کد خبر 928780
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
تمرین تیم ملی فوتبال

صادق ورمزیار، پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است که روش بازی شاگردان کارلوس کی‌روش مناسب بازی مقابل تیم ملی عراق نیست.

به گزارش مشرق، صادق ورمزیار درباره برتری تیم ملی فوتبال کشورمان در دو دیدار ابتدایی خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: عملکرد تیم ملی خیلی خوب و مقتدرانه بوده است، اما صعود از این گروه نباید خیلی در اولویت کاری ما باشد. ایران قطعاً از گروهش صعود می‌کند و باید صدرنشین گروه شویم. اگر این اتفاق رخ دهد، تا مرحله یک چهارم نهایی با تیم‌های خیلی قدرتمندی مواجه نمی‌شویم. ما باید تمام توان خود را برای بازی با عراق بگذاریم.

وی ادامه داد: بازی سوم برای ما اهمیت فراوانی دارد و راه ما را در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی تعیین می‌کند. این مسابقه باید برای ما خیلی حیاتی باشد. بازیکنان ما در هر دو بازی عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند، اما نباید فراموش کنیم دیدار مقابل یمن و ویتنام، پیش‌بازی دیدار سخت مقابل عراق بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره دیدار سوم ملی‌پوشان ایران در جام ملت‌های آسیا مقابل عراق تصریح کرد: می‌توانیم این تیم را شکست دهیم، اما عراق از تیم‌هایی است که قِلِق بازی ما به آنها نمی‌خورد. حریف از لحاظ فیزیکی همانند ماست و بازیکنان تکنیکی عالی دارد. تنها چیزی که ما را از عراق متمایز می‌کند، تجربه بیشتر بازیکنان ماست. لژیونرهای اروپایی ما می‌توانند از دلایل پیروزی مقابل عراق باشند، اما این عامل صددرصد تعیین‌کننده نیست.

بیشتر بخوانید:

ورمزیار با بیان اینکه عملکرد برخی تیم‌ها چون قطر و چین خطرناک است، خاطرنشان کرد: این تیم‌ها و نیز تیمی چون کره جنوبی، اقتصادی بازی می‌کنند و با حداقل اختلاف به پیروزی می‌رسند. چین چند سالی است که در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده و کره جنوبی و ژاپن در جام جهانی، عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. ژاپن در جام جهانی در آستانه شکست بلژیک بود و کره جنوبی از سد آلمان گذشت. این اتفاقات نشان می‌دهد که این دو تیم کم کم دارند از آسیا فاصله می‌گیرند.

«ایران پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های قهرمانی باشد. به شرطی که در این بردها (مقابل یمن و ویتنام) غرق نشویم.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: کره جنوبی و ژاپن با نیمی از لژیونرهای خود به جام ملت‌های آسیا آمده‌اند و از بازیکنان جوان خود استفاده می‌کنند تا آنها آبدیده شوند. تیم ملی ایران نسبت به این تیم‌ها، بهتر و روان‌تر بازی می‌کند و قطعاً یکی از نامزدهای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌هاست. ما باید تمام توان خود را در مراحل حذفی بگذاریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس