کد خبر 925421
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
کی روش استنلی

با بازگشت آنتونی استوکس رقابت بر سر آقای گلی گرم‌تر از قبل ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، پس از مدتها کشمکش صبح امروز آنتونی استوکس، امید اصلی گلزنی تراکتورسازی به تبریز بازگشت تا در این فصل به جز رقابت نزدیک و حساس بر سر قهرمانی، جدال پرهیجانی بر سر عنوان آقای گلی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت مهاجم جنجالی تراکتورسازی

آنتونی استوکس در فوتبال ایران آغاز طوفانی داشت و تا هفته نهم ۸ گل به ثمر رساند ولی این بازیکن از هفته دوازدهم در ترکیب تراکتورسازی حضور نداشت و به طور ناگهانی این تیم را ترک کرد تا تعداد گل‌هایش در عدد ۸ متوقف بماند. اما پس از گذشت هفته‌های ابتدایی لیگ، استنلی کی‌روش با سپاهان اوج گرفت و در پایان هفته یازدهم توانست از استوکس سبقت گرفت و با ۹ گل صدر جدول گلزنان را به خود اختصاص داد ولی این بازیکن نتوانست از غیبت مهاجم تراکتورسازی استفاده کند و فاصله خود را افزایش دهد و در گلزنی توفیقی نداشت البته کی‌روش در ۳ بازی آخر نیم فصل اول سپاهان در ۲ دیدار محروم بود و در بازی اول نیم فصل دوم به خاطر محرومیت قادر به همراهی سپاهان نخواهد بود تا موقعیت آقای گلی این بازیکن به خطر افتد.


بازگشت علی علیپور
غیبت و عدم توفیق در گلزنی دو مدعی اصلی آقای گلی این فرصت را برای سایر رقبا ایجاد کرد که فاصله خود را با آنها کمتر کنند. علی علیپور آقای گل فصل گذشته لیگ، شروع نسبتاً آرامی در این فصل داشت ولی در ۲ بازی آخر پرسپولیس ۳ گل زد تا با ۷ گل بعد از ۲ گل‌زن خارجی بهترین گلزن ایرانی این فصل باشد.پرسپولیس در نیم فصل دوم و پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات از نظر عناصر هجومی تقویت شده و با حضور بازیکنانی نظیر سروش رفیعی و مهدی ترابی موقعیت‌های بیشتری برای علیپور خلق خواهد شد و این بازیکن شانس بیشتری برای تکرار آقای گلی خود خواهد شد.


شانس بالای آقای گلی کی‌روش
پس از این ۳ بازیکن، امین قاسمی‌نژاد و لوسیانو پریرا با ۶ گل زده در رده بعدی قرار دارند. البته طبیعتاً بقیه گلزنان بدون شانس برای آقای گلی نیستند.مرور ادوار اخیر لیگ برتر شانس آقای گلی کی‌روش را بیش از پیش نشان می‌دهد در ۶ دوره گذشته در ۵ دوره بازیکنی در پایان فصل به آقای گل رسیده که در پایان نیم فصل اول در صدر جدول گلزنان قرار داشته است. در مجموع نیز بازیکنانی که در نیم فصل اول از کورس آقای گل جا ماندند در نیم فصل دوم توفیقی در آقای گلی نداشتند به جز یک دوره در بقیه فصول آقای گل پایان فصل در نیم فصل اول حداکثر ۳ گل از صدر جدول گلزنان فاصله داشته است.

‌در تاریخ لیگ برتر تنها در یک دوره یک بازیکن توانست اختلاف زیاد خود با صدر جدول گلزنان جبران کند. در لیگ شانزدهم، ساسان انصاری پس از گلزنی در ۷ بازی متوالی و شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر با ۱۲ گل بهترین گلزن نیم فصل اول شد این در حالی بود که مهدی طارمی با ۷ گل فاصله زیادی با آقای گلی داشت ولی در پایان فصل طارمی توانست با ۱۸ گل آقای گل لیگ شود و ساسان انصاری با ۱۶ گل در رده دوم قرار گرفت.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس