کد خبر 929133
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
یک سوم کارکنان سازمان ملل هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند

نتایج یک گزارش جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که یک سوم کارکنان و پیمانکاران این سازمان طی دو سال گذشته با آزار و اذیت جنسی روبرو شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در تحقیق و بررسی که به صورت آنلاین درباره وضعیت آزار و اذیت جنسی کارکنان سازمان ملل در ماه نوامبر انجام شده است تنها ۳۰۳۶۴ نفر از کارکنان و پیمانکاران سازمان ملل شرکت کرده‌اند که این رقم معادل ۱۷ درصد واجدین شرایط بوده است.

انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل این میزان مشارکت در این تحقیق و بررسی را نسبتاً پایین ارزیابی کرده است.

بیشتر بخوانید:

مار بالای اذیت جنسی دختران انگلیسی در مسیر مدرسه

وی در این باره نوشت: این مشارکت پایین دو چیز را نشان می‌دهد؛ نخست، ما هنوز راهی طولانی در پیش داریم تا بتوانیم به طور کامل و آزاد درباره آزار و اذیت جنسی صحبت کنیم. و دوم آنکه، شاید هنوز نوعی احساس بی اعتمادی و انفعال و عدم پاسخگویی وجود دارد.

این تحقیق در شرایطی انجام شده است که کمپین های سراسری در نقاط مختلف جهان علیه آزار و اذیت جنسی و تجاوز به راه افتاده است.

این گزارش نشان می‌دهد که ۲۱.۷ درصد شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که با داستان های جنسی یا شوخی های جنسی مواجه شده‌اند. حدود ۱۴.۲ درصد آنها نیز گفته‌اند که با اظهارات و سخنان جنسی درباره ظاهر و اندام شان روبرو شده اند. حدود ۱۳ درصد نیز گفته اند که برخی افراد سعی کرده‌اند تا آنها را وارد صحبت درباره مسائل جنسی کنند.

بیش از نیمی از کسانی که آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده‌اند، گفته‌اند که این اتفاق در محیط کار رخ داده است. ۱۷.۱ درصد آنها نیز اعلام کرده‌اند که این اتفاق در محیط‌های اجتماعی مربوط به کار رخ داده است. دو سوم کسانی که هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند، مرد بوده‌اند.

تنها یک سوم این افراد گفته‌اند که پس از روبرو شدن با آزار و اذیت جنسی، علیه آن اقدام کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    6 0
    واقعا احترام به حقوق زنان همینه احسنت درود بر عامریکا درد بر ربع یقلوی یعنی میشه تو کشور ما هم همچین احترام باشه هعیییییییییییییییییییی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس