کد خبر 930807
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
دستگیری نمایه

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق منزلی با بیش از ۳۰ فقره سابقه سرقت تنها در مناطق شرق تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های مشابه منزل در مناطق شمال شرق تهران که در آن‌ها سارق یا سارقین بدون هیچگونه تخریب و با استفاده از کلید ورد منازل شده و اقدام به سرقت اموال باارزش داخل منازل کرده بودند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات پلیسی، کارآگاهان پایگاه چهارم به یک موضوع مشترک در تمامی سرقت‌ها رسیدند؛ در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که تمامی آن‌ها در یک دوره زمانی سه ماهه‌ی گذشته به محل جدید سکونت خود نقل مکان کردند و پیش از آن‌ها فرد دیگری در آنجا سکونت داشته است که در تمامی آن‌ها، طی مدت کوتاهی با لغو قرارداد اجاره منزل از آنجا جابجا شدند.

بیشتر بخوانید:

جیب بری زیر تابوت مرده‌ها

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی جوانی ۲۵ ساله شدند که با اسامی مختلف نسبت به اجاره خانه با ودیعه کم و کرایه ماهیانه بالا اقدام کرده، اما پس از گذشت مدتی کوتاه قرارداد خود را لغو کرده بود؛ در بررسی اطلاعات بدست آمده از صاحب حقوقی منازل محل سرقت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این جوان هر بار از یک شماره تلفن همراه جدید استفاده کرده است.

با انجام اقدامات ویژه پلیسی و جمع بندی شواهد، دلایل و قرائن بدست آمده، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها توسط این شخص انجام شده است و در حالیکه عملاً هیچگونه اطلاعات دقیقی از هویت واقعی او وجود نداشت، اما سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی وی در دی ماه و دستگیری در اوایل بهمان ماه شدند.

متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتاً به بیش از ۳۰ فقره سرقت در مناطق شمال شرق تهران و سرقت لوازم و اشیاء قیمتی و با ارزش از قبیل: ساعت، گوشی تلفن همراه، طلاجات، پول نقد و … اعتراف کرد؛ متهم علاوه بر اعتراف صریح به این شیوه و شگرد سرقت، در اعترافاتش به ده‌ها فقره سرقت دیگر اینبار به شیوه توپی زنی و تخریب درب ورودی منازل در مناطق شمال و شمال غرب شهر تهران نیز اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش در خصوص شیوه و شگرد خود در انجام سرقت‌ها عنوان داشت: ابتدا در مناطق مرفه نشین اقدام به اجاره منزل می‌کردم و پس از مدت کوتاهی محل زندگی خود را تغییر داده و به محل دیگر نقل مکان می‌کردم؛ با توجه به شناختی که از مشخصات و مختصات خانه‌ها داشتم، در زمانی مناسب به محل زندگی قبلی خود برگشته و با استفاده از کلیدی که در اختیار داشتم اقدام به سرقت می‌کردم؛ در صورت تعویض قفل منزل توسط مستاجر جدید، با زاغ زنی و اطمینان از عدم حضور آن‌ها در خانه با روش تخریب و توپی زنی وارد خانه شده و سرقت خود را انجام می‌دادم.

متهم علاوه بر سرقت در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران به انجام سرقت منزل در مناطق نظام آباد، سبلان، مدنی و همچنین شهرستان قدس و کرج نیز اعتراف کرده است که تحقیقات جهت شناسایی این محل‌های سرقت نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

متهم که عمده پول حاصل از سرقت‌های خود را صرف خوشگذرانی کرده، در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و به خرید یک خانه‌ی ویلایی در شهرستان بومهن و همچنین یک دستگاه خودرو مدل بالا اعتراف کرد که دستور توقیف این اموال از سوی مقام قضایی صادر شد؛ وی همچنین عنوان داشت که با قسمتی از پول حاصل سرقت‌ها هزینه‌ی اعتیاد برادرش را تامین کرده است.


سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار قانونی بازپرس محترم شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین مالباختگان در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    24 8
    چرا دست دزدان را مطابق قوانین اسلامی قطع نمیکنید؟؟؟؟؟
    • hosi IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      1 0
      به دلیل اینکه جامعه بین الملل بدش میاد
    • حامد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      1 0
      چون چند بازیگر ناراحت شده و اشک می ریزند
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      1 0
      به خاطر ترس از سازمان های به اصطلاح حقوق بشری.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      2 1
      کدوم کار ما اسلامیه!؟فکر کردی اسلام گفته هرکی دزدی کرد,انگشتاشو قطع کنید!؟کلی شرط داره وتو این وضع اقتصادی اصلا شاملش نمیشه!
  • NL ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    5 0
    چون اگر بخواهند این کار را بکنند دیگر تمام مسئولان بدون دست خواهند شد
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    0 0
    چون اونوقت باید اقا زاده ها و مسولین بی دست زیادی خواهیم داشت که دست شان را بریده باشند
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    0 0
    چون اونوقت باید اقا زاده ها و مسولین بی دست زیادی خواهیم داشت که دست شان را بریده باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس