کد خبر 929408
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
موگرینی در نشست ضدایرانی «ورشو» شرکت نمی‌کند

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا می‌گوید فدریکا موگرینی در نشست ضدایرانی که قرار است ماه آینده در لهستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، نشریه «وال‌استریت ژورنال» روز پنج‌شنبه از عدم شرکت «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی که قرار است ماه آینده علیه ایران در لهستان برگزار شود، خبر داد.

بیشتر بخوانید

درخواست ۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی

خبرنگار این نشریه این خبر را به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا منتشر کرده و نوشته است که در مورد مشارکت وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا هم «ابهام زیادی» وجود دارد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن آمریکا و لهستان در شهر ورشو نشستی را با موضوع «آینده خاورمیانه» برگزار می‌کنند. وی گفت تمرکز اصلی این نشست، مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، تاکنون وزرای خارجه حدود ۷۰ کشور، از جمله تمام اعضای اتحادیه اروپا، به شرکت در این نشست دعوت شده‌اند، با این وجود هنوز مشخص نیست کدام کشورها این دعوت را پذیرفته‌اند.

میزبانی لهستان از این نشست ضدایرانی، با واکنش جدی جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. ایران تأکید کرده است که چنین نشستی به روابط دوجانبه میان تهران و ورشو لطمه می‌زند. لهستان که دولتی راستگرا دارد، هرچند به ظاهر از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده، اما در موارد متعددی از سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرده و حتی به اروپا نیز توصیه کرده که «دغدغه‌های» واشنگتن را درک کند.

امروز بیش از ۳۰۰۰ فعال ضدجنگ در آمریکا با امضای توماری به اتحادیه اروپا توصیه کردند نشست ضدایرانی ورشو را بایکوت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    75 11
    سلفی کار خودش را کرد
    • مهدی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
      3 0
      دیپلماسی کار خودش را کرد.
  • ایرانی AE ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 3
    چه قدر گرفتی تا نری
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    چماق و هویج!
  • US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    خوشم میاد خوب دارن ایران رو می رقصونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس