دومین تجاوز صهیونیست‌ها به دمشق طی کمتر از ۲۴ ساعت و واکنش سریع پدافند سوریه

سامانه‌های هوایی سوریه، بامداد امروز برای دومین بار طی کمتر از ۲۴ ساعت، حملات جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب پایتخت را دفع، و ده‌ها موشک مهاجم را منهدم کردند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی، بار دیگر طی کمتر از ۲۴ ساعت اخیر حریم هوایی دمشق، پایتخت سوریه را هدف حملات موشکی جنگنده‌های خود قرار داد.

یک منبع نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «سانا» در این‌باره تصریح کرد: راس ساعت ۱:۳۰ بامداد دوشنبه (به وقت محلی)، دشمن متجاوز اسرائیل حملات گسترده هوایی و زمینی و از طریق موشک‌های هدایت‌شونده (به دمشق) صورت داد. سامانه‌های دفاع هوایی‎مان به سرعت واکنش نشان دادند و موشک‌های متجاوز را رهگیری، و بسیاری از آنها را قبل از رسیدن به هدف منهدم کردند.»
بیشتر بخوانید:

سانا افزود: حملات اسرائیل از آسمان لبنان و دریاچه «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

هم‌زمان یک منبع نظامی دیگر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تصریح کرد، پدافند هوایی سوریه موفق شد ۳۸ فروند موشک شلیک‌شده از سوی دشمن صهیونیست به سوی اهدافی در خاک سوریه را پیش از رسیدن به هدف سرنگون کند.

طبق گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی در این تجاوز آشکار شماری از مراکز نظامی در محدوده فرودگاه دمشق، منطقه «الکسوه» در حومه جنوب شهر و مراکزی در استان‌های «القنیطره» و «السویداء» در جنوب سوریه را هدف قرار داد اما موفقیتی به دست نیاورد.

دقایقی بعد از این حمله به دمشق، رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را بر عهده گرفت. «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش این رژیم در حساب کاربری خود در توییتر، مدعی شد که مواضع نظامی ایران در خاک سوریه در این حمله هدف قرار گرفت.

این در حالی است ارتش اسرائیل اعلام کرد امروز، برای سومین روز متوالی منطقه گردشگری «جبل الشیخ» در جولان اشغالی بر روی بازدیدکنندگان بسته است. علت این تصمیم حوادث اخیر در مرز شمالی فلسطین اشغالی عنوان شده است.

این دومین حمله رژیم صهیونیستی به پایتخت دمشق در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. پدافند هوایی سوریه بعد از ظهر یکشنبه نیز حملات جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی را به جنوب این کشور دفع کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    10 7
    بهتر سامانه های هوایی کشور خودمون اونجا تست کنیم مثل روسیه
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    20 8
    خاک برسر اسد کنن که انقدرررر بی عرضست . محور مقاومت مقاومت که می گفتن این بود ؟زرررشک هرموقع می خواد می زنه و میره و شما بی عرضه ها هیچ غلطی نمیتونید بکنید و فقط لاف می زنید که مقاومت این چنینی و آن چنینی و ایران هم از ترس کاری نمی کنه ؛ همش لاف لاف لاف
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      11 2
      عمو جون مگه الکیه حمله به اسراییل .نشستی بیرون گد میگی لنگش کن .مگه پفک نمکیه
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      4 8
      ناشناس 14:05 لابد خون رزمنده هایی که در اثر این حملات کشته میشن پفک نمکیه برای شما؟! تا وقتیکه حملات موشکی جونداری به اسرائیل صورت نگیره این سگهای هار هر روز به سوریه حمله هوایی خواهند کرد!!!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    7 10
    گوشت مفت ایرانی را گیر آورده اند و رحم هم نمی کنند . مشرق هم پولش را می گیرد
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    6 11
    به گزارش سی ان ان 29 نفر از نظامیان سوری در این حملات کشته شده اند کجا همه موشکها را قبل از رسیدن به هدف زده؟
  • سید رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    8 3
    واقعا چرا محور مقاومت ؛ پاسخی دندان شکن ، به اسرائیلی های بزدل نمی دهد ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس