کد خبر 930497
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
هواشناسی نمایه

در سه روز آینده افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و ماندگاری هوای سرد در کشور، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی خواهد بود.

ماندگاری هوای سرد کنونی تا اواخر هفته در کشور ادامه دارد.

امروز شرق خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس مواج است.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی، بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و صفردرجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر و پس از آن همدان و تبریز با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

فردا در ۲۵ استان دمای هوا صفر و زیر صفردرجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یک مهرماه ۹۷) تا ۲۹ دی‌ماه سال جاری ۱۱۵.۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۵.۵ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۲۴.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۹۳.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۴ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بخیتاری به میزان ۲۷۹.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹ درجه سلسیوس بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس