محمد حسن‌نژاد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، گفت: طبق مصوبه امروز صادرکنندگانی که پول حاصل از صادرات خود را به کشور برنمی‌گردانند از معافیت مالیاتی حذف شدند.

به گزارش مشرق، محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند در عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در نشست عصر امروز بند «د» تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور به تصویب رسید.

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون هرگونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده ۱۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ قابل اعمال نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

محل تأمین کسری بودجه شرکت‌های دولتی +نمودار

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ برای پزشکان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در ادامه توضیح مصوبه مذکور، عنوان کرد: مدت زمان استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع ماده ۳۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر بر ارتقا نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴، از طرف سازمان امور مالیاتی کشور یک ماه از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور مطابق مقررات یاد شده خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کلیه صادرکنندگان در حال حاضر از مالیات معافند از این به بعد و طبق مصوبه مزبور کسانی که صادر می‌کنند و پول حاصل از آن را به کشور بازنمی‌گردانند از معافیت مالیاتی حذف شدند.

حسن‌نژاد در همین زمینه خاطرنشان کرد: این مصوبه فشار را بر کسانی که صادرات انجام می‌دهند ولی پولشان را به کشور نمی‌آورند بیشتر می‌کند و از این رو باعث می‌شود پول حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند همانند پتروشیمی‌ ها.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس