کد خبر 926199
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
فرزان عاشورزاده

فرزان عاشورزاده بایستی یاد بگیرد که پوشیدن لباس تیم ملی فقط با نمایش شایستگی های فنی امکان پذیربوده و می بایست با تمکین از دستورات کادرفنی و پرهیز از حاشیه ها برای به دست آوردن جایگاه خود تلاش کند.

به گزارش مشرق، پس از برگزاری مسابقات تکواندو آزاد کشوری در روزهای گذشته، صبح امروز (یکشنبه) ۳۲ بازیکن در ۸ وزن از سوی فریبرز عسکری به تیم ملی دعوت شدند. تکواندوکارانی که قرار است اردوهای خود را به زودی آغاز و رسماً کار خود را در راه آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جهانی که اردیبهشت ماه سال آینده در منچستر انگلیس برگزار خواهد شد، استارت بزنند.

 


در لیست اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی تکواندو، نفرات برتر مسابقات آزاد کشوری به اضافه بازیکنانی که در این مسابقات موفق به جلب نظر کادر فنی شدند و ۵ ملی‌پوشی که از حضور در مسابقات معاف بودند، دیده می‌شود. مهمترین غایبان لیست سرمربی تیم ملی نیز ابوالفضل یعقوبی و فرزان عاشورزاده هستند.

بیشتر بخوانید:

بهانه‌های تکراری طلبکار ۴ میلیاردی!


یعقوبی با عدم حضور در مسابقات کشوری نشان داد در حال حاضر تمایلی برای حضور در اردوی تیم ملی ندارد اما فرزان عاشورزاده در مسابقات حاضر شد و در مرحله یک‌‌هشتم مقابل تکواندوکاری از چهارمحال بختیاری مغلوب شد تا شانس حضور در اردوی تیم ملی را از دست بدهد. اتفاقی که قطعاً برای عاشورزاده پایان دنیا نیست و با توجه به شرایط سنی وی می‌تواند یک شروع دوباره باشد. فرزان پیش از این و در سنین پایین‌تر پتانسیل بالای خود را نشان داده است و به غیر از مدال طلای المپیک، بر بلندای سایر سکوهای افتخار قرار گرفته است.


فشارهای بعد از المپیک ریو باعث شد تا هیچگاه فرزان عاشورزاده دیگر سونامی سابق تکواندو ایران نباشد و اتفاق اخیر می‌تواند با وجود ناراحتی برای جوان تکواندو ایران، انگیزه مضاعف برای بلند شدن دوباره این بازیکن را فراهم سازد.


فرزان عاشورزاده نیز بایستی یاد بگیرد که پوشیدن لباس تیم ملی فقط با نمایش شایستگی‌های فنی امکان پذیر بوده و فرزان می‌بایست با تمکین از دستورات کادر فنی، پرهیز از حاشیه‌ها، تمرکز در تمرینات، دور کردن افراد خاص با اهداف مشخص از کنار خود، تکیه بر توانایی ها و تجربیات برای به دست آوردن جایگاه خود تلاش کند.


البته در این راه عده‌ای نیز بابت عدم دعوت فرزان به اردوی تیم ملی از فریبرز عسکری خرده گرفته و انتقادات بی موردی را نیز عنوان داشتند. سرمربی تیم ملی با اعلام لیست جدید بار دیگر نشان داد همه بازیکنان را به یک چشم نگاه می‌کند و به هیچ عنوان خلاف گفته‌های خود عمل نمی‌کند.


عسکری از زمان بازگشت دوباره خود به جایگاه سرمربیگری تیم ملی، همواره ملاک حضور در تیم ملی را شایسته سالاری اعلام کرده است و این بار نیز نشان داد برای زحمات تمامی تکواندوکاران به یک اندازه ارزش قائل است و هیچ بازیکنی را بر دیگری ترجیح نخواهد داد.


اما مسئله‌ای که در این میان برای تکواندو ایران بسیار مهم است، کمک جامعه تکواندو، فدراسیون و کادر فنی تیم ملی برای بازیکنی مانند فرزان عاشورزاده است که نباید خدایی نکرده با توجه به عدم حضور این بازیکن در تیم ملی موجب فراموشی او شود. قطعاً فریبرز عسکری نیز مانند ما و علاقمندان تکواندو همچنان اعتقاد دارد فرزان عاشورزاده یکی از پتانسیل‌های تکواندو ایران است که سالیان سال برای او هزینه شده است و با اتخاذ تدابیری، شرایطی را برای دور نشدن فرزان از مسابقات سطح بالا فراهم و زمینه را برای بازسازی و احیای این بازیکن فراهم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس