کد خبر 927170
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
تیم ملی فوتبال ایران

ایران هیچ وقت در دومین بازی‌های خود در جام ملت‌ها شکست نخورده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران پس از برد ۵-۰ در برابر یمن، خود را برای دومین رقابت آماده می‌کند. جدال شاگردان کی روش این بار در برابر ویتنام خواهد بود. تیمی که در نخستین مسابقه خود در حالی که دو بار از عراق پیش افتاده بود، با نتیجه ۳-۲ شکست خورد.

تیم ملی ایران در حالی این رقابت را برگزار می‌کند که هیچ وقت در دومین مسابقه خود در جام ملت‌ها شکست نخورده است. ۷ برد و ۶ مساوی حاصل کار ایران در ۱۳ حضور قبلی خود در دیدار دوم بوده است.

در این ۱۳ بازی با اینکه هیچ وقت شکستی به ارمغان نیامده اما اکثر اوقات چالش‌های دشواری حاصل شده است. تیم ملی چین هم بیشترین رقیب تیم ملی در دیدارهای دوم بوده است.

به دست آمدن مقتدرانه‌ترین برد مقابل یمن جنوبی، تساوی بد موقع مقابل چین در جام ۸۰ و گره خوردن کار در شبی که بازیکنان از حمله موشکی عراق به ایران خبردار شدند؛ تساوی نا امید کننده مقابل امارات با هدایت والری لوبانوفسکی در سال ۱۹۹۲ و فراهم شدن مقدمات تنها حذف از مرحله گروهی، برد ارزشمند و روحیه بخش مقابل تایلند پس از باخت به عراق در بازی ابتدایی و تساوی نا امید کننده در جام ۲۰۰۰ مقابل همین تیم، درگیری فیزیکی بداوی و رحمان رضایی و گل دقیقه ۹۴ نصرتی که ما را از باخت نجات داد؛ کامبک مقابل چین با سرمربی گری امیر قلعه نویی که از باخت ۲-۰ تساوی ۲-۲ ساخت و پیروزی‌های ۱-۰ مقابل کره شمالی و قطر با گل‌های انصاری فرد و آزمون شمایی کلی از بازی‌های دومی است که در جام ملت‌ها انجام داده ایم. دیدارهایی که به باخت منجر نشده اما جنجال‌ها و مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید:

دایی کدام بازیکن را آقای گل جام ملت‌ها می‌داند؟

نتایج ایران در بازی‌های دوم خود در جام ملت‌های آسیا

۱۹۶۸: ایران ۴-۰ جمهوری چین

۱۹۷۲: تایلند ۲-۳ ایران (در این دوره یک مسابقه اولیه برای سطح بندی تیم‌ها برگزار شد و اگر آن مسابقه محاسبه شود دیدار دوم مقابل عراق بود که ۳-۰ به پیروزی رسیدیم.)

۱۹۷۶: ایران ۸-۰ یمن جنوبی

۱۹۸۰: چین ۲-۲ ایران

۱۹۸۴: ایران ۲-۰ چین

۱۹۸۸: ژاپن ۰-۰ ایران

۱۹۹۲: ایران ۰-۰ امارات

۱۹۹۶: ایران ۳-۱ تایلند

۲۰۰۰: ایران ۱-۱ تایلند

۲۰۰۴: ایران ۲-۲ عمان

۲۰۰۷: ایران ۲-۲ چین

۲۰۱۱: ایران ۱-۰ کره شمالی

۲۰۱۵: قطر ۰-۱ ایران

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    1 0
    اسم مربیان رو هم می نوشتی تا گنده گوهای فعلی رسوا شوند. همانهایی که زبانی دراز دارند باعث و بانی فاجعه های قبلی هستند و حالا هم دست بردار تیم ملی نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس