میوه قاچاق

اگر میوه قاچاق مشاهده کردید بدون هرگونه رحمی آتش بزنید و به اظهاراتی مانند حیف است یا می‌توان آنها را به افراد مستحق داد توجه نکنید، زیرا ورود یک آفت به کشور می‌تواند باغات را از بین ببرد.

به گزارش مشرق، محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم سی ونهمین سمینارسالانه حفظ نباتات کشور، اظهار کرد: مصرف کنندگان دیگر به دنبال خرید محصولات سالم کشاورزی هستند و در صورتی که محصولات تولید با خواسته‌های مصرف کنندگان هماهنگی نداشته باشد، بازاری نیز نخواهد داشت.

وی افزود: خرما یی که می‌خواهیم به استرالیا صادر کنیم ابتدا از ما سوال می‌شود که چه سمی برای تولید آن استفاده و در چه زمانی مصرف شده است و استانداردهای جهانی و کدکس برای تولید آن باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید:

کاهش شدید تقاضای مردم برای خرید میوه

سر و کله میوه‌های قاچاق باز هم پیدا شد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اکنون در باغات پسته آفت رفته است و باید مراقبت کرد که این آفت در حجم بالاتری در باغات این محصول توسعه نیابد.

وی با بیان اینکه آفات تغییر رفتار داده‌اند، تصریح کرد: در موارد مختلفی دیده‌ایم که یک حشره کوچک، داد همه را در بخش کشاورزی در می‌آورد؛ زمانی یک موقع جاروئک جادوگر را در باغات کشور نداشتیم اما به یک باره به کشور وارد شد و سطح زیادی از باغات (لیمو ترش) را از بین برد.

طهماسبی گفت: مسئولین سازمان حفظ نباتات با اقداماتی که انجام می‌دهند می‌توانند در حفظ سرمایه کشاورزان و ثروت آفرینی آنها نقش کنند، بنابراین نقش مهمی را در کشاورزی کشور ایفا می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ آلایندگی در بخش کشاورزری نباید پذیرا باشیم، اظهار داشت: نباید اجازه داد سموم کشاورزی به منابع آب زیر زمینی نفوذ کند و از سموم باید مانند دارو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به سموم انباری باید بیشتر توجه شود، گفت: سازمان حفظ نباتات نباید تولیدات کشاورزی که نیاز به فرآوری دارد بعد از تولید به حال خود رها کند و تا آخرین مرحله باید نظارت لازم را داشته باشد.

میوه قاچاق از مواد مخدر خطرناک‌تر است

وی که در جمع مسئولان استانی و کشوری سازمان حفظ نباتات صحبت می‌کرد، با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: سعی کنید که در هر استان گلخانه قرنطینه‌ ای داشته باشید و تسهیل گری کنید تا زمینه بروز آفات جدید در کشور فراهم نشود.

وی همچنین به موضوع قاچاق میوه اشاره کرد و گفت: اگر میوه قاچاق را مشاهده کردید بدون هر گونه رحمی آتش بزنید و به مسائلی که مطرح می‌شود که حیف است یا می‌توان آنها را به افراد مستحق داد و در بازار توزیع کرد، توجه نکنید، زیرا ورود یک آفت به کشور می‌تواند باغات کشور خودمان را از بین ببرد و خسارت زیادی به کشاورزان وارد کند.

طهاسبی اظهار داشت: میوه قاچاق از مواد مخدر نیز خطرناک‌تر است زیرا قاچاق مواد مخدر سلامت یک یا تعدای از افراد را به خطر می‌اندازد اما میوه‌های قاچاق سلامت کل مردم را هدف قرار داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • خلق الله IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    1 9
    آقای طهماسبی برو درسهات رو از اول بخوان!!!
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    3 0
    راست میگه بعدگیلاس بخرید کیلویی 50هزارتومان پسته بخرید 200تومان خخخخخخ
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    9 4
    بعد مدتها ، این اولین بار است توی بخش کشاورزی یک مسئول جهادی میبینم
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    5 0
    برپدر دروغگو لعنت
  • Arua AE ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    10 0
    یعنی اگ من قدرت داشتم بخدانصف بیشترشماهاروآتش میزدم
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    3 0
    خفه بابا نه که شما خیلی به فکر مردم هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس