کد خبر 927327
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
رضا سراج

غربگرایان بارها با ساده‌اندیشی و کم خردی (حماقت) به آمریکا و اروپا اعتماد کرده و خسارات زیادی را به کشور تحمیل نموده‌اند.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

شاهد دوگانه‌ی «عقلانیت-حماقت» در کشور هستیم. عقلانیت حاکم بر گفتمان انقلاب، عامل پیشرفت بوده و حماقت در اعتماد به آمریکا و اروپا، باعث ایجاد توقف و مشکلات شده است.

غربگرایان بارها با ساده‌اندیشی و کم خردی (حماقت) به آمریکا و اروپا اعتماد کرده و خسارات زیادی را به کشور تحمیل نموده‌اند. در این ارتباط روزنامه ایتالیاییکوریره دلا سرا، پیش از خروج آمریکا از برجام، نوشت: «عجله دولت روحانی در از بین بردن تمامی داشته‌های استراتژیک خود که در سال‌های گذشته دولت‌های اروپایی را مجبور کرد به امریکا فشار بیاورند و سرانجام موفق شدند امریکا را بر سر میز مذاکره آورده و به توافقاتی برسند، موجب شد که امریکایی‌ها در این توافق دست بالا را داشته باشد و امروز دولت روحانی فریب خورده و در حالت کیش و مات قرار گرفته است. مردم ایران از بیکفایتی دولت روحانی سخت خشمگین هستند! نادیده گرفتن تمامی هشدارهای رهبر تیزهوش ایران در مورد اعتماد نکردن به آمریکا که سابقه‌ای بد درگذشته داشته و فریب دوباره روحانی که یکبار در سال ۸۲ چنین فریبی را خورده بود، برای او درس عبرتی نشد.»

یادداشت دیگری از رضا سراج را بخوانید:

آخوندی با شرمساری رفت

مراقب توطئه فوتبالی باشیم

در حالی که راه عبور از مشکلات، تکیه بر عقلانیت حاکم بر گفتمان انقلاب و نگاه به درون است؛ غربگرایان در ایران اصرار بر حماقت اعتماد مجدد به آمریکا را دارند. با این شرایط می‌توان آنان را احمق‌های درجه دو به حساب آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    6 0
    برجام = حقارت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس