سورنا ستاری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید کرد و گفت: هیچ کشوری بر پایه منابع زیرزمینی رشد نکرده و هیچ بچه پولداری نمی تواند کارآفرین نمونه باشد.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری دوشنبه شب در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهار کرد: عمده دروسی که در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود به درد آنها نمی‌خورد چون بومی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه باید بدانیم تمام کارآفرینان نمونه از زیرزمین‌ها به بیرون آمده‌اند، افزود: در حال حاضر در حوزه آموزش ۳۳ میلیون جوان و چهار و نیم میلیون دانشجو وجود دارد که تا کنون در تاریخ هیچوقت در این حوزه خرج نکرده‌ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد نفتی امروز به ما می‌گوید همه چیز با پول درست می‌شود و دانش را می‌توان با پول خرید، گفت: اما باید بدانیم هیچ کشوری بر پایه منابع زیرزمینی رشد نکرده است و هیچ بچه پولداری نمی‌تواند کارآفرین نمونه باشد.

بیشتر بخوانید:

سهم کمیته امداد در ایجاد اشتغال در کشور

جزئیات اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

وی با بیان اینکه انسانی که زجر نکشیده باشد به هیچ جایی نمی‌رسد، عنوان کرد: اتفاقی که قرار است در شرکت‌های دانش بنیان بیفتد نیاز به یک محیط و اکوسیستم دارد.

ستاری با اشاره به اینکه کارآفرینی باید یک ارزش در استان باشد، بیان کرد: کشور ایران پس از انقلاب اسلامی مجهزترین امکانات را داشت اما در زمان جنگ به دلیل نداشتن آموزش لازم نتوانست به درستی از آنها استفاده کند.

وی با بیان اینکه تا ماشین سازی انجام ندهیم و طراحی نداشته باشیم صنعت گر نمی شویم، اظهار داشت: چیزی که باعث می‌شود اقتصاد دانش بنیان شود محیط اطراف است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان نباید مشکل فضا داشته باشد در صورتی که بسیاری از ساختمان‌های اداری استان خالی است، افزود: باید بینش و محیط کارآفرینی در استان به عنوان ارزش مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند جلوی انسان‌های با اعتماد به نفس بالا را بگیرد، گفت: هدف ما برای عوض کردن جامعه پرورش انسان‌هایی با اعتماد به نفس بالا است.

ستاری با اشاره به اینکه فروش زعفران کشور ۹ میلیارد دلار است و ۹۵ درصد زعفران دنیا را تولید می‌کنیم، عنوان کرد: پژوهش اگر با پول دولت باشد محصول مرغوبی از آن برای مردم خروجی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد علمی و فناوری هیچ چیزی جز اکوسیستم و محیط نیست، اظهار داشت: سرمایه بخش خصوصی باید به سمت پژوهش حرکت کند و دانشگاه‌ها باید بدانند بیش از ۱۵ درصد نباید متکی به پول دولت باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه کسب و کارهای جوانان نباید بسته شود، افزود: شرکت‌های دانش بنیان را کسی حق ندارد ببندد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های استان باید محور حرکت جوانان استان شوند، گفت: مشکلات استان از بیرون حل نمی‌شود بلکه باید پیشنهادات از داخل استان داده شود.

ستاری با بیان اینکه محیط کارآفرینی و اهمیت دادن به جوانان باید بر استان حاکم شود، عنوان کرد: فرهنگ بودجه دولتی باعث می‌شود فرهنگ و ماهیت کارآفرینی سرکوب شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
    1 0
    چشم بسته غیب گفت بچه پولدار نیازی به کارافرینی ندارد برای هزار نسل خودش پول داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس