کد خبر 931016
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

گاهی برای اینکه به دیگر شهرهای کشور خود سفرکنید، راه دیگری به جز استفاده از اتوبوس برای سفر خود را ندارید و هواپیما و قطار گزینه های مناسبی برای سفر شما نیستند. گاهی اوقات هم شما بلیط قطار و یا بلیط هواپیما برای سفر خود پیدا نمی کنید و تنها راهی که می توانید سفر کنید، سفر با اتوبوس می باشد.

امروزه به دلیل ماموریت های شغلی، تحصیل و یا سربازی تعداد سفر های داخلی افزایش یافته است. از آن جایی که سفر با اتوبوس یکی از ارزان ترین روش های سفر است این وسیله تقاضای زیادی نسبت به سایر وسایل حمل و نقل دارد. همین افزایش تقاضا خود منجر به افزایش شرکت های مسافربری و رقابت شده و در نتیجه هر فرد خصوصاً در مسیر های پر تردد، توانایی انتخاب بیشتری پیدا نموده است. در ادامه در مطلب گردشگری ایران و جهان در مورد آشنایی با بهترین اتوبوس های مسافرتی بیشتر صحبت می کنیم.

اگر از بلیط و موارد مربوط به آن و هم چنین پایانه خرید بلیط اتوبوس بگذریم، نوع اتوبوسی که در هر شرکت به ارائه خدمات می پردازد یکی از موارد مهمی است که سهم زیادی در جذب مسافر دارد. همچنین می توانید با استفاده از بلیط قطار سفر آرامی داشته باشید در ادامه با برخی از اتوبوس هایی که در کشور مشغول فعالیت هستند، آشنا می شویم.

اتوبوس ولوو B12 B TX:

شیشه ها دو جداره، موتور ۶ سیلندر با قدرت ۴۲۰ اسب بخار، دارای ترمز موتور EPG (اگزوز، پرشر و گاورنر)، ۲ کیسه هوا در محور جلو و ۴ تا برای محور عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع و سوختگیری از دو سمت و ظرفیت سر نشین ۴۲ نفر به علاوه ۲ نفر راننده و کمک راننده از ویژگی های فنی و وجود کولر، یخچال، تابلو مسیر دیجیتالی، تلویزیون، میکروفون، ویدئو، پرده برقی برای شیشه جلو، مکانیزم هشدار دهنده موقعی که در جعبه ها باز می شود، پروژکتور مه شکن و سیستم گرمایی مناسب از جمله امکانات رفاهی آن می باشند.

بیشتر سفرها در ایران و کشورهای خارجی مانند ایالات متحده به وسیله ی اتوبوس انجام می شود. اتوبوس یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه ای می باشد که برای مسافرت های طولانی بسیار مناسب می باشد و البته باید در زمان سفر خود توجه داشته باشید که چه اتوبوسی برای سفرهای شما مناسب تر است.

اتوبوس ولوو B12

از موارد مربوط به خود خودرو می توان به مواردی چون ۶ سیلندر بودن، وجود سیستم های توربو شارژ، سیستم ترمز ABS، فرمان هیدرولیک، قابلیت سوختگیری از هر دو طرف اتوبوس، کیسه هوا در جلو و عقب و ظرفیت ۴۴ نفر مسافر به همراه راننده و کمک راننده اشاره نمود. از امکانات رفاهی این ولوو کولر، یخچال، قهوه جوش، تلویزیون، میکروفون و رادیو، دوربین دنده عقب، سیستم گرمایی و جعبه کمک های اولیه را می توان نام برد.

اتوبوس اسکانیا

در مورد اتوبوس های اسکانیا به معرفی یکی از اتوبوس های توریستی آن می پردازیم که تولید آن در سال ۲۰۰۹ میلادی شروع و پس از آن یک سری تغییرات بر روی آن انجام شد. مجهز شدن به موتور یورو ۶ که قدرتش به ۴۱۰ اسب بخار می رسد، استفاده از سامانه کاهش کاتالیسی انتخابی برای بهبود عملکرد سیستم انتقال قدرت و صرفه جویی چشمگیر در مصرف سوخت به دلیل تجهیز شدن به گیربکس مدل GRSO895R از ویژگی های فنی آن می باشد.

استفاده از صندلی های تمام چرم، تجهیزات لوکس و سامانه سرگرمی برای تماشای فیلم و یا دسترسی به اینترنت از تغییرات داخلی این اتوبوس می باشند. این امکان برای مسافران وجود دارد که از طریق گوشی همراه و یا تبلت خود به این سامانه متصل شوند.

یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد سفر با اتوبوس در نظر بگیرید این است که در سفر با اتوبوس دیگر لازم به بالا بردن امنیت مثل سفرهای هوایی نیست که شما دیگر نیاز به این مورد ندارید که ساعت های پشت گیت پروازی بایستید تا چمدان ها و وسایل شما توسط ماموران امنیتی فرودگاه بررسی شود.

اسکانیا C12، اسکانیا C9 و اسکانیا مارال از برخی دیگر از مدل های ارائه شده توسط این کارخانه مشهور اتوبس سازی است. به طور کلی هم از نظر مسافران، در زمینه امکانات رفاهی و راحتی، و هم از نظر رانندگان، در زمینه فنی و قدرت موتور، این اتوبوس ها نسبت به رقیب خود ولوو از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

به دلیل اینکه در ایران تحریم ها بیشتر متوجه به صنعت هواپیماسازی می باشد، صنعت اتوبوس رانی با پیشرفت های بسیار زیادی مواجه شده است. با در نظر گرفتن تمام این موارد باید به شما بگوییم که صنعت اتوبوسرانی و سرویس دهنی در زمینه سفر با اتوبوس با پیشرفت های فوق العاده زیادی رو به رو شده است.

اتوبوس مان

این اتوبوس ساخت کشور آلمان است و خوش دست بودن و راحتی چیزی است که رانندگان در مورد یکی از مدل های این شرکت یعنی MAN S 2000 می گویند که نشان از محبوبیت این برند و این مدل دارد. چرخش راحت فرمان و قابلیت تنظیم به صورت تلسکوپی از مهم ترین ویژگی های بیان شده درباره آن است.

قرار گیری موتور پر قدرت آن در قسمت عقب و ۲ مداره بودن ترمز و ریتاردر ترمز ها (این اتوبوس عملکرد بالایی نسبت به رقبای خود هنگام بارندگی و در جاده های لغزنده دارد) از ویژگی های برتر و بارز این برند هستند. قرارگیری یخچال هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب، آب سرد کن، کولر، سیستم تهویه مناسب، کپسول آتشنشانی، جعبه کمک های اولیه و فضای حمل بار منظم از مشخصه های داخلی و رفاهی می باشند.

اتوبوس مان در بین رانندگان رتبه ۱ را دارا است که شاید به دلیل طراحی زیبای داشبورد که به راحتی برای راننده قابل دسترس است، شیشه هایی که میدان دیدی عالی برای راننده فراهم می نماید، آینه های بغل برقی، چراغ هایی که در بالای شیشه جلو برای دید بهتر در شب نصب شده اند و آفتابگیر برقی باشد. مسافران به این اتوبوس رتبه ۲ را داده اند که شاید به دلیل فضای داخلی ساده باشد. صندلی کمک راننده و صندلی های مسافران ساخته گرامر آلمان است که با تکه پارچه هایی تزئین شده اند. در اتاق خواب مواردی چون آیفون، ضبط و پخش و بخاری تعبیه شده است.

منبع: سایت mr.bilit

این خبر صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس