کد خبر 928948
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
چای نمایه چای بابوبه

با دم کردن گل بابونه می‌توانید از مزایای این گیاه پرخاصیت بهره مند شوید.

به گزارش مشرق، چای بابونه یکی از محبوب ترین گزینه‌های جایگزین برای چای معمولی محسوب می‌شود و مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد. این مزایا در برگیرنده توانایی ان برای محافظت از پوست، پایین آوردن سطح استرس، تنظیم خواب، تسکین نشانه‌های دوران قاعدگی است. این گیاه دارویی می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد، مشکلات معدی روده‌ای را درمان نماید و دیابت را مدیریت کند.


چای بابونه

با دم کردن گل بابونه می‌توانید از مزایای این گیاه پرخاصیت بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

سرماخوردگی کهنه را از طریق این داروی گیاهی درمان کنید

گیاه بابونه در اشکال مختلفی وجود دارد. مطالعات مختلف نشان می‌دهد گونه‌های آلمانی و رومی بابونه غلظت قوی‌تری از ترکیبات مفید و مواد مغذی را دارند. علاوه بر طعم و دسترس پذیری بالای چای بابونه، این ماده به خاطر مزایایی که دارد سال هاست که تحسین می‌شود. وجود فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند تأثیر بسیار زیادی بر روی بدن خواهد داشت.


 

بیشتر افراد مزایای زیادی از نوشیدن این چای به دست می‌آورند. در ادامه برخی از این مزایا را با هم مرور می‌کنیم:

مراقبت از پوست:

به خاطر ماهیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی چای بابونه، این ماده تنها یک نوشیدنی نیست. شما می‌توانید چای بابونه گرم یا سرد را بر روی پوست خود اعمال کنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این نوع اعمال مستقیم می‌تواند به طور قابل توجهی فرآیند درمان را بهبود ببخشد و حضور لکه‌ها و چین و چروک‌های موجود بر روی پوست را کاهش دهد.

کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش پاسخ سیستم ایمنی یکی از موارد عالی است که بابونه برای پوست انجام می‌دهد.

افزایش قدرت سیستم ایمنی:

اگر می‌خواهید قدرت ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت‌ها افزایش دهید، چای بابونه بهترین انتخاب است. مقادیر خاصی از ترکیبات فنولی در این چای وجود دارد که می‌تواند با عفونت‌های باکتریایی در بدن مبارزه کند.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد ۵ الی ۵ لیوان از این میوه در طول دو هفته می‌تواند توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را افزایش دهد.

تسکین دردهای قاعدگی:

ماهیت ضد التهابی و آرام بخشی چای بابونه باعث شده است این ماده برای افرادی که از نشانه‌های دوران قاعدگی رنج می‌برند بسیار عالی باشد. این نشانه‌ها در برگیرنده نفخ، گرفتگی شکمی، اضطراب، عرق کردن، ناتوانی برای خواب و تغییر خلق و خوست.

چای بابونه می‌تواند به طور مستقیم بیشتر این نشانه‌ها را تسکین ببخشد و التهاب را کاهش دهد.
 

تسکین استرس:

یکی از محبوب ترین کاربردهای چای بابونه کاهش استرس و اضطراب است. بعد از یک روز کاری، نوشیدن یک فنجان چای بابونه می‌تواند سطح سروتونین و کلاتونین در بدن را افزایش دهد. این سطوح می‌توانند به خوبی سطح استرس و نگرانی را کاهش دهند و نشانه‌های اضطراب را کمتر نمایند.

یک الی دو فنجان چای بابونه در روز می‌تواند در تسکین بیماری‌های مزمن بسیار مؤثر باشد. در طول دوران بارداری استفاده از این چای به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

تحریک خواب:

همانطور که در بخش قبلی نیز بیان کردیم چای بابونه می‌تواند استرس و نگرانی را کمتر کند و به بهبود خواب به خصوص در افرادی که خواب کافی ندارند کمک نماید.

حتی افرادی که با آپنه خواب و سایر اختلالات دست و پنجه نرم می‌کنند نیز می‌توانند از مزایای این خواب بهره مند شوند. نوشیدن یک فنجان چای بابونه گرم می‌تواند به خواب سریع‌تر و بهتر کمک کند.

مدیریت دیابت:

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد چای بابونه برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند مفید است. این ماده باعث کاهش سطح قند خون و تنظیم انسولین در خون می‌شود. ترکیبات شیمیایی طبیعی که در بابونه یافت می‌شود به کاهش افت و خیز در قند خون کمک می‌کند.

بهبود مشکلات مرتبط با معده:

اگر از مشکلات معده رنج می‌برید چای بابونه می‌تواند کمک فراوانی به شما بکند. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین مشکلات روده و معده کمک می‌کند. یک فنجان چای بابونه می‌تواند حال شما را بهتر کند.

مراقبت از مو:

علاوه بر تمامی صفات و ویژگی‌های مهمی که برای چای بابونه بیان کردیم بیشتر مصرف کنندگان این چای بر این باورند که بابونه می‌تواند ظاهر و قدرت موها را بهبود ببخشد. به خاطر ترکیبات ضد التهابی در این گیاه، تحریکات پوست سر کمتر می‌شود. مواد شیمیایی طبیعی در این گیاه می‌تواند شوره سر را کمتر کند و ظاهر بهتری به موها ببخشد.

درمان واکنش‌های آلرژیک:

اگرچه بابونه برای برخی از افراد حساسیت زاست اما می‌تواند پاسخ سیستم ایمنی را در برابر آلرژن های موجود در بدن برای بیشتر افراد تقویت کند. یک فنجان چای بابونه می‌تواند واکنش‌های آلرژیک را تسکین ببخشد.

هشدارها و عوارض احتمالی چای بابونه:

به خاطر ترکیبات و مواد شیمیایی قدرتمندی که در این چای یافت می‌شود زنان باردار بهتر است از آن استفاده نکنند زیرا باعث سقط جنین می‌شود.

برخی از افراد به این گیاه حساسیت دارند. این گروه از افراد نیز نباید از بابونه استفاده کنند. قبل از اینکه بخواهید از چای بابونه در رژیم غذایی خود استفاده کنید بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت نمائید.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس