اجلاس لهستان

محافل رسانه‌ای و سیاسی غرب می‌گویند دولت آمریکا به اهداف اعلامی علیه ایران نخواهد رسید.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه ایتالیایی لاستامپا در یادداشتی نوشت: علت واقعی برگزاری نشست در لهستان توسط آمریکا، حمایت از آشوب در داخل ایران است. آمریکا دست‌اندرکار برگزاری یک کنفرانس در رابطه با ایران در ماه آینده در لهستان است. این کنفرانس از اولین پیامدهای دکترین ترامپ در ارتباط با خاورمیانه است که مایک پمپئو هفته گذشته در قاهره تشریح کرده بود.

بیشتر بخوانید:

برجامیان و القای دوباره «جنگ بزرگ» به بهانه اجلاس لهستان

ردپای «تیرانا»، «ریاض» و «تل‌آویو» در جنگ روانی علیه ایران


منابع نزدیک به دولت ترامپ می‌گویند اکنون زمان پشتیبانی فعالانه از اعتراضات در داخل ایران است. این رویکرد، دلیل واقعی برگزاری کنفرانس لهستان است.


اما رویکرد دولت ترامپ با مخالفت‌ها و انتقاداتی نیز روبرو شده است و برای مثال ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا، در این رابطه گفته است: پمپئو در قاهره اهداف بلند پروازانه‌ای را مانند بیرون کردن نیروهای ایرانی تا آخرین نفر از سوریه، کاهش زرادخانه موشکی حزب‌الله، آزاد کردن عراق از نفوذ ایران همزمان با کاهش حضور آمریکا در خاورمیانه را ترسیم کرد، اما هیچ سیاستی با چنین اهداف و ابزارهای واگرایانه‌ای، به موفقیت نمی‌رسد.


خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز بخشی از همین راهبرد است و به گفته منابع وزارت دفاع آمریکا روند این خروج آغاز شده و اعزام یک ناو گروه نظامی به سوی خاورمیانه برای انتقال تجهیزات و نفرات به آمریکا، در همین چارچوب صورت گرفته است. چند روز پیش جان بولتون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را منوط به تضمین ترکیه در دوری از حمله به کردهای متحد آمریکا در سوریه کرده بود. اما به گفته منابع پنتاگون، آنها دستور جدیدی در ارتباط با خروج از سوریه دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل خروج نیروها به صورت برنامه‌ریزی شده به پیش می‌رود.


این اولین‌بار نیست که در داخل دولت ترامپ در ارتباط با خاورمیانه توافق نظر وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس