کد خبر 928885
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
د نشنال

روزنامه « د نشنال » امارات با انتشار گزارشی به دلایل انتخاب ورشوی لهستان از سوی آمریکا برای برگزاری اجلاس ضد ایرانی اشاره کرد و نوشت: بسیاری از انتخاب ورشو برای برگزاری اجلاس ضد ایرانی توسط آمریکا شوک

به گزارش مشرق، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که در نظر دارد اجلاسی را علیه آنچه که خود جلوگیری از نفوذ ایران در خاورمیانه نامید در ۱۳ و ۱۴ فوریه سال جاری در ورشوی لهستان برگزار کند.

د نشنال در این باره نوشت: بسیاری از انتخاب ورشو برای برگزاری اجلاس ضد ایرانی توسط آمریکا شوکه شدند. خیلی‌ها می‌پرسند چرا آمریکا، فرانسه، آلمان و یا انگلستان را برای برگزاری این اجلاس انتخاب نکرد.

بیشتر بخوانید:

اذعان کارشناس BBC به شکست ترامپ در مقابل ایران!

ایستگاه تقویت فشار اینجاست

اجلاس لهستان؛ دورهمی تودهنی خوردگان

این روزنامه اماراتی نوشت: دولت لهستان هم اینک یک دولت راستگرای مردمی است. این کشور در قدیم جزو متحدان آمریکا بوده و امروز نیز دارای روابط بسیار خوبی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است به گونه‌ای که این روابط بسیار بهتر از رابطه با آلمان، فرانسه و یا انگلستان است. علاوه براین انتظار می‌رود مادامی که ترامپ در کاخ سفید حضور دارد بواسطه این روابط خوب لهستان ایفای نقش بیشتری در مناسبات بین المللی داشته باشد.

د نشنال افزود: ترامپ اخیراً سلسله انتقاداتی را متوجه رهبران اروپایی کرده تا جایی که واشنگتن اخیراً تمایل خود را برای کاهش سطح و ماهیت نمایندگی دیپلماتیک اروپا در آمریکا نشان داده است. علاوه برآن لهستان حمایت خود را از خروج آمریکا از توافقنامه برجام اعلام کرد.

این روزنامه نوشت: ورشو که در منطقه اروپای مرکزی واقع است از ناحیه نظامی نیز دارای اهمیت است. به گونه‌ای که هم اینک پذیرای ۹۰۰ نظامی آمریکایی است و از آمریکا خواسته است تا پایگاه نظامی دائمی در این کشور به عنوان دژی در برابر روسیه ایجاد کند. امری که اعتراض مسکو را در پی داشت و الکساندر جروشکو معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد آنجا که گفت ایجاد هرگونه پایگاه نظامی آمریکا در لهستان به معنی از بین رفتن معاهده ۱۹۹۷ میان روسیه و پیمان ناتو است.

در عین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اخیراً گفته است که اجلاس ورشو دارای پیام مهمی است با این مضمون که دولت‌هایی که دارای نظرات مخالف با آمریکا در خصوص توافقنامه‌ای هسته‌ای با ایران هستند ممکن است در قضایای مهم دیگری در منطقه مناقشاتی را متحمل شوند.

اشاره سخنگوی وزارت خارجه احتمالاً به دولت‌هایی نظیر روسیه است که مخالف خروج آمریکا از برجام بود. در عین حال می‌تواند اشاره‌ای باشد به آلمان، فرانسه و انگلستان که بصورت نیم بند در توافق برجام مانده‌اند. به این معنی که آمریکایی‌ها حتی ماندن نیم بند اروپایی‌ها دربرجام که هیچ عائدی برای ایران نداشته است را هم نمی‌پذیرند.

منبع: خبرگزاری قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس