کد خبر 931002
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
وحید امیری

بزرگترین دغدغه کی‌روش برای بازی مقابل چین، انتخاب کردن جانشین وحید امیری است.

به گزارش مشرق، کابوس اخراج شدن مهرداد پولادی در بازی مقابل عراق در جام ملت‌های گذشته و اتفاقاتی که بعد از آن افتاد یک ترس از کارت‌های رنگی داوران را در جام ملت‌های امسال هم به وجود آورده است. هر چه بازی‌ها حساس‌تر می‌شود این نگرانی بیشتر می‌شود که یک بازیکن با یک حرکت نابجا یا یک اشتباه داور سناریوی ۴ سال پیش را تکرار کند. خطری که تا این‌جای جام از بغل گوشمان گذشته و با وجود یکی، دو صحنه مشکوک هنوز هیچکدام از بازیکنان تیم ملی رنگ کارت قرمز را ندیده‌اند. وحید امیری با دریافت دو کارت زرد اولین بازیکن محروم ایران است که یک بازی را از دست می‌دهد.

امیری با وجود این که نسبت به روزهای حضورش در جام‌جهانی کمی دچار افت شده اما همچنان یکی از بازیکنان کلیدی ایران محسوب می‌شود که دوندگی‌هایش در میانه میدان کمک بزرگی برای کی‌روش در زمین است. با محرومیت او مقابل چین اولین دغدغه کادر فنی پیدا کردن جانشین مناسب در ترکیب اصلی است. کدام بازیکن قرار است مقابل چین در جناح چپ تیم ملی قرار بگیرد؟

بیشتر بخوانید:

بازیکنان کی‌روش کارآمدتر از مهره‌های لیپی

امید ابراهیمی: اولین و محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی امیری، امید ابراهیمی است. اما چرا؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شد وحید امیری در این جام خیلی به چشم نیاید وظایف دفاعی بیشتری است که به او واگذار شده بود.

عکس بالا نشان می‌دهد که امیری در بیشتر دقایق بازی بیشتر در زمین خودی حضور داشته است و به نوعی وظایفش به امید ابراهیمی بیشتر از سایر هافبک‌ها نزدیک بوده است. او و ابراهیمی وظیفه جنگیدن و جمع کردن میانه میدان را برعهده داشتند و دژاگه و آزمون و جهانبخش وظیفه بازیسازی. همین نحوه بازی این تصور را بوجود می‌آورد که جانشین او مقابل چین هم باید همچین خصوصیاتی داشته باشد. با توجه به این که در بازی با چین نسبت به بازی‌های مرحله گروهی و بازی مقابل عمان تیم ملی بازی دفاعی‌تری ارائه خواهد داد و گزینه جانشین باید در حد وحید امیری یا حتی بیشتر از او در فاز دفاعی کمک کند و به همین دلیل امید ابراهیمی را به گزینه اول تبدیل می‌کند. چشمی هم جای ابراهیمی را تر در ترکیب اصلی می‌گیرد.

البته دلیل دوم برای این انتخاب این است که کی‌روش در ۲۰ دقیقه پایانی بازی مقابل عمان با ورود روزبه چشمی به میدان، امید ابراهیمی را یک خط جلوتر فرستاد و این پلن را تمرین کرد تا شاید مقابل چین از آن استفاده کند.

احسان حاج‌صفی: یکی از نقاط ضعف انتخاب امید ابراهیمی برای پست امیری این است که با حضور روزبه چشمی و جلو آمدن ابراهیمی اگرچه فاز دفاعی‌مان شاید دچار خلل نشود اما با پایین آمدن خلاقیت هافبک‌ها شاید در فاز هجومی مشکل شویم. این نقطه ضعف گزینه دیگری را هم برای جانشینی وحید امیری در اختیار کی‌روش قرار می‌دهد و او احسان حاج‌صفی است. بازیکنی که پیش از این در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی و همچنین در مقدماتی جام‌جهانی تجربه حضور در خط هافبک را دارد. به همین دلیل اگر کی‌روش نخواهد ابراهیمی را از پست تخصصی‌اش که عملکردی فوق‌العاده در آن دارد جابجا کند، نیم‌نگاهی هم به احسان حاج‌صفی خواهد داشت. احسان اگرچه در بازی‌های اخیر حضور در این پست را تجربه نکرده اما همیشه آلترناتیوی برای خط هافبک است.

این دو گزینه را می‌توان گزینه‌های اصلی کی‌روش برای حضور در بازی مقابل چین دانست. اما اگر بخواهیم به سراغ گزینه‌هایی با احتمال کمتر برویم به نام احمد نورالهی می‌رسیم. بازیکنی که در پرسپولیس کیفیت بسیار خوبی را نشان داد و در بازی‌های دوستانه هم نشان داد که اعتماد کی‌روش به او بیهوده نبوده است. با این حال با توجه به این که نورالهی در این چند بازی در ترکیب اصلی حضور نداشته و تنها دقایقی بازی کرده بعید است که مقابل چین از ابتدا در میدان حضور پیدا کند.

سامان قدوس: بازی هجومی تیم ملی مقابل چین می‌تواند گزینه‌ها را از سمت گزینه‌های دفاعی به سامان قدوس بکشاند. بازیکنی که عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته و اگر کی‌روش بخواهد بازی هجومی را مقابل چین به نمایش بگذارد اولین گزینه او قدوس خواهد بود. البته کمی دور از ذهن است که کی‌روش تغییر روش بدهد و بخواهد مدل بازی تیم ملی را عوض کند اما در صورتی که بخواهد این کار را انجام بدهد گزینه‌های زیادی برای جانشینی امیری دارد که قدوس اصلی‌ترین آن است.

مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد هم گزینه‌های دیگر تیم ملی هستند که توانایی حضور در این پست را دارند و دست کی‌روش را برای جانشینی امیری حساب باز گذاشته‌اند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس