منچستریونایتد و تاتنهام

منچستریونایتد در یک بازی جذاب، دیدنی و پر از موقعیت، پیروز شد و برای ششمین بازی متوالی به برتری رسید.

به گزارش مشرق، دیدار جذاب، هیجان انگیز و پر از موقعیت گل تاتنهام - منچستریونایتد به لطف درخشش دخیا با برتری ۱-۰ منچستریونایتد پایان یافت تا سولسشائر در ششمین بازی متوالی روی نیمکت یونایتد نیز پیروز شود.

در حساس‌ترین دیدار این هفته لیگ برتر انگلیس، تاتنهام و منچستریونایتد یکشنبه شب در ومبلی به مصاف هم رفتند. این مسابقه علاوه بر حساسیت‌های جدولی از دو منظر حائز اهمیت بود. روی نیمکت تیم لندنی، مربی‌ای نشسته بود که در بازی رفت موفق شد تیمش را ۳-۰ در الدترافورد پیروز کند و با عملکرد خوبش در فصول اخیر، حالا بدل به گزینه اصلی منچستریونایتد برای جانشینی دائمی مورینیو شده است. اما سولسشائر سرمربی موقت یونایتد هم در این بازی با اولین محک جدی خود روبرو بود.

بازی از همان ابتدا با سرعت و هیجان زیادی دنبال شد، در ۱۵ دقیقه نخست هر دو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند ولی در محوطه شش قدم با دقت عمل نکردند. بعد از گذر از دقایق ابتدایی کمی بازی متعادل‌تر شد و بیشتر در میانه میدان پیگیری شد، با این وجود همچنان میل به گلزنی روی دروازه‌ها دیده می‌شد.

در این دقایق اسپرز تیمی بود که مالکیت بیشتری روی توپ و میدان داشت ولی در آن سمت یونایتد هم در ضدحملات تیمی خطرناک بود. تاتنهام در نیمه نخست توسط هری کین به گل هم رسید که به درستی این گل آفساید اعلام شد. اما یونایتد در اواخر نیمه اول روی یک ضدحمله سریع به گل نخست خود رسید.

دقیقه ۴۵ بود که یک توپگیری توسط بازیکنان یونایتد با پاس استثنایی پوگبا به عمق دفاع حریف همراه شد و رشفورد با ضربه‌ای دقیق و حساب شده توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا بازی ۱-۰ شود.

۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم یکی از جذاب ترین دقایق این فصل لیگ برتر انگلیس بود. اسپرز و یونایتد هر دو موقعیت‌های زیادی خلق کردند و شاید اگر دو دروازه بان نبودند، نتیجه‌ای عجیب رقم می‌خورد.

دقیقه ۴۸ اولین سیو مهم دخیا در نیمه دوم روی شوت هری کین رقم خورد، یک دقیقه بعد او دله الی را ناکام گذاشت. دقیقه ۵۳ ضربه سر پوگبا توسط لوریس مهار شد، حملات ادامه داشت و دقیقه ۵۸ دخیا ضربه سر کین را مهار کرد. دقیقه ۶۱ یونایتد موقعیتی عالی را روی کار ترکیبی خود در کناره‌های زمین بدست آورد که ضربه خوب پوگبا توسط هم تیمی او در تیم ملی فرانسه مهار شد.

دقیقه ۶۵ و ۶۶ دو سیو دیگر توسط دخیا رقم خورد، او روی ضربه آزاد اریکسن نیز ناکام نماند. در آن سمت لوریس هم یک بار دیگر پوگبا را ناکام گذاشت تا بازی در عین شگفتی همچنان ۱-۰ باقی بماند.

سیوهای دخیا ادامه داشت و او در دقیقه ۷۴ دله الی را ناکام گذاشت و در دقیقه ۸۶ سیوی خوب روی ضربه هری کین نشان داد، در دقیقه ۸۹ نیز نوبت به ناکام ماندن یورنته رسید. در آن سمت نیز یونایتد قدر ضدحملات را ندانست و به گل بعدی خود نرسید.

به این ترتیب یونایتد در شبی که هم نمایش خوبی داشت و هم متکی به سیوهای دخیا بود، سه امتیاز را بدست آورد تا ششمین بردش را در ششمین مسابقه تحت نظر اوله گونار کسب کرده باشد.

این دیدار جذاب ۲۶ خلق موقعیت به همراه داشت و دو تیم در مجموع ۳۴ شوت داشتند که سهم اسپرز ۲۱ بود، دخیا در این دیدار ۱۱ سیو داشت و لوریس ۷ مهار ثبت کرد.

اکنون یونایتد که پیش از حضور اوله گونار، هشت امتیاز از آرسنال عقب بود، هم امتیاز با این تیم، در رده ششم ایستاده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس