33333.jpg

نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین در مرکز استان الجوف موفق شدند بخش وسیعی از منطقه راهبردی «الظهره» را به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از ت حولات میدانی شمال یمن حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله علیه مزدوران سعودی در بخش «المصلوب» در جنوب استان الجوف همچنان در جریان است.

از مرکز استان الجوف خبر می‌رسد، نیروهای یمنی دور جدیدی از حملات خود را برای پاکسازی بخش غربی مناطق «خب و الشعف» علیه مزدوران سعودی آغاز کرده‌اند و درگیری‌های سنگین در این محور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حملات پهپادهای «قاصف- 2k» انصارالله به رژه نظامی در شرق استان لحج

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با پشتیبانی یگان موشکی مواضع نیروهای مزدور سعودی را در منطقه «الظهره» هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی با کشته و زخمی کردن شماری از مزدوران سعودی و پس از ۴ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند بخش وسیعی از منطقه «الظهره» را به کنترل دربیاورند و پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، حدود ۴۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در منطقه «الظهره» کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در این عملیات توانستند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی به غنیمت بگیرند.

همزمان با پیشروی نیروهای یمنی در منطقه «الظهره» در بخش غربی مناطق «خب و الشعف»، صدها تن از نیروهای مزدور سعودی با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگردهای عربستانی، حملات گسترده‌ای را در منطقه «اسطر» انجام دادند؛ این منطقه در نزدیکی «الظهره» واقع شده است.

نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی از منطقه عقب نشینی نکردند و پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند؛ ۳۰ تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ همزمان یگان توپخانه و موشکی انصارالله مواضع نیروهای مزدور سعودی را در منطقه «اسطر» هدف قرار دادند و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کردند.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن در جریان یک کمین دقیق در منطقه «خلیفین» در بخش غربی مناطق «خب و الشعف» موفق شدند شماری از نیروهای مزدور سعودی کشته و زخمی کنند و خسارت سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی درصدد هستند بخش غربی مناطق «خب و الشعف» را به طور کامل پاکسازی کنند تا امنیت بخش بیشتری از جاده راهبردی «الجوف - صعده» تأمین شود.

الجوف در شمال یمن واقع شده و با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدور سعودی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    22 0
    الله اکبر و للله الحمد ،الموت علی الیهود
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    0 26
    مشرق فقط برو گمشو همین!
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      12 0
      معلومه از چی می سوزی ؟
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      8 0
      طرف خیلی سوخته
    • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      3 0
      تو هم این عقربستان ترو بردار و گمشو چون ما حالا حالا ها هستیم که هیچی ما رویای حکومت بر جهان رو داریم رویای نه نظم نوین جهانی بلکه رویایی عدل جهانی مهدوی.
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    7 8
    من به عراق و سوریه کار ندارم اما در مورد یمن اشتباه کردید و باید منتظر تاوان دنیوی و اخروی اش باشید
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      1 0
      نه منه ...
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    4 0
    راه حل یمن حملات1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس