برگزیت و فوتبال

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا آنقدر طولانی و کسل کننده شده که حتی معترضان فعال در انگلیس هم کم کم در حال عقب نشینی هستند.

سرویس ورزش مشرق – تهدید پشت تهدید، لایحه پشت لایحه و روزهای شلوغ و داغ مجلس عوام بریتانیا این روزها در بهترین حالت به درد تیتر یک درست کردن در رسانه‌ها می‌خورد و سود دیگری ندارد، پیرزن سیاست بریتانیا به شدت تحت فشار است و مخالفان او از جمع کارگران، احزاب مختلف و توده‌های مردمی دیگر تحمل سخنرانی‌های بی اساس و بهانه جویانه وی را ندارند.

دنیای سیاست به جای خود اما این جدایی احتمالی در عرصه‌های دیگر نیز موجب نگرانی عمیق مردم بریتانیا شده است، مردمی که خود را خارج از ۵۱ درصد موافق جدایی می‌بینند و به قول گاردین، پس از تصویب قتل سقراط برای بار دوم در تاریخ شاهد نقش شوم دموکراسی و رأی اکثریتی که روی موج رسانه‌ها سوار می‌شوند، هستند.

یکی از همین عرصه‌های مهم، ورزش و صد البته فوتبال است که در انگلیس به عنوان مدعی مهد فوتبال، به یک عامل مهم تبدیل شده است. اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، یکی از ارکان مهم این اتحادیه یعنی فدراسیون فوتبال اروپا، یوفا مانند گذشته روی خوشی به سرزمین سنت جورج نشان نخواهد داد.

مقامات فوتبال اسپانیا از سوی لالیگا و سازمان لیگ فوتبال این کشور روز گذشته در بیانیه‌ای رسماً رسماً لیگ برتر فوتبال انگلیس را مخاطب قرار داده و نوشتند: یوفا تصمیم گیرنده است و ما آن را اجرا می‌کنیم، اگر یک بازیکن اسپانیایی بخواهد به فوتبال انگلیس برود، قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا درباره مالیات، نقل و انتقالات و ویزای کار دیگر در این عرصه صدق نمی‌کند و ما مجری دستورات یوفا خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس چندی پیش بر این نکته تاکید کرده بود که قدرت فوتبال انگلیس آنقدر بالا است که هیچ فوتبال باشگاهی در سطح قاره اروپا توان تهدید یا قطع رابطه با آن را ندارد، همین اظهارات تحریک آمیز بود که باعث شد ریاست لالیگا در این خصوص واکنش نشان داده و در بیانیه رسمی منتشر شده در وب سایت خود بنویسد: جای تهدید نیست، موضوع شفاف است، ما دیگر رابطه‌ای با کشوری که نمی‌خواهد اروپایی باشد، نخواهیم داشت و با بریتانیا مثل یک کشور محترم اما خارج از اروپا رفتار خواهیم کرد.

بوندسلیگا ، سری A ایتالیا، لوشامپیونه فرانسه و فوتبال باشگاهی پرتغال نیز در این خصوص هم راستا هستند و نمی‌خواهند بریتانیا را به یوفا ترجیح دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس