هنوز نجومی بگیر در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه سقف پرداخت بالاترین گروه حقوقی باید ۱۲ میلیون تومان باشد، گفت: هنوز هم حقوق بگیر نجومی در کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به موضوع حقوق های نجومی، گفت: زمانی که بحث پرداخت حقوق های نجومی در کشور مطرح شد بسیاری از مدیران دولتی این موضوع را انکار کرده و اظهار داشتند که حقوق نجومی وجود ندارد.
بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان در زمان طرح موضوع حقوق های نجومی تاکید کردند که پرداخت این حقوق ها قانونی است، افزود: براساس گفته مسئولان طبق قانون شرکت ها، بانک ها و موسسات سقف حقوقی را برای مدیران عامل خود مشخص کرد ه اند، لذا بر این موضوع تاکید داشتند که پرداخت این حقوق ها قانونی و متعارف است.

تغییر چندباره لیست نجومی بگیران

وی ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری رسماً ورود کرده و تاکید فرمودند که باید با نجومی بگیران برخورد شود مواضع مسئولان نیز تغییر کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان ابتدا عنوان کردند که تعداد نجومی بگیران ۲ هزار نفر است، اظهار داشت: پس از مدت زمانی این افراد به هزار و ۳۰۰ نفر و پس از آن بار دیگر به ۹۰۰ نفر تقلیل یافت، اما زمانی که دیوان محاسبات گزارشی درباره نجومی بگیران ارائه کرد داد، تعداد آنها به ۳۳۰ نفر رسید و عنوان شد که به جز ۶ نفر که در زندان به سر می برند مابقی اموال را به بیت المال بازگردانده اند.

نجومی بگیران باید مجازات می شدند

وی افزود: در موضوع پرداخت حقوق های نجومی بحث بازگرداندن اموال به بیت المال مطرح نبود و باید با افرادی که غیرقانونی برای خود حقوق های چند ده میلیونی تصویب کرده بودند برخورد می شد و نجومی بگیران مجازات می شدند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه گاهی فردی که مبلغی همانند یک میلیارد تومان اختلاس کرده تنها به بازگشت اموال به بیت المال محکوم می شود، ادامه داد: این موضوع در حالی رخ می دهد که ارزش یک میلیارد تومان سال گذشته که نرخ ارز ۴ هزر تومان بوده با یک میلیارد تومان کنونی که قیمت دلار به ۱۲ هزار تومان رسیده قابل مقایسه نیست و ارزش یک میلیارد تومان چند برابر شده است.

بالاترین پایه و گروه شغلی باید ۱۲ میلیون تومان دریافتی داشته باشد

وی با تاکید براینکه در حال حاضر نیز هنوز نجومی بگیر در کشور وجود دارد، تاکید کرد: این افراد با ترفندهای مختلف حقوق نجومی دریافت می کنند اما کسانی با آنها مقابله و برخورد نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این موضوع که قوه قضاییه عنوان می کند که دولت باید اسامی نجومی بگیران را به قوه ارسال کند تا بتواند پرونده این افراد را بررسی کند، افزود: قانون دست دادستان کل کشور و دادستان های استانی را باز گذاشته تا به عنوان مدعی العموم به پرونده های مختلف ورود کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سقفی که مجلس برای حقوق مدیران مشخص کرده هفت برابر حداقل دستمزد است که براین اساس بالاترین پایه و گروه شغلی باید ۱۲ میلیون تومان دریافتی داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 0
    رئیس بنیاد مستضعفان: حقوق من ماهانه ۱۸-۱۹ میلیون است! بدون چقدر میگیره ک میگه 18 میلیون ! بالای 25 میگیره اونم نهاد مستضعف وای به حال وزرات نفت وزیرش میگفت من ماهی 7 میلیون حقوقمه !!!
  • صالح IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 0
    دانشمند جان، هفت برابر حداقل حقوق میشه 12 تومن؟ حداقل حقوق تو کشور تقریبا 1200 هست که 7 برابرش میشه تقریبا 8400... چجوری میگی حداکثر حقوق 12 تومن باید باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس