سردار کمالی نمایه

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ، دلایل غیر منطقی بودن تصویب مجدد طرح جریمه مشمولان غایب را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطب که تصویب مجدد جریمه مشمولان غایب غیرمنطقی است، اظهار داشت: یکی از اهداف این قانون کاهش تعداد مشمولان غایبی بود که سنی از آنها گذشته بود.

بیشتر بخوانید:

توقف اجرای طرح جریمه مشمولان غایب از سال ۹۸

آیا مدت خدمت سربازی افزایش می‌یابد؟

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تعداد مشمولان غایب در زمان تصویب این قانون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود که در حال حاضر تعداد مشمولان غایب به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان این مطلب که کسانی که بیش از ۸ سال غیبت داشته و از طرح جریمه مشمولان غایب استفاده می‌کردند سالانه کمتر از هزار نفر بوده است، ادامه داد: اما متأسفانه هر سال چند هزار نفر به تعداد غایبین از خدمت سربازی اضافه شد تا بتوانند بعد از ۸ سال از جریمه استفاده کنند.

این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که اجرای طرح جریمه مشمولان غایب باعث کمبود سرباز شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح و کمبود سرباز باعث شد تا فشار زیادی به سربازان در حال خدمت وارد شود و احساس تبعیض و بی‌عدالتی را در بین سربازان رواج داده و روحیه آنها را تضعیف کرده است.

سردار کمالی با تأکید بر این مطلب که همه نیروهای مسلح با کار کارشناسی و استدلال قوی با ادامه اجرای طرح جریمه مشمولان غایب مخالف هستند، تصریح کرد: با حساب سرانگشتی می‌توان فهمید اجرای این قانون هیچ توجیه منطقی ندارد چرا که اجرای این طرح دست نیروهای مسلح را برای ارائه تسهیلات از جمله کاهش خدمت گروهی از مشمولان و حتی استمرار وضعیت فعلی بسته است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است مدافعان طرح فوق به نظر کارشناسی نیروهای مسلح توجه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    16 0
    سربازای بیچاره یا باید لب مرز نگهبانی بدن یا امر بر افسرا و درجه دارا بشن.کی میخواد این طرح سربازی ور بیفته توی فرن 21؟
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    6 3
    یعنی نمیدونستین که اینطوری میشه ؟؟؟ اگر نمیدونستین که به نظرم استعفا بدین و برید . اگرم میدونستید که ....... .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس