کد خبر 928035
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
علی دایی

با مروری بر دیدارهای برگزار شده بین تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی فوتبال عراق نام آقای گل فوتبال جهان به عنوان بهترین گلزن کشورمان مقابل این تیم به چشم می‌خورد.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه برگزاری دیدار سوم مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در گروه D این رقابتها و هفتمین رویارویی تم ملی کشورمان مقابل عراق در چارچوب مسابقات فوق، مشخص شد علی دایی بهترین گلزن تاریخ کشورمان در همه این سال‌ها روبروی عراقی‌ها بوده است.

علی دایی در مصاف با عراق در ۴ بازی ۴ گل به عراقی‌ها تحمیل کرد.

اولین گل علی دایی در سال ۱۹۹۳ و انتخابی جام جهانی به ثمر رسید. دیداری که در پایان ۱-۲ باختیم ولی تک گل تیم کشورمان را علی دایی زد.

دومین گل علی دایی در جام ملت‌های ۱۹۹۶ در امارات به ثمر رسید. در آن مسابقه هم تیم کشورمان با حساب ۱-۲ شکست خورد که تنها گل ایران را دایی و از روی نقطه پنالتی زد.

سومین گل دایی در جام ملت‌های ۲۰۰۰ لبنان زده شد. مسابقه‌ای که در نهایت با همان یک گل تیم کشورمان به برتری دست یافت.

چهارمین و آخرین گل علی دایی به عراق در سال ۲۰۰۱ و مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن زده شد. مصافی که در پایان ۱-۲ عراق را شکست دادیم و دیگر گل ما را علی کریمی زد.

پس از علی دایی حسین کلانی و حمید شیرزادگان هر یک با سه گل، بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران در رویارویی با عراق هستند.

حمید شیرزادگان در سال ۱۹۶۹ و انتخابی المپیک در یک دیدار سه گل به عراق زد.

حسین کلانی نیز در جام ملت‌های ۱۹۷۲ روبروی عراق هت تریک کرده و سه با دروازه عراقی‌ها را باز کرد. کلانی در همان تورنمنت گل قهرمانی کشورمان را در فینال و در دقیقه ۱۰۸ به کره جنوبی زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    4 0
    زمانی عراق گربه سیاه ایران شده بود
  • فرشاد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    2 0
    دوران بعد از جنگ تحمیلی یادمه بچه بودم و هر وقت ایران با عراق بازی میکرد فامیلا جمع میشدن خونه ما و حساسیت عجیبی داشت مسابقه بین ایران وعراق. حتی یادمه یبار بازیکنان عراق از سوی وزارت ورزش عزاق که پسر صدام حسین بود تهدید به شلاق شده بودن. یادش بخیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس