77777.jpg

رژیم سعودی روزانه ۲۰۰ میلیون دلار برای تجاوز نظامی به یمن هزینه می‌کند اما با مقاومت نیروهای ارتش و انصارالله به هیچ پیروزی چشمگیری دست نیافته است.

به گزارش مشرق، تجاوز نظامی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به خاک یمن به سرکردگی دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و اماراتی وارد چهارمین سال متوالی شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، از شروع حملات در اوایل فروردین ماه سال ۹۴، حدود ۱۵ هزار و ۳۶۴ تن از شهروندان یمنی شهیده شده‌اند و آمار مجروحان هم به حدود ۲۴ هزار و ۱۴۵ تن رسیده است.

حدود ۱۷ هزار و ۶۱۵ تن دیگر از شهروندان یمنی هم به دلیل نبود امکانات پزشکی و درمانی جان خود را از دست داده‌اند و آخرین آمارها حاکیست که حدود ۲۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به کمک‌های فوری پزشکی و غذایی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

عملیات بزرگ نیروهای یمنی در مرکز استان الجوف / مزدوران سعودی غافلگیر شدند + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، عمده حمایت‌های مالی از نیروهای شورشی و مزدوران چند ملیتی سعودی در تجاوز نظامی به یمن از سوی رژیم‌های سعودی، اماراتی و بحرینی انجام می‌شود و تجهیزات نظامی توسط دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه تأمین می‌شود.

اگر چه در جریان تجاوز نظامی ۴ ساله به خاک یمن، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی وارد آمده و میلیون‌ها نفر از مردم آسیب‌های جدی دیده‌اند و در آستانه قحطی هستند اما رژیم سعودی هم متحمل ضربات مهلکی شده است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از ۴ سال نبرد سنگین و نفس گیر موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از جنوب استان‌های «نجران، عسیر و جیزان» عربستان را به کنترل دربیاورند.

در سال‌های گذشته، شمار زیادی از نظامیان عربستانی برای حفظ جان خود از استان‌های جنوبی متواری شده‌اند و همین مسئله باعث شده تا رژیم سعودی هزاران تن از مزدوران چند ملیتی را به خصوص از کشورهای آفریقایی به استخدام درآورد و در استان‌های «نجران، عسیر و جیزان» مستقر کند.

اسناد نشان می‌دهد، رژیم سعودی در جریان درگیری‌های ۴ سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۳۰ تن از نظامیان خود را از دست داده است و در لیست کشته شدگان نام ۶۳ افسر و فرمانده بلند پایه عربستانی دیده می‌شود.

براساس اخبار به دست آمده، رژیم سعودی در سال‌های گذشته، ۱۰ منطقه مهم را در استان‌های جنوبی تخلیه کرده و حداقل حدود ۷ هزار تن از ساکنان این مناطق را به نقاط امن دیگر انتقال داده است.

به گفته منابع میدانی، پیشروی نیروهای یمنی در استان‌های جنوبی عربستان باعث شده که حدود ۵۰۰ مدرسه، دانشگاه، مرکز آموزشی و پرورشی تخلیه شود و هزینه را برای رژیم سعودی افزایش دهد.

به گزارش مشرق، رژیم عربستان اگرچه خریدهای چند ده میلیارد دلاری تجهیزات نظامی داشته و در این تجاوز نظامی با امکانات کامل وارد میدان شده اما با مقاومت خیره کننده نیروهای یمنی مواجه شده‌اند و همین مسئله آنان را به شدت عصبانی کرده است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان مقاومت جانانه در ۴ سال گذشته که با کمترین امکانات نظامی صورت گرفته موفق شده‌اند حدود ۶۶۵ تانک، ۱۸ جنگنده و بالگرد و صدها خودروی نظامی و زرهی رژیم عربستان را در محورهای مختلف منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم‌های سعودی و اماراتی بابت هر ساعت عملیات هواپیماهای آواکس آمریکایی در آسمان یمن حدود ۲۵۰ هزار دلار به کاخ سفید پرداخت می‌کنند و هزینه‌های استفاده از ماهواره‌های آمریکایی به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، رژیم سعودی روزانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای تجاوز نظامی به یمن هزینه می‌کند که در مجموع این رقم در ۴ سال گذشته به همراه خرید تسلیحات از کشورهای غربی به حدود ۷۲ میلیارد دلار رسیده اما با این وجود پیروزی می‌دانی قابل توجهی را به دست نیاورده است.

به گزارش مشرق، رژیم عربستان که مدعی بود در کمتر از ۶ ماه با عملیات طوفان قاطعیت به کار رزمندگان مقاومت انصارالله و نیروهای ارتش یمن پایان خواهد داد اما حالا در تأمین امنیت خود درمانده و ضربه پذیر شدن آنان باعث شده که حداقل ۱۵ میلیارد دلار سامانه دفاعی از دولت آمریکا خریداری کنند.

تجاوز نظامی به یمن فقط برای دولت آمریکا سود نداشته است و دولت‌های اروپایی از جمله انگلیس هم حداقل حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی به سعودی‌ها فروخته است.

دولت فرانسه هم که سومین کشور صادرکننده تسلیحات نظامی به شمار می‌آید با رژیم عربستان چند توافق به امضا رسانده که شامل فروش چند میلیارد دلار تجهیزات نظامی (تانک، نفربر، خودروی نظامی، کشتی جنگی و…) است که در جنگ علیه ملت یمن استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، سعودی‌ها فقط در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۲ میلیارد دلار سلاح از دولت فرانسه حریداری کرده‌اند اما تمامی این هزینه‌ها باعث نشده در یمن پیروزی چشمگیری به دست آورند و در باتلاق خود ساخته گرفتار شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امید IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    55 71
    نصر من الله و فتح قریب. خدا ریشه ظالمان را با ظهور حجتش از زمین خواهد کند بزودی.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    26 57
    امیدوارم ده برابر بشه ضررش
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    24 41
    یمن پیروزی تو ، پیروزی همه ی مستضعفان عالم است
  • قریشی IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    15 60
    ماشاالله به این سپاهیانه سید یمانیه امام زمان عجل الله. خوده امام زمان نگهدارتون باشه ، شیعیان امام علی علیه السلام
  • ناشناس IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    1 13
    من دوست دارم مردم يمن و انصارالله پيروز اين جنگ باشند ولي متاسفانه عربستان و مزدورانش سه چهارم يمن را تصرف کردند نقشه هم نشون مناطق ساحلي را تصرف کردند حتي تا مرکز الحديده هم رسيدند
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      8 55
      اون مناطق که عربستان گرفته جمعیت کمی داره و اکثر مردم در مناطق در اختیار انصار الله زندگی میکنن
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      6 59
      اون مناطق که عربستان گرفته جمعیت کمی داره و اکثر مردم در مناطق در اختیار انصار الله زندگی میکنن
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      5 43
      ۸۰ درصد جمعیت یمن در همین منطقه قرار دارد شرق یمن که دست القاعده هست بیشت بیابونی هست
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    9 43
    راه حل یمن حملات1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • ابوعارف IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    8 44
    نجران بخشی از خاک یمن است باید به یمن برگردد
  • DE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    4 55
    رژیم سعودی روزانه ۲۰۰ میلیون دلار برای تجاوز نظامی به یمن هزینه می‌کند/ ای خاک عالم بر سرتان وهابیون نفهم و آدمکش جانی اگر یکصدم این پول را خرج آبادانی یمن میکردید الان به قلب های یمنی حاکم بودید ولی چه میشود کرد که شما نوکر و ذلیل و کفش بوش کافرین هستید.خدا لعنت ابدی کند شما چارپایان را.حرامزاده های صهیونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس