محمد دهقان نمایه

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی مصوبه‌ای را گذرانده که طبق آن هیأتی سه نفر از مقامات قضایی هر استان هر دو هفته یک بار به منظور بررسی و ارزیابی از زندان‌ها بازدید به عمل آورند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضائی مجلس، گفت: در جلسه امروز مصوبات کمیسیون در مواد مختلف طرح کاهش جمعیت زندانیان مورد بررسی مجدد قرار گرفت و با توجه به اینکه مواد این طرح در فواصل زمانی مختلف به تصویب رسیده بود و با هدف حفظ انسجام مواد طرح هم به لحاظ نگارشی و هم به لحاظ محتوایی این بررسی مجدد انجام شد.

بیشتر بخوانید:

کرباسچی به اوین منتقل شد

رئیس دادگستری تهران: مرتضوی در زندان است

وی افزود: طرح کاهش جمعیت زندانیان دارای ۳۲ ماده است که تاکنون ۱۶ مورد آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیسیون در رابطه با کسانی که حکم بازداشت موقت برایشان صادر می‌شود تلاش و تصمیم کمیسیون بر این است که تعداد این افراد به حداقل برسد که در این رابطه دو راه حل در کمیسیون مطرح شد که هنوز به تصویب نهایی نرسیده. راه اول اینکه حکم بازداشت موقت علاوه بر اینکه بازپرس پیشنهاد می‌دهد و دادستان تائید می‌کند رئیس دادگستری شهرستان هم این حکم بازداشت موقت را مورد تائید قرار دهد و پیشنهاد دوم اینکه ما در هر شهرستان قاضی بازداشت و آزادی داشته باشیم که کلیه این بازداشت‌ها و آزادی‌ها را به صورت تخصصی انجام دهند و یک مقام بالاتر نیز نظرات این قضات را تائید کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: ممکن است تعدادی از زندانیان به خاطر مهریه و یا محکومیت‌های مالی یا به هر دلیل دیگری در زندان باشند و یا اینکه ناتوانی مالی جهت پرداخت جزای نقدی دارند و کسی هم از اوضاع این افراد باخبر نباشد. بر اساس مصوبه کمیسیون هیأت سه نفره‌ای متشکل از معاون رئیس دادگستری کل استان، معاون دادستان شهرستان مرکز استان و مدیر کل زندان‌های استان تشکیل شود و این هیأت هر دو هفته یک بار از زندان‌های استان بازدید به عمل بیاورند و وضعیت زندان‌ها را بررسی کنند و اگر به موردی برخورد کردند که یک زندانی به ناحق در زندان است و قراری که برای آن زندانی صادر شده و منجر به زندانی شدنش شده، و تشخیص اینکه این قرار، قرار درستی نیست به مقام قضائی صادر کننده قرار بازداشت موقت تذکر می‌دهند که این قرارش را اصلاح کند و اگر اصلاح نشد موضوع به دادگاه انتظامی قضات برای برخورد با وی ارجاع می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس