آمادگی کامیابی‌نیا و نورالله‌ی در حال حاضر خیلی خوب است
باقری در مورد عملکرد هافبک دفاعی‌های پرسپولیس هم تصریح کرد: شرایط و آمادگی کامیابی‌نیا و نورالله‌ی در حال حاضر خیلی خوب است و قطعاً در نیم فصل دوم در موفقیت پرسپولیس تاثیر زیادی خواهند داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 0
    باقری برخلاف برخی پیش کسوتان پرسپولیس خیلی خوشفکر است و راهبردی فکر می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس