ماجرای گران‌نمایی رضوی، امامی و مدلل برای تهاتر بدهی‌شان

نماینده بانک سرمایه گفت: هادی رضوی گران نمایی کرده و ملکی که ۲۵ میلیارد قیمت داشته به عنوان ملک ۱۲۵ میلیاردی برای تسویه تسهیلاتش به بانک ارائه داده است، آقای امامی هم همینطور. سامان مدلل هم ۳ ملک انتقال داده که بیش از ۳ برابر گران‌نمایی داشته است.

به گزارش مشرق، نماینده دادستان در رابطه با ادعای بخشایش در خصوص اعطای ۴۶ فقره موارد ذکر شده تسهیلاتی گفت: موارد اتهامی مطابق با قانون ذکر شد. ۲۵ مورد از قوانین در جهت اعطای تسهیلات وجود دارد که حتی یک مورد از تسهیلات اعطایی از سوی متهمان تا به حال تسویه نشده و معوق است.

بیشتر بخوانید

دریافت وام برای مدیران کارتن خواب

عکس / اولین دادگاه محاکمه مدیرعامل سابق بانک سرمایه

رشوه ۲.۵ میلیاردی حسین هدایتی به عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه

وی افزود: متهم به جای اینکه پاسخگو باشد و علت پرداخت تسهیلات را بیان کند از تسویه تسهیلات صحبت می‌کند که وظیفه گیرنده آن است که البته بسیاری از تسهیلات پرداختی هنوز تسویه نشده است.

نماینده دادستان با بیان اینکه اعطای تسهیلات براساس چک و سفته، ضمانت اجرایی وصول ندارد، گفت: بسیاری از شرکت‌های معرفی شده به بانک مدیرانشان کارتن خواب بودند و نمی‌تواند بخشایش این مسئله را انکار کند. قطعاً تقصیرات ایشان عمدی است.

وی خطاب به بخشایش گفت: شما مدیرعامل بانک سرمایه بودید و مدیرعامل مسئول مستقیم اشخاص خارج و داخل شرکت است. شما به جای پاسخگویی از تسویه حساب صحبت می‌کنید.

در بخش دیگری از دادگاه نماینده بانک سرمایه خطاب به بخشایش در خصوص پرداخت تسهیلات اظهارداشت: یک سر سوزن در بیان ادعاهایشان انصاف داشته باشید. هادی رضوی گران نمایی کرده و ملکی که ۲۵ میلیارد قیمت داشته به عنوان ملک ۱۲۵ میلیاردی برای تسویه تسهیلاتش به بانک ارائه داده است، آقای امامی هم همینطور. سامان مدلل هم ۳ ملک انتقال داده که بیش از ۳ برابر گران‌نمایی داشته. تمامی اظهارات متهم کذب محض است.

وی در باب اعطای تسهیلات نیز در پاسخ به سوالی گفت: براساس شکایت بانک سرمایه وثایق درستی دریافت نشده و به چک و سفته اکتفا شده و تمام مدارک ذکر شده در کیفرخواست ناشی از اعمال بزهکارانه این متهمان است.

نماینده بانک سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: حتی هادی رضوی و امامی نیز گران‌نمایی کردند و پرونده آنان نیز در جریان است.

در ادامه نماینده سازمان بازرسی کل کشور در خصوص ادعای مطرح شده از سوی متهم گفت: هیچگونه از ضوابط بیان شده رعایت نشده و دفاعیات این متهمان پیش از این شنیده شده است. اینکه ادعا می‌شود ضوابط در خصوص تسهیلات رعایت شده باید گفت مدیران این بانک صراحتاً در خصوص آقای امامی اعلام کردند که مدارک ایشان جعلی و صوری بوده است.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به شاملویی هم گفت: تسهیلات ارائه شده به این شخص براساس اصول سپرده‌گذاری نبوده است.

در ادامه نماینده دادستان به انجام توافقات محرمانه میان متهمان حاضر و شرکت‌های گیرنده تسهیلات اشاره کرد و گفت: این توافقات در ویلاها، منازل شخصی برگزار می‌شد. برای مثال بخشایش سفری به دوبی داشته و پس از بازگشت دستوراتی به مراتب پایین‌تر بانک داده است در حالیکه روند اخذ تسهیلات باید از پایین به بالا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس