ساندرا پیچایی

به دنبال اعتصاب هزاران تن از کارکنان شرکت «گوگل» در۴۰ کشور جهان،مدیرعامل این شرکت در کنفرانسی که نشریه نیویورک تایمز برگزار کرد، اعتراف کرد گوگل از استانداردهای خود به شدت نزول کرده است!

به گزارش مشرق، اعتراف «ساندرا پیچایی» (مدیرعامل هندی‌تبار «گوگل») واکنشی بود به اقدام هزاران تن از کارکنان گوگل که پنجشنبه اول نوامبر در اعتراض به سکسیسم و تعرض‌های جنسی مدیران این کمپانی، از دفاتر خود بیرون آمدند و دست از کار کشیدند.


سازمان‌دهندگان این اعتصاب، مدیران «گوگل» را متهم کردند که مزاحمت‌های جنسی علیه کارکنان زن به راه انداخته‌اند. مدیر اجرایی گوگل چند روز پیش اعلام کرده بود که ۴۸ نفر از مدیران گوگل در دو سال گذشته به‌خاطر تعرض و مزاحمت جنسی اخراج شده‌اند. پیش‌تر نشریه نیویورک تایمز موارد زیادی از آزار و اذیت جنسی کارکنان «گوگل» را فهرست کرده و نوشته بود که مدیران این شرکت سعی در لاپوشانی موضوع دارند.


یکی از دلایل اعتصاب کارکنان «گوگل» در روز اول نوامبر، پخش خبری پیرامون «اندی رابین»، بنیان‌گذار سیستم عامل اندروید بود. رابین در سال ۲۰۱۴ از «گوگل» رفت اما نیویورک تایمز فاش کرد که او در اصل به‌خاطر تعرض جنسی از شرکت کنار گذاشته شد اما ۹۰ میلیون دلار هم به‌عنوان بازخرید به او پرداختند!! 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس