کد خبر 930726
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
مسعود شجاعی

پیروزی تیم ملی ایران مقابل عمان و صعود به یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، تبعات شیرین و مثبتی برای فوتبال و جامعه ایران به همراه داشت.

به گزارش مشرق، تیم ملی توانست به خوبی قدرت خود را به رخ عمان بکشد و توانایی اش در کسب پیروزی مقابل حریفان آسیایی را نشان بدهد. تیمی که در دقیقه ۳ می‌تواند پنالتی حریف را مهار کند و سپس در همان نیمه نخست، با دو گل، دروازه حریف را به توپ ببندد، شایسته هر نوع تقدیری است. البته اگر سردار آزمون و مهدی طارمی در بهترین شب خود بودند، قطعاً تعداد گل‌های زده ایران به عمان از عدد ۲ جلوتر می‌رفت و نتیجه‌ای خارق العاده رقم می‌خورد.

در واقع عمانی‌ها بودند که بابت از دست رفتن فرصت‌های ایران شانس آوردند وگرنه با یک شکست سنگین به خانه برمی گشتند. قبل از این بازی، اما مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران در کنفرانس خبری کنار کارلوس کی روش حاضر شد و جمله مهمی به زبان آورد. او گفت: «موفقیت‌های تیم ملی مُسکن مردم در جامعه است.»

بیشتر بخوانید:

بزرگترین مزیت تیم ملی با هدایت کی‌روش

و حالا که جو شاد و بانشاط جامعه پس از موفقیت‌های اخیر ایران، به خصوص برتری برابر عمان را حس می‌کنیم، بیشتر به عمق حرف‌های کاپیتان پی می‌بریم.او به نکته درستی اشاره کرد. این روزها، دغدغه‌های پررنگی در جامعه وجود دارد. از شرایط اقتصادی گرفته تا دوقطبی کی روش – برانکو و مسائلی که در فضای مجازی یا رسانه ملی رقم می‌خورد، اما پیروزی مقابل عمان، بار دیگر همه ایرانی‌ها را متحد کرد و دوباره باعث شادی قلب میلیون‌ها فارسی زبان در سراسر جهان شد. این اتحاد، آسان به دست نمی‌آید. برای رسیدن به چنین اتحادی در جامعه، باید میلیارد‌ها دلار خرج می‌کردیم، اما در شرایطی که مسئولان درجه یک دولت نیز بر مشکلات معیشتی جامعه اذعان دارند، برد برابر عمان و صعود به یک چهارم نهایی، برای همه ایرانی‌های یک «مُسکن» بود تا برای ساعاتی هم شده، در جامعه از فوتبال و علاقه به تیم ملی صحبت شود نه مشکلات روزمره.

این فوتبال بود که دل مردم را بهم نزدیک کرد و چقدر شادیم از اینکه تیم ملی قدرتمندی داریم تا بابت حمایت از آن، سربلند باشیم و با هر پیروزی، فریاد شادی سر بدهیم. حرف شما درست بود کاپیتان مسعود؛ این برد‌ها و موفقیت‌ها درست مثل «مُسکن» است. پس زنده باد تیم ملی ایران، زنده باد ملی پوشان، زنده باد فوتبال و مردمی که عاشق وطن شان هستند و با هر موفقیت بین المللی، قلب شان تندتر می تپد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    4 2
    نویسنده محترم شما در مطلب خودتان از اتحاد ملت ایران صحبت می کنید و بعدش خبراز شادی فارسی زبان ها می دهید آیا به نظر شما بقیه اقوام از برد ایران ناراحت هستند؟؟؟؟ عزیزم ،ایران عزیز با وجود اذری ها،عرب زبان‌ها ،کردها،لرها،بختیاری ها و زرتشتیها و مسیحیان و اقوام دیگر همچون فارس زبان‌های عزیز ایران زیبا خوانده می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس