کد خبر 930761
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
تیم ملی ایران

هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا لقب پرگل‌ترین دوره تاریخ این مسابقات را به دست آورد.

به گزارش مشرق، هفدهمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با حضور ۲۴ تیم در امارات در حال برگزاری است. این دوره به واسطه اضافه شدن هشت تیم پیش بینی می‌شد که رکورد تعداد گل تاریخ جام ملت‌ها را بشکند. در دوره‌های شانزده تیمی، کلاً ۳۲ بازی انجام می‌شد اما امسال جام ملت‌ها ۵۱ بازی دارد که هنوز ۹ تا از آنها باقی مانده و ۴۲ بازی برگزار شده است.

مطابق انتظار، رکورد گلزنی ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا در این دوره شکسته شد و در سی و هفتمین بازی که بین تیم‌های اردن و ویتنام انجام شد، تیم اردن موفق شد گل شماره ۹۷ این تورنمنت را به ثمر برساند. این در حالی بود که رکورد تاریخ این مسابقات، متعلق به سال ۲۰۰۴ بود که در طول مسابقات ۹۶ گل زده شد.

بیشتر بخوانید:

دردسر بزرگ استرالیا برای بازی با امارات

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تا کنون ۱۰۹ گل داشته است و رکورد گل‌های یک دوره از این مسابقات را در اختیار دارد که این رکورد تا پایان جام باز هم افزایش خواهد یافت.

نکته جالب این است که گل شماره ۱۰۰ در این جام توسط مهاجم تیم ملی چین زده شده است. ژیائو ژی، مهاجم بلندقامت چینی که تعویض طلایی لیپی در بازی با تایلند لقب گرفت، با زدن گل تساوی تیمش در مرحله یک هشتم نهایی صدمین بار در جام ملت‌های امارات توپ را از خط دروازه‌ها عبور داد. این مهاجم پنجشنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی با ایران روبرو خواهد شد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس