رزمایش

در اولین روز از مرحله اصلی هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت هواپیماهای اف 4 با بمباران سنگین (Carpet Bombing) اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

به گزارش مشرق، در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، جنگنده‌های اف ۴ و هواپیمای رهگیر میگ ۲۹ با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

امیر خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اعلام خبر فوق، گفت: هواپیمای میگ -۲۹ با شلیک موشک‌های بهینه شده R-73 موشک رها شده از هواپیمای اف -۵ را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد.

وی افزود: هواپیماهای اف ۴ با بمباران سنگین (Carpet Bombing)، اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با بیان به اینکه در این مرحله جنگنده‌های رهگیر اف- ۱۴ به اجرای مأموریت گشت هوایی مسلح، رهگیری هواپیماهای دشمن و انجام مأموریت TOP COVER پرداختند، تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف -۱۴ و میگ -۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

بیشتر بخوانیم:

صاعقه و اف -۵ اهداف حیاتی دشمن را منهدم کردند

وی گفت: تیم‌های متخصص در حوزه‌های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش در این مرحله، به مقابله با تک شیمایی دشمن فرضی پرداختند و گروه جنگ‌های نوین نهاجا با بکارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی بومی سازی شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.

امیر انگیزه افزود: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخ و۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده خواهند کرد و هواپیمای اف ۴ نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین هواپیماهای سی ۱۳۰ در شرایط سخت و ارتفاع اقدام به عملیات بارریزی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    1 9
    معنی تیتر رو نفهمیدم
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
      13 0
      فکر می کنم - کارپت یعنی فرش - بامبینگ یعنی بمباران - روهم یعنی یک سطحی وسیع را بمباران کردن .------- البته این نوع بمباران فقط بدرد بمباران گروهای تکفیری میخورد اونم با ریسک بالا ---- الان عصر بمباران دورایستا است . موشک کروز هوا پایه - بمب های دور ایستا
    • AE ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
      2 0
      کارپت بامبینگ یعنی یه سطح رد کاملا بمباران کردن
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
      1 0
      نمی شد فارسی نوشت؟
  • S IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    3 0
    سوخ و 24 و فانتوم نیست عزیز من، سوخو24 و فانتوم (F4) درسته.
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    3 0
    حتی بمبارن گروه های تکفیری هم از ارتفاع پایین ریسک بالا دارد .
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    5 0
    جنگنده سنگین ارتفاع پایین بمبارن نمی کند --- اگر مقصود زدن خط اول دشمن باشد باید توسط جنگنده پشتیبانی نزدیک انجام شود . اگر قصد زدن عمق دشمن باشد باید بمب دور ایستا و اگر خیلی در عمق باشد موشگ کروز ---- بمبارن جنگنده بزرگ در ارتفاع بالا باید انجام شود و احتیاج به تجهیزات خاص دارد تا بمباران دقیق انجام شود .
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    1 0
    جنگنده سنگین ارتفاع پایین بمبارن نمی کند --- اگر مقصود زدن خط اول دشمن باشد باید توسط جنگنده پشتیبانی نزدیک انجام شود . اگر قصد زدن عمق دشمن باشد باید بمب دور ایستا و اگر خیلی در عمق باشد موشگ کروز ---- بمبارن جنگنده بزرگ در ارتفاع بالا باید انجام شود و احتیاج به تجهیزات خاص دارد تا بمباران دقیق انجام شود .
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    1 0
    درستش بمباران در ارتفاع بالا با تجهیزات خاص جهت دقت درسته . وگرنه ارتفاع پایین خطر داره .
  • US ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    9 10
    کلا نیروی هوایی همه ی هواپیماهاش رو بازنشست کنه بهتره ، هم امنیت خلبان ها بیشتر میشه هم شهرک های اطراف فرودگاه ها هم کل کشور. بمباران هم که میخواید بکنید از موشک های سپاه استفاده میکنید (درسته از هر 6 تا 4 تاش خطا میره ) ولی در هر حال با این وضع کلا بیخیال باشید بهتره ، بودجه نیروی هوایی مملکت که 10 میلیون دلار باشه کلا همین که حقوق پرسنل بده کافیه. یا علی.
  • LB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    5 0
    کارپت بامبینگ یعنی شخم زدن به تمام معنا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس