افزایش ۹۲ درصدی مسکن در آذرماه/ رشد قیمت مسکن متوقف شد

پس از چندین سال پس‌انداز کردن قصد دارید تا خانه‌ای از آن خود داشته باشید، خانه‌ای که با سبک زندگی‌ شما مطابق باشد، نیازهای‌تان را تأمین کند و البته که، با سرمایه‌تان امکان خرید آن وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، با توجه به تغییرات قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر شاید خرید خانه با کمک وام کمی عجیب به نظر برسد، اما هنوز هم می‌توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد. تسهیلات بانک مسکن درصد سود پایینی دارند و اقساط ماهیانه آن نسبت به مدت زمان بازپرداخت تا حدی است که بیشتر افراد جامعه از عهده پرداخت آن برمی‌آیند.

در صورتی‌که ازدواج کرده و ساکن تهران هستید. می‌توانید تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کنید که با بیشینه سود ۱۷ درصد (ماهیانه حدود ۸۷۰ هزار تومان برای هر نفر) و بازپرداخت ۱۲ ساله کمک خوبی برای خرید خانه است. البته اگر بتوانید چند سالی صبر کنید، همین وام را با سود ۸ درصد دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

جدول / قیمت آپارتمان در منطقه منیریه تهران

محاسبه اقساط وام مسکن، مدت باز پرداخت، قیمت اوراق و جزئیات دیگری که در تصمیم‌گیری موثر است کار آسانی نیست. برای این کار می‌توانید از ابزار محاسبه هوشمند وام مسکن استفاده کنید. این ابراز توسط سایت آدرس طراحی و پیاده سازی شده است.

در صورتی که پس از خرید خانه چند وقتی قصد سکونت در آن را ندارید، می‌توانید روی پولی که بابت رهن خانه دریافت می‌کنید هم به عنوان بودجه خود حساب کنید. تقریباً هزینه رهن برابر یک پنجم ارزش خانه است. به طور مثال یک خانه ۷۰۰ میلیون تومانی را تقریباً می‌توان ۱۴۰ میلیون تومان رهن کامل داد. بر این اساس برای خرید یک خانه ۷۰۰ میلیون تومانی نیاز به ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه دارید.

اگر بودجه نقدی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون است، آپارتمان‌های ۷۰۰ میلیون تومانی در تهران را بررسی کنید. البته آپارتمان‌هایی با سرمایه اولیه کمتر نیز در تهران می‌توانید خریداری کنید.

بر اساس گزارش سامانه اطلاعات بازار املاک ایران در آذرماه سال جاری در محله‌هایی چون ابوذر، صادقیه، شادآباد، هفت‌چنار، بریانک خانه‌هایی تا متراژ ۵۰ متر و ۱۰ سال ساخت تا ۲۰۰ میلیون تومان معامله شده‌اند. با توجه به اینکه طی ماه گذشته تغییرات چندانی در قیمت خانه ایجاد نشده است بنابراین خرید خانه با این میزان سرمایه خیلی دور از انتظار نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    5 0
    هیچی در حلبی اباد یه اغل
  • مهدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    5 0
    سلام دوست عزیزی ک این مطلب رو نوشتی گویا در ی توهم فکری زندگی میکنی یا بابات بهت خونه داده عزیز من 700ملیون برای ی زوج دور از انتظار نیست با وام ازدواج 15 ملیونی آخه ی ذره انصاف و منطق تو متنت هست؟
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    خیلی توضیح نوشتی داداش حتماً واسه نوشتنشم کلی فسفر سوزوندی با اینکه کلاً نخوندم
  • 7 IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    دلت خوشه ها . فک کنم یه چیزی زدی . 7 صد میلیون؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس